PDA

View Full Version : Nieuwe Lamb of God: Wrath



TuuP
12 februari 2009, 17:16
Ik wist niet eens dat er weer een nieuwe aankwam, CD is al gelekt en eind februari verkrijgbaar. Die gaan we scoren want ik luister sinds een paar dagen niets anders meer en een zwak nummer staat er niet op.

Madcow
12 februari 2009, 17:38
De nieuwe cd is super vet! weer lekker strak zoals we dat gewend zijn. Broken hands is echtwel me favo, samen met set to fail!

Megadeth22
12 februari 2009, 18:37
Ik heb een nummer of drie vier geluisterd en vond het niet zo goed. Het klonk niet als een album, meer een soort van compilatie van mwah-nummers. :(

Wiellem
13 februari 2009, 12:22
Ik vind het ook een gruwelijk album zat er al een tijd op te wachten.

Redemption (de laatste) is zeker wel tof.

Hopelijk kan ik ze dit jaar nog live zien ergens :cheerup:

Bloodline
13 februari 2009, 12:54
Heb hem ook al gehoord.
Tot nu toe ( moet meestal inwerken ) vindt ik hem een stuk(je) beter dan Sacrament.

Maar niets zal As the Palaces Burn verslaan :D

interessander
13 februari 2009, 13:17
Ik was benieuwd maar die combinatie van een vervelend snare geluid en die slow-motion "blastbeats" in een aantal nummers vind ik toch wel erg storend...

Megadeth22
13 februari 2009, 13:35
De drums klinken inderdaad slecht.

HaroldA
13 februari 2009, 13:44
Ik vind het ook een gruwelijk album zat er al een tijd op te wachten.

gru·we·lijk bn, bw 1 afgrijselijk: een ~e misdaad


Ik kan 'm wel waarderen. Normaal ben ik niet zo van die opzichtige US and A metal/hardcore, maar deze heb ik al een paar keer kunnen luisteren.

Er staan niet erg veel hoogtepunten op, maar vind ze allemaal wel ok.

Wiellem
14 februari 2009, 13:36
gru·we·lijk bn, bw 1 afgrijselijk: een ~e misdaad


Ik kan 'm wel waarderen. Normaal ben ik niet zo van die opzichtige US and A metal/hardcore, maar deze heb ik al een paar keer kunnen luisteren.

Er staan niet erg veel hoogtepunten op, maar vind ze allemaal wel ok.

Gruwelijk in positieve zin he :)

Reel Big Fish
14 februari 2009, 15:06
Nee, ik heb het album tijdens Broken Hands weer afgezet. Ik had meer verwacht en vond Sacrament 100x beter!

Megadeth22
14 februari 2009, 15:27
Nee, ik heb het album tijdens Broken Hands weer afgezet. Ik had meer verwacht en vond Sacrament 100x beter!
Ik snap sowiso niet waarom die afkeer er is tegen Sacrament. Toegegeven het is iets zachter / meer radio vriendelijk dan de vorige albums maar het zijn kicke nummers op die plaat.

GibsUn
14 februari 2009, 19:29
Ik snap sowiso niet waarom die afkeer er is tegen Sacrament. Toegegeven het is iets zachter / meer radio vriendelijk dan de vorige albums maar het zijn kicke nummers op die plaat.

Het is nog alijd niet radio vriendelijk denk ik. :hippie:

Bloodline
24 februari 2009, 12:54
Nee, ik heb het album tijdens Broken Hands weer afgezet. Ik had meer verwacht en vond Sacrament 100x beter!

Als je hem daar afzet, dan heb je er toch geen compleet beeld bij :D

Reel Big Fish
24 februari 2009, 13:25
Als je hem daar afzet, dan heb je er toch geen compleet beeld bij :D

Naja, meer dan de helft van het album vond ik dus al crap en dan blijft er weinig over. :(

MetalPunk
24 februari 2009, 16:06
ah joh, niet zo piepen allemaal ;) het album is gewoon gruwelijk!

hier de nieuwe video clip voor Set To Fail:

http://www.youtube.com/watch?v=rXCOQMNfJLE

Ik kreeg trouwens nog een mailtje van RoadRunner NL waarin stond:

"
19 juni - Biebop - Vosselaar (België)
20 juni - Sonisphere festival (met o.a. Metallica, Slipknot - Goffertpark, Nijmegen )

Lamb of God zal ook een clubshow in Nederland spelen, de datum en locatie worden spoedig bekend gemaakt! "

Ik hoop heel stiekem dat ze in de paradiso gaan spelen!!

new deep
24 februari 2009, 18:22
Ik vind hem ook aardig goed, juist qua productie wat muzikaler, dynamischer, organischer, analoger en meer live dan de dichtgesmeerde vorige.
Ik heb nu een stuk minder een Pantera-herbeleving..iig. Ik moet wel zeggen dat dit album nu nog even onder doet in mijn ipod tov de nieuwe God Forbid :)

Geoffrey
24 februari 2009, 18:36
Ik kan maar niet wennen aan Lamb Of God.. de muziek op zich vind ik totaal niet slecht maar de zang is me net iets te screamy en niet afwisselend genoeg.

