PDA

View Full Version : Aangenaam verrast en ik lach me kapot: Roland Bluescube60



pol2711
13 februari 2009, 10:42
In mintstaat gisterenavond opgehaald:
http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/roland1.jpg

http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/roland2.jpg

http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/roland3.jpg

Aangenaam blij verrast door het geluid wat daar uitkomt en kan komen.

De prijs van € 135,- is wel om je kapot te lachen.

artnaz
13 februari 2009, 10:52
Gefeliciteerd!

Heeft die vent nog maar van zulke dingetjes voor zulke prijsjes? :soinnocent:

olaftheholy
13 februari 2009, 11:50
omg... lang leve de kredietkriezus!!!:cheerup::cheerup::cheerup:

Chris Winsemius
13 februari 2009, 11:56
Top!

Hoop vanavond de Cube 30 van Seasick Steve live mee te maken en ondanks m'n buizenampvoorkeur was ik laatst behoorlijk onder de indruk v/e MicroCube van 109 E winkelprijs....

batsiaan
13 februari 2009, 12:16
Bastard! waarom krijgt een arme student zoals ik nooit zulke koopjes :(

Haha vet nice man.

Chris Winsemius
13 februari 2009, 13:06
Bastard! waarom krijgt een arme student zoals ik nooit zulke koopjes :(

Haha vet nice man.

U wordt later rijk. ;)

pol2711
13 februari 2009, 16:52
thnx allen. Tis idd een koopje. Maar na een daggie spelen verbaast me eigenlijk wel het geluid wat er uit komt. Er zit een "rectifex' knopje op waarmee je tussen diode en tube kan schakelen. Op de 'tube'stand en op wat volume klinkt het toch wel heel behoorlijk. Geen vergelijking met de Switchblade die ik net verkocht heb, maar het is aan de plezierige kant zullen we maar zeggen. Voor de blues- en classicrockers onder ons een amp die je toch een keer moet uitproberen.
De wat grotere broer is de BC60-310. Die heeft 3x10'' speakers aan boord, deze 1x12. Ik had die 310 versie nog ergens te koop zien staan.

the sure thing
13 februari 2009, 19:18
Roland zijn zowieso goede "value for money" versterkers. Ik heb een 100W ST-R versterker voor EUR 150 van marktplaats gehaald. Super clean (Jazz Chorus) en een geweldig veelzijdige scheur. Versterker is ongeveer 15 jaar oud, maar klinkt prima!

pol2711
7 april 2009, 21:40
ook voor weinig:

http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/cube601-31.jpg

Die staat nu in de oefenruimte en de band is aangenaam verrast.
Iedereen die bij mij op zolder komt en die kleine hoort...er worden gelijk vragen gesteld. Hoe kom je er aan, kost die, waar kan ik 'm kopen.... (o;

we hebben 'm naast een Fender Champ en Multitone buizenbak gezet. Tja, je verwacht dat de BC-60 wordt weggeblazen. Ok als het hard moet maar het clean, crunch en het vette is toch een plezant geluid en die kleine bleef mooi overeind!

Ik lach me nog steeds een bult.

Mensen probeer dit ding eens gewoon als je de kans krijgt. Je zult er geen spijt van krijgen

Mitch
7 april 2009, 21:49
Die dingen zijn zéker aardig. Een gozer die ik ken heeft 'm ook wel eens gebruikt tijdens een gig en ik vond 'm toen wel vrij aan de felle, trebly kant maar dat lag misschien ook aan zijn instellingen. Was de 3x10 versie.

M Kactus
8 april 2009, 06:39
Er worden gelijk vragen gesteld. Hoe kom je er aan, kost die, waar kan ik 'm kopen.... (o;


En, waar kun je hem kopen ? Ik heb hem nog nergens gezien :( Ben wel erg benieuwd, moet ik zeggen.

pol2711
8 april 2009, 10:34
Nou daas punt juist, ze worden niet meer gemaakt. Tweedehands dus. Dus internetwekker zetten, zoekalleadverties.nl in de gaten houden zoals ik heb gedaan.
Verder kan iedereen die maar wil zijn gitaar ff in die kleine inprikken bij mij thuis (Utrecht) om overtuigd te geraken. Kijk, zo ben ik nou ook wel weer :cheerup:

Wat ik op Hans' uiterst subjectieve gitaarpage vond over de BC (grappig, ik ga morgen bij hem zijn buizen Atomic ophalen, small world):

Tsja, zou ik nu toch eindelijk overtuigd zijn, dat er wel degelijk transistor amps bestaan, die stiekum gemaakt zijn, daarna bijna vergeten of bijvoorbaat verguisd, maar beter klinken dan de meeste buizenamps en zelfs heel wat boutique versies daarvan??? Nou, het lijkt erop! Na de eye-opener van die kleine transistor Fender Princeton, heb ik mij er eens aan gewaagd om zo'n bijna vergeten/verguisde amp aan te schaffen in de vorm van een Roland (ja, ja...) BC (=BluesCube) 60 met 3x10 inch speakers. Ik heb al mijn luxes vergeleken in een eerlijke opstelling naast elkaar en dan houd je als oude buizenfreak wel even je hart vast. Wat de Roland aan buizensound neerzet kan de Koch nauwelijks aan tippen en de Fender Supersonic (met Scumback speaker) heeft de extra 2x12 Eminence Rivera erbij nodig om enig tegenwicht te bieden....!!!....??? (Okay, op een groot podium zet ik graag een grotere set neer, puur om het volume, maar 2 of 3 BC-tjes zouden het ook doen....) En dat uitgeprobeerd met Ruokangas gitaren, kritischer zijn ze er niet!! Waarom maakt Roland ze niet meer? Wil de purist er door de naam of het prijskaartje bijvoorbaat niet aan ofzo...???
Nou dan missen ze heel wat en ik stel hier dat ik iedere fijnproever gitarist kan overtuigen zolang ze maar geblinddoekt naar de sounds mogen luisteren...
Hierbij alsnog wel gesteld, dat elke gitarist een amp naar eigen smaak zal kiezen en dan misschien alsnog voor een Koch of whatever gaat. Het gaat hier alleen niet over onze persoonlijke keuzes, maar offut eigenlijk wel altijd een buizenamp moet zijn volgens onze (misschien inmiddels wel wat kortzichtig geworden) gitaarampbijbel....