PDA

View Full Version : Flamenco - Granaina [Gerardo Nuñez - La Cartuja]



VHsologitarist
14 februari 2009, 16:00
Ha mannen,


Ik ben de laatste dagen bezig geweest met dit voor mij extreem moeilijk stuk uit te zoeken..
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
http://www.ferrybrouwer.com/portfolio_src/src/sounds/LaCartuja.mp3

Gr
Fer

Harald
14 februari 2009, 16:30
Qua spelen helemaal niet verkeerd. De slurs klinken zoals ik dat van goede flamencospelers ken. Dat heeft iets typisch, herkenbaars, net als het vibrato bij Gipsy jazz gitaristen. Als je er net een paar dagen mee bezig bent, chapeau!

De opname is wel wat minder, er zit ergens een soort hoog ruisachtig iets in, en soms klinkt het een beetje alsof het op een bandje dat in een autoradio licht gemangeld is wordt afgespeeld. Zit dat in de opname, of komt dat door de conversie naar mp3? Verder voor een oefenopname helemaal geen probleem, maar je spel verdient beter.

VHsologitarist
14 februari 2009, 17:53
Hey Harald,

Bedankt voor je reactie! Geluidskwaliteit was erg verrot, kwam idd door de mp3 conversie. Gelukkig had ik de bron bestand nog en kon ik het geluidskwaliteit iets omhoog schroeven. De ruis krijg ik er echter niet uit, die komt door mijn MacBook :S
Met dit stuk ben ik nu ruim een maand bezig. Klinkt misschien makkelijker als dat het daadwerkelijk is.

meul
14 februari 2009, 18:05
Wow! dit is één van mijn alltime favorite gitaarstukken.
origineel staat volgens mij op Flamencos en Nueva York.

hij hakkelt nog hier en daar wat in vergelijking met de meester himself.
maar Ik vind het waanzinnig stoer dat je deze pakt. lijkt me een heel moeilijk stuk om te spelen, Nunez speelt dit ook zo mooi. pffff... jij liever dan ik :-)

goed werk man!

HdR
14 februari 2009, 18:11
Top!! ik zit helemaal niet in de flamenco, maar vindt dit wel mooi en vooral erg knap!

Gr,
Henk

Pais
14 februari 2009, 18:42
Fantastisch....! Muy flamenco! :noob:

Héél mooi gespeeld


Maar wat heb je met het einde gedaan? Is er een lange picado afgeknipt? :D

pasqual
14 februari 2009, 19:03
ik ken het orgineel niet ( ik ben ook niet de aangewezen persoon om hier in te gaan vergelijken ) maar dit stuk is gewoon goed gespeeld. alleen al wat je met je rechterhand doet ( als je rechtshandig bent;) ) vind ik knap, laat staan met links. lijkt me erg moeilijk met de timing.

groeten Pasqual.

VHsologitarist
15 februari 2009, 01:02
Dankje jongens voor de reacties!
Ik hoop ook echt dat het stuk na velen malen oefenen iets soepeler en lekkerder gaat lopen als dat hij nu is. En Pais: Nee geen picado stuk afgeknipt ofzo ;) haha.. heb alle picado stukken in dit stuk wel gehad. De reden waarom ik daar een fade out heb geplaatst is simpelweg dat ik dat stuk wat komt (tremelo stuk) nog moet uitzoeken. Ben er bijna met het nummer ;)

Don Capo
15 februari 2009, 12:52
Prachtig! Knap dat je dit stuk pakt. Erg lastig. Ik hou van de rust die je gebruikt. Erg authentiek. Petje af Fer. In alles het mooiste stuk wat je ooit gepost hebt, als ik dit dan vergelijk met de mediterrenian Sundance van een hele lange tijd geleden heb je echt veeeeeeeeel vooruitgang geboekt.

Rotterdam (paco pena) niks voor jou?

WICKED
15 februari 2009, 18:26
super mooi! bravo:)

VHsologitarist
16 februari 2009, 21:29
Prachtig! Knap dat je dit stuk pakt. Erg lastig. Ik hou van de rust die je gebruikt. Erg authentiek. Petje af Fer. In alles het mooiste stuk wat je ooit gepost hebt, als ik dit dan vergelijk met de mediterrenian Sundance van een hele lange tijd geleden heb je echt veeeeeeeeel vooruitgang geboekt.

Rotterdam (paco pena) niks voor jou?

Thnx man. Wat bedoel je rotterdam? Conservatorium? Zou dol graag een masterclass willen volgen van der maestro maar een opleiding nee. Ik ben momenteel Flash Developer en daar is toch iets meer geld te behalen. We moeten ook een keer samen spelen!


super mooi! bravo
Jij bent ook altijd vol lof hè!

peter_heijnen
17 februari 2009, 08:42
Te gek gespeeld, echt mooi!

Don Capo
17 februari 2009, 20:08
Thnx man. Wat bedoel je rotterdam? Conservatorium? Zou dol graag een masterclass willen volgen van der maestro maar een opleiding nee. Ik ben momenteel Flash Developer en daar is toch iets meer geld te behalen. We moeten ook een keer samen spelen!




Je weet het nooit met die crisis! Dit is wat de mensheid nodig heeft, mooie muziek! ;)

Samen spelen, erg voor in, we moesten misschien maar eens een flamenco meetinkje organiseren.

VHsologitarist
22 februari 2009, 06:31
peter_heijnen thanx!

Don Capo: Als jij het regelt ben ik van de partij :)

Gert-Jan
22 februari 2009, 22:40
Razend knap. respect. Klinkt zeer authentiek.....ik ga nog een keer luisteren.

VHsologitarist
23 februari 2009, 14:36
Razend knap. respect. Klinkt zeer authentiek.....ik ga nog een keer luisteren.

Hey Gert-Jan bedankt! Lang geleden dat ik iets gehoord heb van jou op dit forum.

Gert-Jan
23 februari 2009, 17:39
Ja druk druk druk ;-) Bijna full-time met muziek bezig maar geen tijd om iets op te nemen en te posten.

Don Capo
24 februari 2009, 14:30
peter_heijnen thanx!

Don Capo: Als jij het regelt ben ik van de partij :)

April lijkt mij een mooie maand voor een flamenco-meeting, zal de agenda er binnenkort eens bijpakken. Misschien hier al inventariseren wie er eventueel willen komen?


- VHSologitarist
- Don Capo
- (hier jouw naam)

Pais
24 februari 2009, 21:48
Natuurlijk helemaal afhankelijk van de datum, maar als het kan ben ik dr bij


- VHSologitarist
- Don Capo
- Pais

Stratman70
27 februari 2009, 13:34
Hey Ferry, superknap dit! Klinkt erg authentiek. Je bent een begenadigd gitarist man!

Als je zoiets kan spelen.... :cool:, maar dan met petje af!

HvV
27 februari 2009, 19:23
Poehee, niet mijn ding dit maar je speelt het erg goed. Bijzonder knap. Chapeau!

VHsologitarist
5 maart 2009, 15:53
Hey Don Capo moet wel even zeggen dat de mogelijkheid dat ik kan ook afhankelijk is van de beschikbare datum.
Stratman70 en HvV thnx for the compliments :)