TimmU
25 februari 2009, 12:25
Ik vind hem ook aardig goed, juist qua productie wat muzikaler, dynamischer, organischer, analoger en meer live dan de dichtgesmeerde vorige.
Ik heb nu een stuk minder een Pantera-herbeleving..iig. Ik moet wel zeggen dat dit album nu nog even onder doet in mijn ipod tov de nieuwe God Forbid :)

Hmm , bij mij gaat ie juist minder lekker naar binnen. God Forbid was vet gisteravond!

Madcow
25 februari 2009, 13:24
Ik kan maar niet wennen aan Lamb Of God.. de muziek op zich vind ik totaal niet slecht maar de zang is me net iets te screamy en niet afwisselend genoeg.

Hmm Bij deze muziek hoort gewoon een ruwe stem. Ik moet wel zeggen, ik geniet meer van de live cd dan van de albums. omdat ik live zijn stem nog beter vind, en meer leeft.

The Mess
25 februari 2009, 15:54
Wow, Set To Fail klinkt best wel Pantera-achtig.

Bloodline
25 februari 2009, 17:59
Ik kan maar niet wennen aan Lamb Of God.. de muziek op zich vind ik totaal niet slecht maar de zang is me net iets te screamy en niet afwisselend genoeg.

Ik moet wel zeggen in dit genre..als er een band is met afwisselende zang dan is het Lammetje wel. Randy heeft voor al op Sacrament laten horen dat hij de beheersing heeft over tertsen zingen/schreeuwen en verschillende lagen.

MetalPunk
25 februari 2009, 18:13
Ik moet wel zeggen in dit genre..als er een band is met afwisselende zang dan is het Lammetje wel. Randy heeft voor al op Sacrament laten horen dat hij de beheersing heeft over tertsen zingen/schreeuwen en verschillende lagen.

helemaal mee eens, en wat mij ook wel verastte waren die eerste paar zinnetjes van het tweede nummer van Wrath.

Daar begint hij eerst hoog te zingen (zo rond 0:35) met een soort van schreeuwerig randje en dan daarna in eens zo'n lage caveman brul.. Gewellllldig.

check't:


http://www.youtube.com/watch?v=6qnpx-XiywE

Bloodline
27 februari 2009, 10:06
oh nee!!!

http://music.ign.com/articles/957/957393p1.html


Een video game site die een metal plaat gaat reviewen...


Broken arrows :D!!

Bloodline
27 februari 2009, 10:24
helemaal mee eens, en wat mij ook wel verastte waren die eerste paar zinnetjes van het tweede nummer van Wrath.

Daar begint hij eerst hoog te zingen (zo rond 0:35) met een soort van schreeuwerig randje en dan daarna in eens zo'n lage caveman brul.. Gewellllldig.

check't:


http://www.youtube.com/watch?v=6qnpx-XiywE



Exact! helemaal met je eens. geweldig

The Mess
27 februari 2009, 12:08
Exact! helemaal met je eens. geweldig

LOG is sowieso de shit :D, Randy heeft echt een vette strot.
Die scream bij 0:51 (http://www.youtube.com/watch?v=3pLIwjKXxRg) :rockon:

Bloodline
27 februari 2009, 20:24
Maar om een beetje off-topic te gaan:

Wat vinden jullie nou van As the Palaces Burn ?

Dat is voor mij echt een van de meest inspirerende platen.

Megadeth22
28 februari 2009, 00:18
Maar om een beetje off-topic te gaan:

Wat vinden jullie nou van As the Palaces Burn ?

Dat is voor mij echt een van de meest inspirerende platen.
Beste plaat tot nu toe.

teajay
1 maart 2009, 01:36
best wel pantera-achtig. Niet slecht hoor! :)

Madcow
1 maart 2009, 11:28
ik vind ashes of the wake stukken beter dan elke lamb of god plaat.

new deep
7 maart 2009, 22:41
de plaat groeit, dus hij wordt alleen maar beter voorlopig!
Zanger is echt goed bezig, drums zijn/ klinken ook vet (niet alleen drums maar de algehele ritme wisselingen zijn cool en niet eentonig iig, snare klinkt lekker droog en organisch en basskick is niet teveel getriggered maar redelijk analoog), en de gitaar is ook goed dynamisch groovy en transparant. (vooral de swamp blues stukjes tussendoor maken het contrast geweldig met de rest).

Qua productie toch weer een stap beter dan de vorige.

Strangegun
21 maart 2009, 21:34
Mooi album :) en zou er geen probleem mee hebben als ze enkele nummers van het nieuwe album gaan spelen op sonisphere+graspop.

Jurre92
27 maart 2009, 21:16
Zeer goed ablum hebben zichzelf weer eens overtroffen.

LaszloVersteeg
30 maart 2009, 11:25
ik vind 't echt 'n supergaaf album, ben 't al 3 weken contuinu aan 't luisteren, en 't verveeld nog steeds niet:ok: