PDA

View Full Version : DWG templates



Yoshida
14 februari 2009, 15:55
Naar mijn ervaring komt het geregeld voor dat gitaarbouwers zoeken naar templates voor de body vorm en holte frezingen. Doh, waarom zou je het wiel ook een tweede keer uit willen vinden... ;)

Dit is een tip voor mensen die denken een geweldige template op het spoor te zijn, maar dit niet kunnen openen omdat dit een .dwg bestand is (AutoCAD).
AutoDesk heeft twee gratis viewers beschikbaar: Design Review en TrueDWGview (allebei te downloaden op Autodesk.com). Met deze software kun je typische CAD bestandsformaten inlezen, en beslissen of dit de template is die je bij de naburige copyshop wilt laten uitprinten.

Mocht dit voor sommige mensen te moeilijk zijn, ik ben een CAD professional die deze bestandsformaten gratis om kan zetten naar PDF. Stuur mij een PM met de betreffende link naar het bestand (niet naar de pagina waar het bestand te vinden is!) en je email adres, en wanneer ik tijd heb (ruim begrip) zet ik het om en stuur ik het retour.

RoelTM
14 februari 2009, 17:31
Goede tip. Er komt hier regelmatig een link langs met een pdf van o.a. de Les Paul en de tele.
Maar even een vraag nog, waar zijn die CAD bestanden eigenlijk te vinden?

Cocobolo
14 februari 2009, 17:43
Goede tip. Er komt hier regelmatig een link langs met een pdf van o.a. de Les Paul en de tele.
Maar even een vraag nog, waar zijn die CAD bestanden eigenlijk te vinden?
Niet specifiek op 1 plaats helaas, hoewel je ze wel vaker tegenkomt op cnc forums en dergelijke. Gewoon even google'n. Zoek je misschien een bepaald model? Ik heb de nodige bestanden in de loop der tijd verzameld (ik gebruik ze om te frezen).

Yoshida
15 februari 2009, 18:43
Goeie tip. Vanuit een DWG kan heel snel een instructiebestand voor de CNC machine gemaakt worden.

vosarnout
15 februari 2009, 22:31
http://anydwg.com/

Via deze website kun je een programmatje downloaden welke je dwg bestand ook kan omzatten in een pdf. (en nog een hoop andere bestanden)

Yoshida
16 februari 2009, 10:40
http://anydwg.com/

Via deze website kun je een programmatje downloaden welke je dwg bestand ook kan omzatten in een pdf. (en nog een hoop andere bestanden)

Is dit gratis en onbeperkt bruikbaar?