PDA

View Full Version : Two Rock



rutger barneveld
13 februari 2009, 10:24
Hoi Allemaal.

Even een vraag. Weet iemand of er in Nederland een gitaar zaak is "Two Rock" amps verkoopt?
Ik heb uiteraard al gezocht op internet, maar dat leverde mij niets op.

Dus als iemand iets weet, dan hoor ik het graag.

Tnx,
Rutger.

JeroenSchaaf
13 februari 2009, 10:27
Volgens mij verkoop van de Haar ze!

http://www.haarguitars.nl/

rutger barneveld
13 februari 2009, 10:32
Ik heb direct even op de site gekeken, maar staat er niet op vermeld dat ze deze amps verkopen.

Jantje Poen
13 februari 2009, 10:32
Two Rocks is mooi, jammer dat het zo duur is!:mad

JeroenSchaaf
13 februari 2009, 10:32
Hmm goke! deden ze volgens mij wel altijd!

Heb je ook op de Two Rock site gekeken wie de leveranciers zijn in Nederland?

rutger barneveld
13 februari 2009, 10:36
Ja, dat heb ik al gecheckt, maar dat staat er niet op.

JeroenSchaaf
13 februari 2009, 10:37
Van de Haar Mailen?

Of Two Rock?:cheerup:

JeroenSchaaf
13 februari 2009, 10:39
Btw Two rock staat nog wel bij van de Haar!

Bij Specials! Succes!

guitarguru
13 februari 2009, 11:01
Ja, vd Haar heeft minstens twee Two Rock topjes staan. Heb ze laatst nog gezien en helaas niet uitgetest.....

rutger barneveld
13 februari 2009, 11:58
Oke dan! Heb ze nu ook op de site gezien.

Heeft iemand wel eens zo'n top getest? En wat vinden jullie hiervan qua sound?
Ben erg benieuwd.

Rick trodat
13 februari 2009, 12:14
Ik heb ze wel eens getest. Mooie cleane sound. Weet trouwens niet meer precies welke. Vol rond, met een schitterend hoog. Check ff john mayer die gebruikt ze volgens mij.

rutger barneveld
13 februari 2009, 12:29
Jeps, John Mayer gebruikt ze ook. En ik ben helemaal weg van zijn sound.
Ik weet wel dat hij nog het een en ander aan pedalen heeft, maar naar mijn mening begint het met een goeie versterker.

Kost wat, maar dan heb je ook wat!

Bernardduur
13 februari 2009, 13:02
Het zijn vrij matte Dumble klonen.......

Mist de echte diepgang die een Dumble heeft

rutger barneveld
13 februari 2009, 13:31
Heb net op de site van two rock gezien, dat van der Haar de enige dealer is in nederland.

JacovDijk
13 februari 2009, 13:39
Zet een hook ernaast en die wint het met gemak naar mijn mening. Prijs is ook een stuk hoger dan een hook als ik het goed heb

Jantje Poen
13 februari 2009, 13:57
Zet een hook ernaast en die wint het met gemak naar mijn mening. Prijs is ook een stuk hoger dan een hook als ik het goed heb

Ben ik dan even blij dat ik een Hook heb, welke bijna al 3 keer is verkocht en steeds bedenk ik me weer. Ja, de Hook (R20) heeft ook wel een het John Mayer soundje. Ik vind deze Hook net iets aan de dunne en schelle kant, ik hoop dat wanneer ik een keer terug ga voor controle deze versterker op 1 of andere manier is bij te stellen.

Hoeveel kost dan een een klein Two Rocks versterker?? Misschien iets tussen 20 en 40 Watt?

rutger barneveld
13 februari 2009, 14:07
Heb net op youtube even het verschil beluisterd tussen een paar hook versterkers, en two rock, maar vindt idd de hook iets aan de felle scherpe kant. Vind die two rocks iets warmer.

Bernardduur
13 februari 2009, 14:33
Voor een echt goede Dumble kloon kan ik JW aanbevelen. Ik heb zn prototype en damn, heb nog nooit een betere amp gehoord.

Vaak naast wat Hooks / Two Rock / Bruno / etc gezet en hij wint het in alle gevallen!

