PDA

View Full Version : Pedalboard in de maak, wel met een vraag.



Boyvs
11 februari 2009, 18:29
Hoi,

Nu ik me bigmuff binnen heb, ga ik maar eens beginnen me pedalboard af te maken. Koffer had ik al , maar verder nog niet mee bezig geweest.

Ik zat te denken, om een ingang & uitgang te maken, voor de gitaar en versterker. En er naast een plaats waar ik de voeding in kan drukken.

Ik ben uit de volgorde van de pedalen wel klaar. Hier komt ie :

Boss Chorus CE-5 ->
Big muff pi ->
Boss DS-2 ->
Boss DS-2 ->
Ibanez WH-10 ->
Boss DD-6.

Als ik de wah bijde rand neer zet, dan komt me hak er tegen aan als ik erop speel, dus logika is om hem in het midden te zetten ( het midden tenopzichte van vertikale plank)

Maar dan zou ik een lange plug moeten gebruiken om hem van de Ibanez wh -> naar de DD-6 te krijgen. Is dit logisch, of zit ik nou fout.
Heb je tips laat het horen. Hier een foto van de opstelling nu.

http://img24.imageshack.us/img24/8397/dsc01611qt8.th.jpg (http://img24.imageshack.us/my.php?image=dsc01611qt8.jpg)

Ik heb al wel bij het topic 'post je pedalboard' gekeken, om voorbeelden op te doen. Maar hoe het er nou bij staat , en ik maak het af, denk ik dat ik de fout in ga, ( ben ook maar 15 jaar. ;) )

hartstikke bedankt!

Nitefly7
12 februari 2009, 00:09
hi, welkom bij het forum..

ik snap je vraag niet helemaal;
als je je wah bij 'de rand' neerzet, komt je hak tegen de rand als je erop speelt?
op de foto die je post, zie ik genoeg plek aan de 'boven-' en 'onder-kant' van de wah (ervoor en 'erachter') om je hiel kwijt te kunnen.. gewoon je wah niet helemaal tegen de kofferrand aanzetten..

is de bodem van de koffer, minder diep dan het deksel? vaak kun je pedalen in het deksel beter bereiken, dan in de 'bodem'..

als je met 'lange plug', 'lange kabel' bedoelt, dan klopt dat..

weet je echter wel zeker dat je je CE-5 helemaal vooraan wilt?
ik ken de CE-5 een beetje, en vind 'm zelf het beste klinken op de plek waar je een chorus normaal zet: achter de distortions en overdrives en net voor de delay...

weet je ook zeker dat je je wah ACHTER je distortion-pedalen wilt? ik ken de WH-10 niet, maar de Boss DS-jes wel een beetje..
aangezien je er 2 hebt, zou je kunnen overwegen om de WH-10 tussen de 2 DS-2's te plaatsen (zie ook het 'Grote volgorde topic')

dus:
DS-2 -> wh10 ->DS-2->Muff -> CE-5-> DD-6

a: ben je meteen van het 'lange plug'/'lange kabel' probleem af
b: heb je chorus mooi op het eind, net voor de delay (en gaat er dus een chorus-effect OVER je basisgeluid/distortiongeluid, ipv dat je je basigeluid eerst laat 'chorussen' om er vervolgens oversturing overheen te gooien..)
c: heb je de keuze om de Wah te voorzien van een lekker pittig distortion-geluid én kun je de DS-2/Muff combinatie ook lekker laten kwaken met de wah die er VOOR staat..

puur uit interesse overigens: hoe kom jij aan geld voor je pedaaltjes?
niet om je aan te vallen, maar ben gewoon benieuwd wat jonge gitaristen doe om de hobby te bekostigen ? (zelf had ik op mijn 15e ook een DS-1, Crybaby 535q, CE-5 en DD-5... en na mijn 15e is 't helemaal mis gelopen... :) )


Hoi,

Nu ik me bigmuff binnen heb, ga ik maar eens beginnen me pedalboard af te maken. Koffer had ik al , maar verder nog niet mee bezig geweest.

Ik zat te denken, om een ingang & uitgang te maken, voor de gitaar en versterker. En er naast een plaats waar ik de voeding in kan drukken.

Ik ben uit de volgorde van de pedalen wel klaar. Hier komt ie :

Boss Chorus CE-5 ->
Big muff pi ->
Boss DS-2 ->
Boss DS-2 ->
Ibanez WH-10 ->
Boss DD-6.

Als ik de wah bijde rand neer zet, dan komt me hak er tegen aan als ik erop speel, dus logika is om hem in het midden te zetten ( het midden tenopzichte van vertikale plank)

Maar dan zou ik een lange plug moeten gebruiken om hem van de Ibanez wh -> naar de DD-6 te krijgen. Is dit logisch, of zit ik nou fout.
Heb je tips laat het horen. Hier een foto van de opstelling nu.

http://img24.imageshack.us/img24/8397/dsc01611qt8.th.jpg (http://img24.imageshack.us/my.php?image=dsc01611qt8.jpg)

Ik heb al wel bij het topic 'post je pedalboard' gekeken, om voorbeelden op te doen. Maar hoe het er nou bij staat , en ik maak het af, denk ik dat ik de fout in ga, ( ben ook maar 15 jaar. ;) )

hartstikke bedankt!

Boyvs
12 februari 2009, 07:03
Ja hoe de wah nu staat kan ik hem prima bereiken, dus dan zou ik het houten gedeelte waar voeding etc in komt gewoon bij de wah laten stoppen zodat ik dus gewoon ruimte over houd.

