PDA

View Full Version : Mengpaneel??? micro???



martijn3293
14 februari 2009, 17:03
Hallo,

Ik wil met mijn band wat muziek opnemen.
Ik heb een mengpaneel dat ik kan aansluiten op de pc.
Om op te nemen gebruik k het programma Cubase.
Nu, wanneer krijg je de mooiste sound?
Als je gitaren en zang in mengpaneel insteekt en dan opnemen.
Of als je micro bij boxen zet? en dan opnemen?

Rongear
14 februari 2009, 17:33
Ik zou alle instrumenten inprikken op de mengtafel(mic voor zang en voor de gitaarversterkers en drums, Bas en toetsen eventueel via DI), een mix maken met eq en galm op het mengpaneel, stukje opnemen luisteren of de verhoudingen kloppen en zo opnemen. Zo nemen we onze repetities op op een md en dat werkt heel goed, zo kwamen wij erachter dat de vaart er standaard wel heel erg in zat................:strat:

martijn3293
14 februari 2009, 17:35
Ah, ma als we een bepaald liedje wille opnemen, zodat het eigenlijk is om op onze website te zetten. Kunnen we dan beter niet ieder instrument apart opnemen? :D

Highway49
14 februari 2009, 19:24
Volgens mij is daar al veel teveel over geschreven hier...

kevaho
14 februari 2009, 21:02
Ik reageer nu al een tijdje niet meer op dit forum, terwijl ik toch wel een "trouwe" lezer ben. Vragen als deze vind ik dus gewoon hilarisch... :makeup:

Stel je vraag anders eens op een autoforum? Maar dan in de zin van: Ik wil een auto en hij moet een blauwe kleur hebben. Welke moet ik nemen??

In de tijd dat je hier een antwoord afwacht heb je al even vlug uitgeprobeert om je stellingen en de praktijk te brengen, op te nemen en te luisteren welke het beste klinkt.