PDA

View Full Version : Sound probleem?



LaszloVersteeg
13 februari 2009, 10:58
dag heren en dames,

weet niet goed hoe ik 't moet uitleggen, dus excuseer me als 't niet allemaal duidelijk is.

met m'n melodische deathmetal band krijgen we nu steeds meer doom metal invloeden, en in de doom metal word er altijd gezocht naar 't meest zwaarste geluid. Dus ik ben nu ook aan het zoeken naar 'n mogelijkheid om op sommige stukken 't podium te doen laten trillen:blast:

nou zat ik daarover na te denken en herinerde dat ik 'n tijd geleden op een bas versterker heb gespeeld met m'n normale gitaar en 'n dikke distortion ertussen. dat vond ik toen heel erg vet klinken.

Is het een mogelijkheid om 'n bas stack toe te voegen aan je gear, die je alleen op sommige momenten gebruikt, en dan ook in combinatie met m'n gitaar versterker? (ik heb zelf 'n line 6 HD75 half stack)

ik zit niet te wachten op commentaar op mijn 6je, op -wat 'n vriend zegt- dat 't 'n zeer stom idee is'. Als 't al 'n stom idee is, bied dan andere mogelijkheden aan.
(ik zeg dit omdat een metalgitarist, die minder dan 100 posts heeft, al gauw de grond in word geboord hiero)



voorderest vind ik 't heel gezellig hier hoor:makeup:

alvast bedankt:cheerup:

en mijn excuses als deze thread hier verkeerd staat.

almarvk
13 februari 2009, 11:04
Geen idee of je er een bassversterker tussen kan hangen en/of dat nut gaat hebben.

Wat ik wel weet is dat een Line6 niet het 'laag' heeft waar je naar op zoek bent.

LaszloVersteeg
13 februari 2009, 11:07
Geen idee of je er een bassversterker tussen kan hangen en/of dat nut gaat hebben.

Wat ik wel weet is dat een Line6 niet het 'laag' heeft waar je naar op zoek bent.

nee idd, daar was ik ook al achter:p

Guitarleon
13 februari 2009, 11:14
Je kunt misschien een A/B switch gebruiken om te wisselen van versterker.

marter544
13 februari 2009, 11:14
Nuja, een hele basversterker niet, maar je kan er wel bijvoorbeeld nog extra een 4*10" of 1*15" bascabinet onder zetten (gewoon aansluiten op 1 van je speaker-outs), wordt wel vaker gedaan, daar krijg je echt een hele pleur laag van!

LaszloVersteeg
13 februari 2009, 11:29
Nuja, een hele basversterker niet, maar je kan er wel bijvoorbeeld nog extra een 4*10" of 1*15" bascabinet onder zetten (gewoon aansluiten op 1 van je speaker-outs), wordt wel vaker gedaan, daar krijg je echt een hele pleur laag van!

serieus? daar dacht ik in 1e instantie aan, maar toen leek 't me logisch om er ook nog 'n versterker ertussen te zetten

olaftheholy
13 februari 2009, 11:45
wat marter zegt klopt wel inderdaad... maar er worden ook wel veel basversterkers gebruikt. Remco van cilice (ookal ist geen doom) gebruikt een ampeg 15" baskast.
Ik persoonlijk gebruikte in mijn doomtijd een roland keyboard cube60 met een 15" speaker naast een marshall( als sub ) en later een gewone subwoofer.

logisch natuurlijk,wat je nodig hebt is een bombastisch (hoekig) laag en het gros van de standaard cab's kan dat gewoon niet produceren.
Kan me niet voorstellen dat je line6 een extra kast met 15"speakers kan geven wat je nodig hebt,je moet er op je vertserker ook nogal wat laag bij draaien. beter verdeel je het door je normale versterker gewoon te laten doen wat hij moet doen en een simpele versterker met één of meerdere 15"ers het extra laag te laten leveren...werkt helemaal te gek.

