PDA

View Full Version : fender versterkers



techfrenk
12 februari 2009, 15:53
hoi allemaal,

vanavond ga ik 3 versterkers testen (om te kopen),
de fender(s) super-sonic, hotrod en de blues deluxe...

Nou weet ik wel wat ongeveer te verwachten, maar misschien nog enige tips van jullie?
De versterker moet geschikt zijn voor een pop / rock coverband. van de Beatles tot bv Anouk en Alphabeat.

Ik ben slaggitarist, maar neem ook enige solos voor mijn rekening. Dus het moet eigenlijk ook een veelzijdige amp zijn...

Hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven, bv waarom die amp en niet de andere. En welke amp de fijnste instelmogelijkheden heeft..., etc

Grtz Frenk

sjaak1990
12 februari 2009, 16:12
De amp die jij het beste vind klinken is het beste. Misschien nog wat anders dan fender testen, gewoon vergelijken en dan zie je vanzelf wat voor soort amp je het mooiste vind klinken :)

techfrenk
12 februari 2009, 16:14
ja dat zowiezo, maar ik wil altijd zoveel mogelijk meningen horen.
zodat ik veel dingen uit kan proberen, en ik al wat achtergrondinfo heb...
voordat de verkoper mij vanalles wijs probeert te maken.

the sure thing
12 februari 2009, 16:20
Ha Techfrenk, van de amps die je noemt is de supersonic de meest veelzijdig instelbare. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt! Wil je de scheur uit de amp halen of uit pedaaltjes?

Kim Wilson
12 februari 2009, 16:32
Nogal een verschil qua amps. De Hotrod en Blues Deluxe kosten ongeveer 700 euri, de Supersonic kost het dubbele...

techfrenk
12 februari 2009, 16:47
de scheur wil ik denk ik uit mijn pedalen halen, maar zoals gezegd is en ik al eens gehoord heb is dat de super-sonic een goede scheurkanalen heeft.

Maar ik heb iig wel op mn pedalboard een fulldrive staan en een liverpool van tech21, plus een sd1 en een ds1. Dus ik zou de scheurkanalen zeker kunnen overdriven ;)

ik neem mijn pedalboard iig vanavond mee.

Teuneu
12 februari 2009, 17:41
Ik ben eigenaar van een Supersonic combo. Hij is inderdaad het dubbele van de andere 2. Ik ben erg te spreken over de cleane sound (maar daar staat Fender toch ook bekend om?) van de amp. Het overdrive (burn-kanaal) zorgt voor een behoorlijk hi-gain (voor Fender's begrippen) geluid. Hij bevat 2 gain-knoppen waarbij de 1e gain voor een gain zorgt en de 2e gain de 1e nog eens extra overstuurt. Ik zou zeggen, test het lekker uit en kijk of je het het geld waard vind. Ik vond in ieder geval van wel!

the sure thing
12 februari 2009, 17:48
Super dat je je pedalenbak ook meeneemt. En.... nog leuker als je een review gaat schrijven!!

techfrenk
12 februari 2009, 18:57
Super dat je je pedalenbak ook meeneemt. En.... nog leuker als je een review gaat schrijven!!

ik zal het proberen!

techfrenk
13 februari 2009, 10:35
Hoi geintresseerden,

Heb gisteren de 3 versterkers getest (Fender Super Sonic, Blues deluxe en Hotrod).

Als eerste de Super Sonic, ten eerste vond ik het zeer lastig om hem naar mijn wensen in te stellen. Ik speel over een squier standart strat en die is van zichzelf al schel, maar over de super sonic kreeg ik mijn gewenste geluid helemaal niet.

Als tweede heb ik de Hotrod getest. En direct bij het aanslaan van de eerste akkoorden, vond ik m al super klinken. Lekker warm en (hoe zeg je het?) glamend? Het drive kanaal op een zeer lichte crunsh gezet, en als je daar de extra drive overheen gooit. Vond ik geweldig klinken. Al met al, ik was gelijk verkocht...

Maar toch ook nog de Bluese deluxe getest. Hier had ik hetzelfde met het cleane kanaal van de Hotrod. Maar vond dat ik doordat de Hotrod de extra drive had toch een groot voordeel. Al vond ik de kleur en uitstraling van deze amp veel mooier als van de hotrod...

De hotrod is het dus geworden, ik denk een amp met een mooi buizengeluid (zeker voor de prijs). en met de twee kanalen (incl de extra drive)toch wel veelzijdig. En omdat de amp wat goedkoper was dan mijn budget heb ik de mxr carbon copy ook gekocht :)!

Ook reageerde de amp goed op mijn pedalenbak gevuld met

wah - boss cs3 - mxr phase 90 - boss sd1 - boss ds1- fulltone fulldrive mf2 - tech21 liverpool - boss fdr1 - boss ch1 + mxr carbon copy.

Ik speelde eerst over een peavey bandit en gooide alles ervoor, maar nu zal ik toch met de toch verschillende effecten achter de preamp moeten plaatsen?

Nitefly7
13 februari 2009, 10:41
wah - boss cs3 - mxr phase 90 - boss sd1 - boss ds1- fulltone fulldrive mf2 - tech21 liverpool - boss fdr1 - boss ch1 + mxr carbon copy.

Ik speelde eerst over een peavey bandit en gooide alles ervoor, maar nu zal ik toch met de toch verschillende effecten achter de preamp moeten plaatsen?

alleen de CH1 en Carbon Copy zouden in de loop kunnen zitten..! evt. de Phase90, maar die vind ik voor de preamp toch mooier..

Jeroen76
13 februari 2009, 16:17
Bij sommige Amps doet een Chorus het in de loop net effe mooier. Misschien eens proberen?

Greetz
Jeroen

techfrenk
14 februari 2009, 16:16
heb een paar effecten eruit kunnen laten, de amp vind ik geweldig...
tis alleen kut proberen in een rijtjeshuis, ik wil m hard!!!:blast: haha

achja volgende week band repetitie

Jeroen76
14 februari 2009, 16:20
heb een paar effecten eruit kunnen laten, de amp vind ik geweldig...
tis alleen kut proberen in een rijtjeshuis, ik wil m hard!!!:blast: haha

achja volgende week band repetitie

tja en dan duurt zo'n week toch lang hè?
Misschien even overleggen met de buren?
Sterkte ;-)
Jeroen