PDA

View Full Version : (solo) booster met wat compressie



MarkV
13 februari 2009, 23:33
Ik zoek een booster (meer gain en meer volume moet mogelijk zijn) die wel wat compressie toevoegt. Het geluid wat ik nu heb is vrij dynamisch en open single coils en OCD) maar voor solo's zou ik toch wat meer compressie willen hebben (meer dichtsmeren, meer compressie).

Ik heb nu een Maxon OD-808 hiervoor, maar die snoept me sowieso teveel laag eraf en voegt alleen niet genoeg compressie toe, ook niet als je er veel gain bijdraait, want dan wordt het erg fizzy.

Ik zat zelf te kijken naar een MI Audio Blues Pro , Menatone Redsnapper, Crowther hotcake o.i.d. Maar ik weet niet of die meer van hetzelfde zijn (TS) of dat deze wel wat meer compressie/sustain toevoegen zonder er veel gain bij te moeten gooien.

MarkV
14 februari 2009, 10:08
Nu ik mijn verhaal zo nalees klopt er maar weinig van eigenlijk.

De OD-808 heeft namelijk best wel wat compressie, maar het resultaat is niet wat ik zoek. Met de TS in low gain stand wordt het geluid voornamelijk strakker. Het lijkt wel alsof de TS het geluid wat opschoont en netter maakt. Met hogere gain standen wordt het alleen maar fizzy.

Ik zoek dus iets wat extra sustain en gain geeft, maar het niet zozeer netter maakt.

Yek1
14 februari 2009, 10:58
Ehhhh, compressor ervoor zetten?

dunnoaname
14 februari 2009, 11:13
mischien is een visualsound Route66 wat voor je. Er zit een ts808 kloon in, met toegevoegde basboost (erg lekker dik). Daarnaast bevat het pedaal een apart te schakelen compressor. zo zijn er behoorlijk vloeinde geluiden uit te halen.

Mitch
14 februari 2009, 11:46
Ik weet alleen neit goed of je nou een 'sec' solo boost zoekt, of één die als solo boost kan dienen in combinatie met de OCD, maar wat je zoekt is dus eigenlijk gewoon een drivepedaal dat voldoende comprimeert: dynamiek omlaag, sustain omhoog. Daar zijn er talloze van, het is juist eerder bijzonder om een drivepedaal te hebben die veel overlaat van je dynamiek?
Anyway, persoonlijk haal ik die geneugten uit een Klonkloon. Zonder twijfel het beste pedaal dat ik voor die toepassing heb gehoord. Precies dat beetje gain en compressie en een perfecte voicing in het hoog en laag.
Gegevens voor zelfbouw zijn te vinden op Freestompboxes en als ik het goed heb is in NL die gozer van RR Amplifiers bereid ze te bouwen en verkopen.

MarkV
14 februari 2009, 20:18
Ik weet alleen neit goed of je nou een 'sec' solo boost zoekt, of één die als solo boost kan dienen in combinatie met de OCD, maar wat je zoekt is dus eigenlijk gewoon een drivepedaal dat voldoende comprimeert: dynamiek omlaag, sustain omhoog. Daar zijn er talloze van, het is juist eerder bijzonder om een drivepedaal te hebben die veel overlaat van je dynamiek?
Anyway, persoonlijk haal ik die geneugten uit een Klonkloon. Zonder twijfel het beste pedaal dat ik voor die toepassing heb gehoord. Precies dat beetje gain en compressie en een perfecte voicing in het hoog en laag.
Gegevens voor zelfbouw zijn te vinden op Freestompboxes en als ik het goed heb is in NL die gozer van RR Amplifiers bereid ze te bouwen en verkopen.

Ja ik zoek dus iets dat voor de OCD in de combi als booster komt.
Ik had Remco al eerder gemailt en die gaat weer wat Klons kloonen, dus dat wordt het dan ook wel denk ik!

Dank.

Luke-wannabe
14 februari 2009, 20:25
Even offtopic, maar waarom zijn die originele Klons zo ontzettend duur?

MarkV
14 februari 2009, 20:31
Ik denk niet dat er echte reden voor is. Tis een gehyped pedaal welke slechts erg langzaam uitgeleverd wordt. Je kan werkelijk waar duizenden discussie/forum/board pagina's doorlezen met de vraag of dit pedaal het vele geld wel waard is.

marc_o
14 februari 2009, 21:18
Ja ik zoek dus iets dat voor de OCD in de combi als booster komt.
Ik had Remco al eerder gemailt en die gaat weer wat Klons kloonen, dus dat wordt het dan ook wel denk ik!

Dank.


Zou goed pedaal kunnen zijn voor jouw wensen. Ik krijg er binnenkort 2 en hij gaat de eerste 100 stuks nu bouwen, de behuizingen liggen nu bij de spuiter/powdercoater...heb de layout (uiterlijk) hier liggen en ze gaan sowieso de winkel in bij Jukebox. Hij gaat Fat Drive heten.
Hotcake zou ook goed kunnen, die heb ik ook, en die heeft een goeie boost in huis, en klinkt erg goed in combi met een Klon(kloon).
Probeer zeker ook de Barber LTD of Direct Drive.

Mitch
15 februari 2009, 14:07
Even offtopic, maar waarom zijn die originele Klons zo ontzettend duur?

Korte versie of lange versie? :D Het is absoluut een ander pedaal dan anderen, zowel technisch (circuit opbouw) als in de praktijk. Niet op iedere versterker natuurlijk, maar op veel wel en het is in mijn oren de beste mix van genoeg laag, vleugje mids in precies het goede gebied, randje tophoog zonder schel te worden, etc. etc. Alles precies in de juiste verhouding om binnen bandcontext perfect als boost/drive te fungeren.
Daarnaast is het gewoon zijn bedrijfje waarvan de Klon het enige pedaal is en volgens mij ook zijn enige inkomstenbron. Als het dna zo'n retegoed ding is kun je die prijs er best voor vragen, als zullen er natuurlijk altijd azijnpissers zijn die het duur vinden. Veel geld is het natuurlijk wel, maar da's bijna alle goede waar. Als je kijkt wat je moet neerleggen voor een onbruikbaar Z Vex brouwsel met een mislukte vingerverfprint erop...