PDA

View Full Version : Ukelele uitversterken



Mike McCready
11 februari 2009, 17:44
Wat is een goede en goedkope manier om een ukelele uit te versterken?
Ik gebruik nu op het podium vaak mijn microfoon die ik naar de ukelele richt, maar dat is ook niet alles. Misschien een opplakmicrofoontje of is het mogelijk om een element te plaatsen zodat ik hem via mijn versterker kan laten gaan?

YB
11 februari 2009, 18:16
De gitarist van Room Eleven heeft op zijn minigitaar en op zijn ukelele een plakelementje met tape vastzitten aan de buitenkant.
Het lijkt me zoiezo dat hij niet in je versterker moet maar via de DI in het PA systeem.

budje
11 februari 2009, 20:30
Gebruik met mijn ukelele een plakelementje, eigenlijk gemaakt voor nylonsnarige gitaar. Heb nu een Boston (redelijke kwaliteit) had eerst een betere maar die is gesneuveld en weggegooid en toen pas bedacht ik me... Hoe was dat merk ook weer :(

Maar plakelementjes werken prima via de pa, en matig via de gitaarversterker (hangt beetje van de versterker af) Heb geen acoustische versterker, dus dat heb ik nooit geprobeerd.

guitarkid
20 februari 2009, 18:21
Gebruik met mijn ukelele een plakelementje, eigenlijk gemaakt voor nylonsnarige gitaar. Heb nu een Boston (redelijke kwaliteit) had eerst een betere maar die is gesneuveld en weggegooid en toen pas bedacht ik me... Hoe was dat merk ook weer :(

Maar plakelementjes werken prima via de pa, en matig via de gitaarversterker (hangt beetje van de versterker af) Heb geen acoustische versterker, dus dat heb ik nooit geprobeerd.

Kan me hier bij aansluiten. In mijn ukelele heb ik ook een plakelement. Je moet wel veel uitproberen om de juiste plek te vinden, maar het resultaat is verrassend goed, zeker via de PA.

Sucses, C.