PDA

View Full Version : Een bassdrive, maar welke....



madman
12 februari 2009, 22:39
Hey allemaal,
Ik speel al een aantal jaar gitaar, maar speel sinds een paar maanden ook bas in een bandje.
Daarvoor ben ik eigenlijk op zoek naar een pedaaltje wat bij tijd en wijlen wat meer ballen aan m'n sound kan geven icm met m'n Squier J-bass en de crapversterkers die bij de oefenruimte staan.

Nu heb ik atm 2 pedaaltjes op het oog; de Boss ODB-3 bass overdrive, en de Hartke Bass Attack.
De boss is best een leuk pedaaltje, maar het is best lastig om daar een bruikbare sound uit te krijgen, met name omdat het laag heel snel verdwijnt...

Daarentegen; die hartke geeft een lekkere lage brul mee, waardoor je geluid een lekkere dikke kont krijgt, maar aan de andere kant zit de drive 'm veel meer in de onderkant, terwijl je die soms juist wat meer op je hogere frequenties wil hebben om net wat penetrater te zijn...

Dus...
Meningen?

HaroldA
12 februari 2009, 22:46
Fulltone Bass Drive, SansAmp Bass Driver DI of beter nog: beiden!

Oja: EBS MultiDrive schijnt ook goed te zijn.

madman
12 februari 2009, 22:54
Fulltone Bass Drive, SansAmp Bass Driver DI of beter nog: beiden!

Oja: EBS MultiDrive schijnt ook goed te zijn.
Wat ik over die pedaaltjes lees klinkt zeer smakelijk, alleen zijn ze ook meteen 2x zo duur....

HaroldA
12 februari 2009, 22:56
Wat ik over die pedaaltjes lees klinkt zeer smakelijk, alleen zijn ze ook meteen 2x zo duur....

Gewoon een tijdje op marktplaats op de loer liggen... Ze zijn allen zeer populair, maar ook erg waardevast, dus je kunt ze altijd weer voor een mooie prijs kwijt!

Ik heb zelf 2 SansAmps gemaakt voor veel minder, maar het is wel een vrij complex apparaat om in elkaar te zetten.

madman
12 februari 2009, 23:09
Gewoon een tijdje op marktplaats op de loer liggen... Ze zijn allen zeer populair, maar ook erg waardevast, dus je kunt ze altijd weer voor een mooie prijs kwijt!