LaszloVersteeg
13 februari 2009, 11:54
wat marter zegt klopt wel inderdaad... maar er worden ook wel veel basversterkers gebruikt. Remco van cilice (ookal ist geen doom) gebruikt een ampeg 15" baskast.
Ik persoonlijk gebruikte in mijn doomtijd een roland keyboard cube60 met een 15" speaker naast een marshall( als sub ) en later een gewone subwoofer.

logisch natuurlijk,wat je nodig hebt is een bombastisch (hoekig) laag en het gros van de standaard cab's kan dat gewoon niet produceren.
Kan me niet voorstellen dat je line6 een extra kast met 15"speakers kan geven wat je nodig hebt,je moet er op je vertserker ook nogal wat laag bij draaien. beter verdeel je het door je normale versterker gewoon te laten doen wat hij moet doen en een simpele versterker met één of meerdere 15"ers het extra laag te laten leveren...werkt helemaal te gek.

ik wist dat ik hier niet voor gek uit gemaakt zou worden:P 'n vriend van me keek me nogal raar aan en schoof dit rare idee af op m'n autisme (toch madcow?:crazyhappy:)

on toppic; dus ik moet m'n 6 laten staan, en daarnaast nog een basversterker gebruiken? dan heb ik dus wel 'n extra distortion pedaal nodig:satisfie:

oke bedankt allemaal^^

iWishmaster
13 februari 2009, 11:59
Probeer voor de aardigheid ook eens een octaver pedaal. Eentje die je gitaarsignaal mixed met hetzelfde signaal, maar een octaaf lager. Dan kun je misschien met je bestaande amp uit de voeten. Ander cabinet blijft een must in dat geval.

LaszloVersteeg
13 februari 2009, 12:01
Probeer voor de aardigheid ook eens een octaver pedaal. Eentje die je gitaarsignaal mixed met hetzelfde signaal, maar een octaaf lager. Dan kun je misschien met je bestaande amp uit de voeten. Ander cabinet blijft een must in dat geval.

dat doe ik nu al, maar zoals al gezegt werd, geeft mijn kabinet die lage tonen niet goed weer, aangezien 't 'n line 6 is:)

sjaak1990
13 februari 2009, 17:37
Moet de basgitarist niet juist voor de bas zorgen? Een dikkere amp zal helpen...

Een dergelijke cab ook: http://www.brunetti.it/products_item_en.php?cid=123456789&pid=1214730842&ccid=1213709501

Ik zou zeggen, verbeter het bij de basis, dat is de amp. Ik heb nog nooit een dik geluid gehoord uit een line6, denk dat je toch beter geld kan stoppen in je gewone amp in plaats van wat ik vind lapmiddelen.

Marc Oblivian
14 februari 2009, 11:28
wat marter zegt klopt wel inderdaad... maar er worden ook wel veel basversterkers gebruikt. Remco van cilice (ookal ist geen doom) gebruikt een ampeg 15" baskast.




Da's ook toevallig: die heb ik gisteren nog zien spelen.
Goeie strakke band hoor.
Geen bassist, maar dat is ook niet echt nodig: die Remco speelt inderdaad over een 15" met een 7 snaar van Ibanez...lekkere zware sound.

Madcow
14 februari 2009, 12:21
Ik vertelde de beste heer dat hij gewoon beter voor een goeie metalversterker+box moet kopen. de scheur wat hij zoekt krijg je niet uit de line6. maar wel uit een mesa, engl, marshall. ect

wiegersma
15 februari 2009, 12:22
Matamp heeft goede versterkers voor doom. (www.matamp.co.uk)

olaftheholy
15 februari 2009, 12:52
Da's ook toevallig: die heb ik gisteren nog zien spelen.
Goeie strakke band hoor.
Geen bassist, maar dat is ook niet echt nodig: die Remco speelt inderdaad over een 15" met een 7 snaar van Ibanez...lekkere zware sound.


Ja we hebben een tijdje met ze getourd...absolute topband! vergeet niet dat theo een synth. gebruikt met die musicman,scheelt ook even in bassy dingen.

olaftheholy
15 februari 2009, 12:54
Ik vertelde de beste heer dat hij gewoon beter voor een goeie metalversterker+box moet kopen. de scheur wat hij zoekt krijg je niet uit de line6. maar wel uit een mesa, engl, marshall. ect

scheur wel...de kloten niet,deze man speelt detuned,je moet echt naar de 15" toe dan 12" speakers gaan bokken!