PDA

View Full Version : Dvd



Trolleke31
13 februari 2009, 14:20
Hoi

Kent er iemand goeie dvd's waar men alles leert over gitaarspelen (van nul)
Ik zie veel goeie dvd's staan op internet maar weet niet goed welke de beste zijn.

chantilly
13 februari 2009, 15:53
youtube is je vriend :ok:

Alberto
15 februari 2009, 20:40
Zoek een goede leraar, gitaar leren spelen via filmpjes, dvd's en internet is niet echt de beste manier. Je leert jezelf snel foute dingen aan waardoor je later misschien komt vast te zitten.

knutselsmurf
16 februari 2009, 17:16
Zoek een goede leraar, gitaar leren spelen via filmpjes, dvd's en internet is niet echt de beste manier. Je leert jezelf snel foute dingen aan waardoor je later misschien komt vast te zitten.

Of je doet gewoon beide zoals ik.

ik krijg het normale huiswerk van mijn leraar.
Daarnaast kijk ik regelmatig bij justinguitar.com voor goede oefeningen.
Die ik er dan naast doe.

Mijn leraar corrigeert dan wat ik fout doe.

Het beste van twee werelden zogezegd.

Sami
16 februari 2009, 19:37
Beginning rock rythm guitar van troy stetina. Eigenlijk al zijn lesmateriaal is wel goed. lesboeken zijn ook goed, want daar zit tablatuur bij en dat is wel zo makkelijk.

Ik ben het wel met Alberto eens dat gitaarles het beste is, maar er zijn zat hele goede gitaristen autodidact. Neem bijv Mark Tremonti. Die heeft nu ook een dvd uitgebracht, omdat hij ook alles leerde van videobanden.

Het is ook nog eens zo dat gitaarles een duur geintje is. Dus als je geen gitaarles kunt betalen zijn dvd's een zeer goed alternatief.

Demoi-crazy
25 februari 2009, 11:29
Dé ultieme DVD bestaat niet.... je zal moeten investeren en verschillende dvd's...

Ik heb zelf alles geleerd via boeken, dvd's, internet en vrienden...

Mijn eerste boek + DVD : Leer jezelf gitaar spelen in 10 lessen
Tweede boek + DVD : Leer jezelf leadgitaar spelen in 10 lessen
Mijn derde boek + DVD's : Lead guitar (ik kan nu niet op de juiste uitgever komen)
De theorie heb ik telkens gecombineerd met het spelen van bestaande nummers (de tabs vind je op 911tabs)

En ik moet zeggen dat ik heel snel vorderingen heb gemaakt.
Het meeste leer je natuurlijk door veel in contact te komen met andere gitaristen/muzikanten. Mijn gitaar"spel" is véél beter geworden door het spelen in een band en mezelf te verplichten om grenzen te verleggen...


Succes

Bluze
25 februari 2009, 13:02
Hoi

Kent er iemand goeie dvd's waar men alles leert over gitaarspelen (van nul)
Ik zie veel goeie dvd's staan op internet maar weet niet goed welke de beste zijn.

Learn and Master Guitar

http://www.learnandmasterguitar.com/