PDA

View Full Version : G-major in een paralel systeem?



Nocki
12 februari 2009, 21:47
Beetje late vraag... hij is al onder weg:)
Ik vroeg me opeens af of de G-major ook in een mixer gehangen kan worden zonder fase problemen?
De G-force had een Killdry functie die daar voor zorgt. De G-major had dat dacht ik niet. Kan ik via de instellingen per effect zorgen dat het droge geluid niet doorkomt?

HaroldA
12 februari 2009, 22:14
Beetje late vraag... hij is al onder weg:)
Ik vroeg me opeens af of de G-major ook in een mixer gehangen kan worden zonder fase problemen?
De G-force had een Killdry functie die daar voor zorgt. De G-major had dat dacht ik niet. Kan ik via de instellingen per effect zorgen dat het droge geluid niet doorkomt?

Ook de G-major heeft een kill dry setting...

Liquid_Metal
12 februari 2009, 22:20
Neem een kijkje in mijn W/D topic, da's praktisch gewijd aan de G-Major xD.
Ja, de G-Major heeft een killdry functie, en je kunt effecten op 100% wet zetten waardoor er geen signaal meer langsloopt, ook niet als je de killdry niet gebruikt.
Hoe bevalt de mixer overigens, Nocki? Ik ben nu op zoek naar een stereo line mixer, liefst wat klein (bv DMC)

morris
13 februari 2009, 00:24
ehhh.... jij had toch een gforce? Heb ik wat gemist of ben ik abuis?

Morris

Bram78
13 februari 2009, 08:06
ehhh.... jij had toch een gforce? Heb ik wat gemist of ben ik abuis?

Morris

Hier had je op kunnen wachten...! It's Nocki, remember?
Wat zou de volgende stap zijn??
Ik gok een v-amp pro! :soinnocent:

Nocki
13 februari 2009, 08:29
Neem een kijkje in mijn W/D topic, da's praktisch gewijd aan de G-Major xD.
Ja, de G-Major heeft een killdry functie, en je kunt effecten op 100% wet zetten waardoor er geen signaal meer langsloopt, ook niet als je de killdry niet gebruikt.
Hoe bevalt de mixer overigens, Nocki? Ik ben nu op zoek naar een stereo line mixer, liefst wat klein (bv DMC)
Heb ik idd gedaan maar niet zo heel veel info over de GM gevonden die ik op dat moment kon gebruiken. Ik ben enorm happy met de mixer. Klinkt fantastisch! Ik heb W/D vroeger ook geprobeerd en ondanks dat ik daar laaiend enthousiast over was klinkt dit beter. De beste tip kwam van Morris om de compressor aan te zetten. Hierdaar ging de unit echt leven!



ehhh.... jij had toch een gforce? Heb ik wat gemist of ben ik abuis?

Morris

Aangezien ik 2 loops heb in mn CAE mixertje en met de G-force niet genoeg FX had... ( Ik heb op mn midi pedaaltje 6x CC en wou graag Delays kunnen stapelen) heb ik bedacht dat ik met 2 G-Majors wel kan wat ik wil. dus meerdere delays stapelen. En de fx blocks waarin je moet kiezen voor de een of de ander is nu ook niet meer van belang. Beide kan ik zo hopelijk 100% naar mn zin gebruiken.


Hier had je op kunnen wachten...! It's Nocki, remember?
Wat zou de volgende stap zijn??
Ik gok een v-amp pro! :soinnocent:

Actually... het is een Pod 2.0... :)

Yek1
13 februari 2009, 09:08
Eventjes offtopic, maar de G-Major 2, die belooft wel wat goeds zeg: intelligente pitchshifting, univibe/leslie, betere flanger, whammy, Nova reverbs en delays etc ... Hmm, heeft iig mijn interesse

HTTP://www.tcelectronic.com/G-Major2.asp

morris
13 februari 2009, 09:28
Hier had je op kunnen wachten...! It's Nocki, remember?
Wat zou de volgende stap zijn??
Ik gok een v-amp pro! :soinnocent:

Nou, ik heb er wel het meeste respect voor. Nocki neemt tenminste zijn verantwoordelijkheid voor wat betreft zinloze uitgaven om de economie te stimuleren. Hulde daarvoor, wat een vaderlandsliefde...! :ok:

Morris

Bram78
13 februari 2009, 09:41
Nou, ik heb er wel het meeste respect voor. Nocki neemt tenminste zijn verantwoordelijkheid voor wat betreft zinloze uitgaven om de economie te stimuleren. Hulde daarvoor, wat een vaderlandsliefde...! :ok:

Morris

Zeeland vaart wel bij haar kostbaarste inwoner, N. Kerkhof. Ik denk dat Blof in de tekst van "aan de kust" wel eens een passage aan Nocki mag wijden!
Ook handig dat 'ie aan zee woont, bootladingen vol marktplaats- en e-bay-aankopen kunnen voor de deur afgeleverd (en opgehaald!) worden...

Oh ja, mag Nocki voortaan gebanned worden van het forum? Ik denk dat gitaarmarkt volstaat!

hole
13 februari 2009, 12:37
Ik denk dat Blof in de tekst van "aan de kust" wel eens een passage aan Nocki mag wijden!