Rick trodat
13 februari 2009, 14:40
Ik hoor hier een beetje amateuristisch geneuzel. Wint het van de één e.d.

Ik heb zelf een HOOK en die is echt anders dan de two Rock en de dumble. Alleen al omdat de kanalen niet met elkaar worden vergeleken. In deze prijsklasse is er geen sprake van goed of slecht. JIJZELF kan een versterker beter vinden. Maar er is alleen kwestie van smaak.

Oh ja en welke HOOK, de el34 of de 6l6 of de h20 en welke DUMBLE en welke Two rock

ieme
13 februari 2009, 14:51
Heb net op youtube even het verschil beluisterd tussen een paar hook versterkers, en two rock, maar vindt idd de hook iets aan de felle scherpe kant. Vind die two rocks iets warmer.

daar ga je toch niet op af? op youtube filmpjes??????????? damn! ga zelf eens testen!

JacovDijk
13 februari 2009, 15:59
Ik hoor hier een beetje amateuristisch geneuzel. Wint het van de één e.d.

Ik heb zelf een HOOK en die is echt anders dan de two Rock en de dumble. Alleen al omdat de kanalen niet met elkaar worden vergeleken. In deze prijsklasse is er geen sprake van goed of slecht. JIJZELF kan een versterker beter vinden. Maar er is alleen kwestie van smaak.

Oh ja en welke HOOK, de el34 of de 6l6 of de h20 en welke DUMBLE en welke Two rock

Hoop het nu minder amateuristisch te verwoorden... maar heb een custom reverb sig. (geen idee of het 50 of 100 watt was) getest waarvan het clean inderdaad heel goed is alleen kwa geluid en prijs zou ik voor de captain 34 gaan wat ik ook gedaan heb. Maar smaken verschillen!

rutger barneveld
13 februari 2009, 17:07
Ik vind het ook een beetje slap uit de lucht gegrepen om te zeggen dat de ene amp het met gemak van de ander wint, gaat idd om smaak.

Wat betreft de opmerking over youtube ben ik het gedeeltelijk mee eens.
Als ik een paar van die revieuws bekijk, kan ik voor groot gedeelte al wel horen of zo'n amp wat voor me is.

Ik zie het gewoon als een hulpmiddel om me te kunnen orienteren.
Dan natuurlijk gaan testen.

shredneck
13 februari 2009, 18:58
Hoi,

Ik heb een flinke tijd bij Erik (haarguitars) gewerkt en kan je (uit ervaring) de Brownnote dumbleclone aanraden. Volgens mij nu in de sale bij Haarguitars.

Two Rocks zijn wel cool overigens, vooral de John Mayer signature die er een tijd stond is gaaf.Ik zou het nooit overwegen in verband met de prijs, maar als je zulke bedragen over hebt voor een amp dan denk ik dat je gewoon ff moet zoeken naar een Steelstring Singer van Dumble...the real thing haha! Yeah baby!

.........maar een goede twin + zendrive voldoet ook best aardig... :-( (wil ook een two rock)

Jantje Poen
13 februari 2009, 19:22
Ik hoor hier een beetje amateuristisch geneuzel. Wint het van de één e.d.

Ik heb zelf een HOOK en die is echt anders dan de two Rock en de dumble. Alleen al omdat de kanalen niet met elkaar worden vergeleken. In deze prijsklasse is er geen sprake van goed of slecht. JIJZELF kan een versterker beter vinden. Maar er is alleen kwestie van smaak.

Oh ja en welke HOOK, de el34 of de 6l6 of de h20 en welke DUMBLE en welke Two rock

Zoals ik al schreef, het is een Hook R20, en het klinkt wel een beetje zoals de sound van John Mayer, meer eigenlijk de gitaarsound van John Mayer Trio. Ik denk ook dat een juiste afstelling van de knoppen ook veel doet.

Het gaat niet om winnen hier, we vergelijken een beetje de versterkers in hoeverre dat soms wel mogelijk is als een bepaald soundje wilt. Bovendien vind ik de prijskaartjes ook wel van belang, soms moet je dan toch kiezen voor een alternatief. Wat kost nu dan zo'n two rocks?? Gewoon zo'n klein handzaam versterkertje, 20 - 40 watt, of bestaat dat niet?