PDA

View Full Version : eigen studio bouwen vs. bestemmingsplan



bloeddrinker
12 februari 2009, 09:52
ik weet niet of ik hier goed zit, maar als ik thuis een eigen studio wil bouwen op zolder of in de garage, kan ik dan problemen krijgen ivm het geldende 'bestemmingsplan'?

Maakt het dan nog uit of ik de studio alleen voor eigen projecten en bands gebruik of ook tegen betaling voor andere?

TIMBER
12 februari 2009, 09:59
Als het voor jezelf is maakt het niet uit zolang je aan de buitenkant van de woning uiterlijk niets verandert en je de buren geen geluidsoverlast bezorgt. Als je er een bedrijf wilt beginnen komen er weer hele andere zaken bij kijken.

Liquid_Metal
12 februari 2009, 10:06
Officieel moet je een hoop doen als je een eigen bedrijf start, maar da's dus bedrijfstechnisch. Als je er niet zo veel mee gaat verdienen is zwart werken best een optie. Het scheelt je enorm veel gedoe en alle belastingopgave zou je toch terug krijgen als je onder een bepaald minimum zit.
Een homestudio bouwen kun je altijd doen, zolang de buren niet gaan klagen wegens geluidsoverlast :). Maar dat kun je ondervangen door superisolatie (waarbij er altijd wel iets doorkomt natuurlijk).