Over de volgorde zal ik het vandaag nog wel even uit proberen.
Maar voordat ik de big muff had, en dat ik de wah voor de ds-1/2 deed, kreeg ik met de ds-2 aan zon vierkant plastic geluid van de wah wah.

Ik heb de wh10 voor 160 euro kunnen kopen , en de boss ds-1 & big muff heb ik allemaal nieuw gekocht, de rest 2e hands.
Ik loop folders. en in het weekend en vakantie's werk ik bij een boer.
Maar ik moet nou maar een beetje rustig houden met uitgeven richting de gitaar, want net nieuwe Fender AM strat erbij, en rijbewijs is ook niet het goedkoopste..

Iniedergeval bedankt

Nitefly7
12 februari 2009, 08:22
Ja hoe de wah nu staat kan ik hem prima bereiken, dus dan zou ik het houten gedeelte waar voeding etc in komt gewoon bij de wah laten stoppen zodat ik dus gewoon ruimte over houd.


dat begrijp ik even niet, waar wil je dat gedeelte stoppen?
de ervaring leer dat je wel moet uitkijken met 'n voeding in de buurt van 'n wah, vaak gaan deze elkaar nl. beïnvloeden en krijg je 'n soort radio-ruis en gekke geluiden..

wat bedoelde je nu met je 1e vraag, toen je zei dat de wah bij de rand ervoor zorgde dat je hiel tegen de rand kwam?



Over de volgorde zal ik het vandaag nog wel even uit proberen.
Maar voordat ik de big muff had, en dat ik de wah voor de ds-1/2 deed, kreeg ik met de ds-2 aan zon vierkant plastic geluid van de wah wah.

Ik heb de wh10 voor 160 euro kunnen kopen , en de boss ds-1 & big muff heb ik allemaal nieuw gekocht, de rest 2e hands.
Ik loop folders. en in het weekend en vakantie's werk ik bij een boer.
Maar ik moet nou maar een beetje rustig houden met uitgeven richting de gitaar, want net nieuwe Fender AM strat erbij, en rijbewijs is ook niet het goedkoopste..

Iniedergeval bedankt

een vierkant geluid? heb je de Boss DS- iets te 'enthousiast' afgesteld?

zit je op je 15e al te sparen voor je rijbewijs? goed bezig !

Boyvs
12 februari 2009, 10:08
Nee de DS-2 is gewoon normaal afgesteld.

Ik bedoel dus , dan de wah op een praktische plek moet komen, ( het oog wil ook wat) , dus dat er een langere plug moet worden gebruik om naar het volgende pedaal te kunnen komen.

Ja , ik ben al aan het sparen . Je moet toch ergens beginnen , omdat een gitaar hobby toch altijd weer wat nieuws wil hebben..

Boyvs
12 februari 2009, 15:23
de distortions moeten toch wel voor de wah zitten, het klinkt anders echt bagger.

IK heb me marshal versterker altijd op clean , ( vind het mooist ) maar als ik hem op de overdrive kanaal zet, & dan de wah gebruik krijg ik het zelfde effect. ligt het niet ergens aan de wah?

Nitefly7
12 februari 2009, 16:22
Nee de DS-2 is gewoon normaal afgesteld.

Ik bedoel dus , dan de wah op een praktische plek moet komen, ( het oog wil ook wat) , dus dat er een langere plug moet worden gebruik om naar het volgende pedaal te kunnen komen.

Ja , ik ben al aan het sparen . Je moet toch ergens beginnen , omdat een gitaar hobby toch altijd weer wat nieuws wil hebben..

praktische plek? je bedoelt dus dat je met je linkervoet de wah bedient..?
en met langere plug bedoel je dus .. langere kabel? want de plug is altijd 6,3mm dik en even lang... ?

Boyvs
12 februari 2009, 16:30
nou , dat ik een inkeping in het hout maak,in de verhoging ( waar dus de voeding etc allemaal in komt) dat daar de wah komt, en dat ik dus niet midden op de plank een inkeping maak, omdat dat er gewoon niet uitziet, zo heb ik nog speling om in het midden van de plan, waarbij nodig, de opstelling te kunnen veranderen.
Dus ik bedoel, dat de wah links of rechts van de plank komt, en dan met een langere kabel naar de andere effecten verbind . Vast ingewikkeld. haha ;)

ik zal straks wel iets met paint maken als het niet duidelijk is,

Nitefly7
12 februari 2009, 23:43
nou , dat ik een inkeping in het hout maak,in de verhoging ( waar dus de voeding etc allemaal in komt) dat daar de wah komt, en dat ik dus niet midden op de plank een inkeping maak, omdat dat er gewoon niet uitziet, zo heb ik nog speling om in het midden van de plan, waarbij nodig, de opstelling te kunnen veranderen.
Dus ik bedoel, dat de wah links of rechts van de plank komt, en dan met een langere kabel naar de andere effecten verbind . Vast ingewikkeld. haha ;)

ik zal straks wel iets met paint maken als het niet duidelijk is,

en 'de verhoging' komt daar, waar je nu de DD-6 en CE-5 op 2 doosjes hebt staan?
ik zou je toch sterk afraden om je wah op of te dicht in de buurt van de voeding te zetten..

als je je wah wah rechts zet, is er niks aan' t handje..

ik weet dat distortion voor de wah lekker(der) kan klinken, maar dat je wah-wah heel bagger klinkt, als je'm voor de distortions zet, blijf ik toch gek vinden...