PDA

View Full Version : Eens een keer wat mandoline (en veel bas)



Harald
12 februari 2009, 15:45
Op een bluesforum jam in Get Rhytm, gewoon voor de lol. Geen bandrepertoire, en niets voor onze zangeres. Ik weet ook best dat ik als zanger niet bij Idols hoef mee te doen. Maar bij dit nummer was het gewoon even handig het zelf te doen. Camera stond trouwens aan de kant van de basversterker, vermoed dat die daarom zo stevig overheerst. Mandoline met een mic. zonder tijd om te soundchecken helpt natuurlijk ook niet echt. Maar wel een vreselijk leuk nummer om te spelen :D

http://www.youtube.com/watch?v=0-Bqdvm_aMU

hendrix2
12 februari 2009, 15:50
Klinkt goed. Die zang doe je trouwens nog behoorlijk goed hoor.
Een klassieker voor mandoline, was een van de eerste nummertjes die ik leerde spelen!
Beetje jammer dat je mandoline wel wat overstemt wordt, maar dat zal wel aan de cameraopname liggen.

Wat voor mandoline is dat trouwens :)?

Harald
13 februari 2009, 09:54
Ben wel benieuwd hoe de balans is op het filmpje van de camera van Get Rhytm. Die hangt midden in de zaal. Dit is met een fototoestel, pal voor de PA, maar ook precies aan de kant van de basversterker. Toen Heins op bas inviel hoorde ik de mandoline op het podium ook nauwelijks meer.

Het is gewoon een cheapo Samick, van echt massief multiplex :chicken: Moet eens kijken of er goedkope opties zijn om zo'n ding van een pickup te voorzien. Doe er er verder toch te weinig mee om er veel geld in te steken.

VHsologitarist
14 februari 2009, 12:25
Ja leuk! Mandoline een keer wat anders... That old country days! Ik ken het origineel niet, maar zo komt je stem idd erg schreeuwachtig over.

hendrix2
14 februari 2009, 12:31
Je kan voor mandoline handig installeerbare piezobrugjes krijgen, voorbeeldje:
KLIK (http://accessories.musiciansfriend.com/product/Shadow-Arch-Top-Mandolin-Bridge-wPiezo-Pickup-and-14-socket-?sku=300144)

mijn voorbeeld is willekeurig, maar er schijnen erg goede tussen te zitten, oa. de Fishman's maar die zijn dan wel weer vrij prijzig.
Ik ben ook aan het uitkijken om m'n F-mandoline wat te gaan versterken en ik moet zeggen dat ik resultaten van elementen vaak bedroevend vind, en ik ga dus even uitkijken naar zo'n piezobrug.

Harald
14 februari 2009, 13:10
Ja leuk! Mandoline een keer wat anders... That old country days! Ik ken het origineel niet, maar zo komt je stem idd erg schreeuwachtig over.


origineel is van Rory Gallagher, Going to my hometown. Zijn verschillende uitvoeringen van te vinden op Youtube. Schreeuwerig :D Ga het niet ontkennen ;) Zoals gezegd, meer noodzaak dan omdat ik denk dat ik kan zingen...

VHsologitarist
14 februari 2009, 15:54
Maakt ook niet uit joh... Als het maar rock 'n roll is!

meul
14 februari 2009, 18:06
onwijs tof! lijkt me super cool als je dit goed kan..

erg leuk!