PDA

View Full Version : Eerste effectpedaal (multi)



lollol
14 februari 2009, 15:12
Ik ben binnenkort jarig en wil dan een effectpedaal kopen (1 multiffect)
Ik speel op een yamaha Pacifica 012 en een Condor 20W

De eisen voor het pedaal zijn:
Footswitch
Geluiden opslaan en in goede volgorde zetten
veel geluiden (gain treble midle bass reverb etc.)
Niet echt duur (dik onder 100 euro 2e hands:cooler:)

Brand maar los

kevervolks
14 februari 2009, 20:24
Koop geen multipedaal (met ingebouwde pre-amp) als je een versterken hebt zonder effects loop! Dit klinkt nergens naar!

Heb zelf ook als eerste pedaal een multi gekocht en dit was een grote vergissing!

Koop alleen een multi als je een effects loop hebt, anders lekker losse pedaaltjes kopen. Is nog makkelijker ook en je hebt meer mogelijkheden. ;)

lollol
14 februari 2009, 20:46
wat is een effects loop?

M Kactus
15 februari 2009, 11:32
Koop geen multipedaal (met ingebouwde pre-amp) als je een versterken hebt zonder effects loop! Dit klinkt nergens naar!

Heb zelf ook als eerste pedaal een multi gekocht en dit was een grote vergissing!

Koop alleen een multi als je een effects loop hebt, anders lekker losse pedaaltjes kopen. Is nog makkelijker ook en je hebt meer mogelijkheden. ;)

Best wel onzin. Je kunt gerust een multi-effect kopen op een versterker zonder FX-loop (Daarmee kun je pedaaltjes tussen je preamp en je eindtrap zetten). Als je cabsimulatie en ampsimulatie kunt afzetten, is er geen probleem. Dat laat het meestal slechter klinken, een ampsimulatie/cabsimulatie terwijl er een echte cab/amp aanhangt.
Dat gezegd zijnde, is 100€ niet bijzonder veel. Je kunt eens kijken naar de Digitech RP's. Ik zou de Korg Pandora aanraden, maar die heeft geen footswitch.

Dastard
15 februari 2009, 15:41
2de hands Boss ME-20 ?
Op marktplaats staat nog een Boss ME-30 voor 80 euro.

kevervolks
15 februari 2009, 23:02
Best wel onzin. Als je cabsimulatie en ampsimulatie kunt afzetten, is er geen probleem. Dat gezegd zijnde, is 100€ niet bijzonder veel.


Meestal kan dit dus niet en al helemaal niet bij een ding van 100 Euro!

lollol
16 februari 2009, 11:36
en is een V-Amp 2 iets?
Of een Digitech RP 80 ofzo?

Swaag
16 februari 2009, 11:57
Een Boss ME-50 heeft geen amp en speakersimulatie. Daarmee is bovengenoemd probleem dan ook getackled.

Squier4ever
16 februari 2009, 11:59
en is een V-Amp 2 iets?
Of een Digitech RP 80 ofzo?

nee en nee. met dat budget krijg je vrijwel alleen goedkope schijtdingen die dan ook zo klinken.