PDA

View Full Version : Pestilence



Bloodline
13 februari 2009, 13:03
Beetje hetzelfde verhaal als Cynic. Dit keer echter van Nederlandse bodem!
In 1993 kwam Pestilence hun laatste plaat uit genaamd "Spheres" (Combinatie van fusion en death metal).

Sinds 2008 zijn ze weer bij elkaar en in Maart komt hun nieuwe plaat uit genaamd "Resurrection Macabre". En als er een vette (technische) Death Metal plaat op komst is, is het die wel.

Myspace: http://www.myspace.com/pestilenceofficial ( staan 2 nieuwe tracks op )
Youtube studio clip (drums): http://www.youtube.com/watch?v=slBeEsIt8P4
En een uber old school foto:

http://www.sixconcerts.com/uplimages/artist_Pestilence1211529494.jpg

Tho
17 februari 2009, 23:06
Pestilence is heerlijk, alleen Testimony Of The Ancients (waar die foto van is) vond ik zo'n gekke plaat.. tussen elk nummer door een in elkaar geflanst interventioneel synth stukje van 30 seconden. Maar wel fijne nummers.

Ik heb die nummers van die nieuwe plaat al gehoord, klinkt fijn hoor! Ik schaf hem zeker aan.




Maar Mendel, ik dacht dat jij voornamelijk van de nieuwskool als At The Gates etc. hield? Of heb je eindelijk het licht gezien :D

Bloodline
18 februari 2009, 10:09
God je lijkt mijn bassist wel :D
Ik moet zeggen dat ik pestilence nog nooit ECHT goed gechecked heb.
Mar die nieuwe stuff spreekt mij ontzettend aan.

Tho
18 februari 2009, 10:37
God je lijkt mijn bassist wel :D

hahaha hoezo?

Bloodline
18 februari 2009, 12:00
Tja, die komt vaak genoeg met oude death platen en dergelijke waar ik dan totaal niets aan vindt en dat begrijpt hij dan niet.

"jaah, het zin hem in de leeftijd. Vroeger hield ik ook van gladde producties, moderne thrash enzo". gast is 2 jaar ouder :D

soup
18 februari 2009, 12:04
Wat hebben ze de afgelopen jaren gedaan, hebben ze andere projecten gehad of gewerkt?

Bloodline
18 februari 2009, 12:56
Ik weet wel dat de bassist conservatorium heeft gedaan en veel bijzondere dingen met de bas gitaar doet in Nederland.

Bloodline
18 februari 2009, 12:57
http://www.jeroenthesseling.com/

Tho
18 februari 2009, 12:59
Tja, die komt vaak genoeg met oude death platen en dergelijke waar ik dan totaal niets aan vindt en dat begrijpt hij dan niet.

"jaah, het zin hem in de leeftijd. Vroeger hield ik ook van gladde producties, moderne thrash enzo". gast is 2 jaar ouder :D

Nou hoe oud ben je? Ik ben ook pas 21 ;)

new deep
19 februari 2009, 23:25
opnieuw jeugdsentiment... Dynamo 92...jullie kunnen kiezen out of the body of twisted truth..(publiek).....goed het wordt dus twisted truth (met zwaar twents accent, zwaar goed nummer trouwens) :)

Spheres vond ik ff wat minder, ze speelden toen in het paard met Cynic en gingen ineens ook op de moeilijke jazz metal tour. Dat was iets minder geslaagd als je daarvoor Cynic had gehoord.
Maar goed ben erg benieuwd naar hun nieuwe dingen, op zich deden ze niet onder voor morbid angel en death toen!!

Tho
19 februari 2009, 23:33
opnieuw jeugdsentiment... Dynamo 92...jullie kunnen kiezen out of the body of twisted truth..(publiek).....goed het wordt dus twisted truth (met zwaar twents accent, zwaar goed nummer trouwens) :)

Spheres vond ik ff wat minder, ze speelden toen in het paard met Cynic en gingen ineens ook op de moeilijke jazz metal tour. Dat was iets minder geslaagd als je daarvoor Cynic had gehoord.
Maar goed ben erg benieuwd naar hun nieuwe dingen, op zich deden ze niet onder voor morbid angel en death toen!!

prachtvent he, die Van Drunen :D

Ik hoop dat ze weer een hoop live gaan spelen. De pret kan niet op, zowel Pestilence als Asphyx herrezen uit de as!

new deep
19 februari 2009, 23:51
prachtvent he, die Van Drunen :D

Ik hoop dat ze weer een hoop live gaan spelen. De pret kan niet op, zowel Pestilence als Asphyx herrezen uit de as!

inderdaad die van Drunen..kan me hem nog herinneren in zon vpro docu over death metal..meer iets voor verontruste ouders en dit (toen ..90 ofzo..nieuwe) fenomeen, waarin hij na lang peinzen verkondigde ..... ik speel dus melangolische doom-metal. (met dito accent) :)
Op Dynamo 92 nam Mameli de lead vocals overigens goed waar!

Vorig jaar was van Drunen (heeft ook nog een blauwe maandag in bolt thrower gezeten)overigens weer goed bezig met hail of bullets op Waldrock!

Arts
20 februari 2009, 11:28
Zal eens een keer naar ze luisteren, ben wel benieuwd naar het oude album met de combinatie van fusion en death metal..

Ik ga ze dit jaar op paaspop zien , tegen die tijd laaat ik wel weer horen hoe 't was

Tho
20 februari 2009, 11:44
Vorig jaar was van Drunen (heeft ook nog een blauwe maandag in bolt thrower gezeten)overigens weer goed bezig met hail of bullets op Waldrock!

klopt, maar daar stopte hij mee want hij kreeg een haaruitval ziekte. Ik heb HOB op metalfest gezien, was geweldig!

Bloodline
24 februari 2009, 11:17
prachtvent he, die Van Drunen :D

Ik hoop dat ze weer een hoop live gaan spelen. De pret kan niet op, zowel Pestilence als Asphyx herrezen uit de as!


http://www.myspace.com/pestilenceofficial

Jup, staan al wat shows !

2 in nederland:
10.apr.2009 20:00
Atak Enschede, Netherlands
25.apr.2009 20:00
P3 Purmerend, NL

Tho
27 februari 2009, 16:38
Mendel, welke Pestilence albums heb je eigenlijk?

Ik ben m'n muziekcollectie aan't uitbreiden, ik wil alles origineel, dus toevallig heb ik vandaag Malleus Maleficarum binnen gekregen. Super vet! echt ontzettend oldskool die opnames!

Bloodline
27 februari 2009, 20:23
Mendel, welke Pestilence albums heb je eigenlijk?

Ik ben m'n muziekcollectie aan't uitbreiden, ik wil alles origineel, dus toevallig heb ik vandaag Malleus Maleficarum binnen gekregen. Super vet! echt ontzettend oldskool die opnames!

Van pestilence heb ik nog niets origineel, zit contant te wachten tot dat deze plaat op bol.com komt.

Nog niet boos worden! Ik koop ook alles origineel hoor! Ik krijg gewoon serieus een kick als ik een originele cd heb.

Tho
27 februari 2009, 20:25
Van pestilence heb ik nog niets origineel, zit contant te wachten tot dat deze plaat op bol.com komt.

Nog niet boos worden! Ik koop ook alles origineel hoor! Ik krijg gewoon serieus een kick als ik een originele cd heb.

wees niet bang, ik ben niet van de politie :hippie:

Ik heb er ook zin in! Vette shirts hebben ze ook laten drukken trouwens!

Han S
27 februari 2009, 23:19
Ik heb nog een paar zeer interessante Pestilence collector items.