G(5) Em7 Bm7
Hier aan de kust, de Zeeuwse kust
Cadd9 D Em7 D Cadd9
Waar Nocki onbewust weer een GASaanval zal krijgen
Em7 D Cadd9 Em7 D Cadd9 C B
En van rackgear slechts zal zwijgen als hij 3 g-majors in parallel heeft staan
Am Bm C
Dan weer aan het verkopen slaan

JimiDylan
13 februari 2009, 12:44
lol!!! :seriousf::cheerup:

Bram78
13 februari 2009, 13:28
Way to go hole!!! :seriousf:

morris
13 februari 2009, 18:17
G(5) Em7 Bm7
Hier aan de kust, de Zeeuwse kust
Cadd9 D Em7 D Cadd9
Waar Nocki onbewust weer een GASaanval zal krijgen
Em7 D Cadd9 Em7 D Cadd9 C B
En van rackgear slechts zal zwijgen als hij 3 g-majors in parallel heeft staan
Am Bm C
Dan weer aan het verkopen slaan



Classic!!
Die arme Nocki ;)

Nocki
13 februari 2009, 18:51
Classic!!
Die arme Nocki ;)

:) al vanaf de lagere school klas 1 weet ik niet of ik nou berucht of beroemd ben...

Ik denk dat ik dit liedje maar eens ga opnemen :) meesterlijk!

Helaas zal het bij 2 HG-majors ophouden. Mn mixer laat er maar 2 toe.. tenzij ik ernatuurlijk 2 in serie zet paralel aan mn droge sound...


De reden voor de 2 GM's is dus dat ik dan wel CC's kan vullen met: Flanger, chorus, phaser, pitchshifter, delay ,reverb.

In dat geval kan ik dus delays op delays stapelen en pitchshifters op pitchshifters. Ik zal niet alles tegelijk gebruiken maar ik kan wel alle kanten op als ik dat wil.

Verder lijkt het me super om naast fx die al aan staan bij bijvoorbeeld een solo sounds met een delay er een pitchshifter of cathedraal reverb of tap tempo bij te gooien. met 1 G-force kont dat niet. Het kon natuurlijk wel met gebruikmaking van de delay van de pitchshifter maar dan moest dat zo geprogrameerd worden. Nu kan ik alles altijd los gebruiken....

9 van de tien keer gebruik ik het niet maar dat het kan is gewoon geweldig!

hole
13 februari 2009, 19:56
Euch Bram, is dat niet een beetje overtrokken?

hij wil er 2, en n.a.v. mijn tekst (ik noem er 3 ) reageert hij.

Ik heb niet de indruk dat hij compenseert, maar het gewoon leuk vind om met gear en setups bezig te zijn.

Ik erger me in ieder geval meer aan de soort reacties zoals die van jou, dan op Nocki en zijn inbreng hier (daar erger ik me helemaal niet aan namelijk)

hole
13 februari 2009, 21:15
Ik spreek ook niet namens iemand anders dan mijzelf.

ok dan!!

Nou, maar goed dat niet iedereen hetzelfde over alles denkt, anders zou het hier nogal saai zijn.

:hippie:

Nocki
13 februari 2009, 22:39
Ik heb even nagedacht over Bram78 z'n reply en ben tot de conlusie dat ik boos ben hierover.

HaroldA
13 februari 2009, 23:35
Ik heb even nagedacht over Bram78 z'n reply en ben tot de conlusie dat ik boos ben hierover.

En gelijk heb je!

(meer woorden wil ik niet aan zijn reactie vuil maken, zijn soort reacties verpesten de sfeer hier nogal)

Bram78
14 februari 2009, 08:24
Het is niet mijn bedoeling geweest om de sfeer te bevuilen danwel mensen boos te maken of te beledigen, excuses daarvoor. Bij nader inzien had ik mijn toon ook wel mogen matigen. Het is ook geenszins bedoeld als kritiek op de persoon Nocki maar teruglezend komt het niet op die manier over... Sorry.

@Nocki: als dit jouw manier is om met jouw hobby om te gaan: prima. Het is niet de mijne maar verschil moet er zijn.

Ik zal me in het vervolg proberen afzijdig te houden in plaats van te ergeren.

Bram

(edit: post verwijderd en PM verzonden)

Liquid_Metal
14 februari 2009, 12:59
Hmm, misschien kennen julllie elkaar langer en zijn jullie vaker aan het rellen, maar ik vatte Bram's reactie nou niet als enorm provocerend op. Nocki koopt/verkoopt/ruilt meer dan gemiddeld en dat valt op. Ik vind dat men daar op z'n tijd best sarcastische opmerkingen over mag maken :). Mensen drijven ook geregeld de spot met mijn controlfreak zijnde. Soms wat vervelend, maar meestal wel gepast, en ik kan er meestal wel om lachen.
En Nocki, ik weet precies wat je doet. Voor sommigen is gear een integraal deel van het gitaarspelen (volgens mij sowieso van iedereen binnen het Rack forum) en daar wil je dus net zoveel tijd aan besteden als aan het gitaarspelen zelf. Same here! :rockon:

Yek1
14 februari 2009, 13:05
Hear hear!

hole
14 februari 2009, 16:14
Mensen drijven ook geregeld de spot met mijn controlfreak zijnde.

...EN je kabelfobie :soinnocent:

Liquid_Metal
14 februari 2009, 16:59
...EN je kabelfobie :soinnocent:

Haha ja daarmee ook :supercool:. Maar ik heb helemaal geen kabelfobie! Ik wil alleen zo min mogelijk kabel in m'n rack hebben omdat elke meter wel iets van tone weghaalt. Dat je dat niet merk is wat anders, maar het verschil tussen 1 meter en 1000 meter merk je wel. Dus probeer ik het zoveel mogelijk te beperken :). Besides, loopers zijn vet, hole! ;)

Nocki
14 februari 2009, 19:49
De lucht is weer opgeklaard tussen Bram en mij. Bedankt! weer dikke vrienden... :)
Groetjes

Nocki