PDA

View Full Version : Is dit wat?



rudolfb
11 februari 2009, 14:43
Inmiddels heb ik wat gevonden op het net en vroeg me af of het de moeite was om naar te kijken:

http://www.rockpalace.com/product/Boss-BCB60-Pedal-Board

Heb wel is gehoord dat een al-in-één ding minder mooie effecten geven dan allemaal losse pedaaltjes.

(trouwens, lekker handig om dat andere topic te sluiten, kan ik er weer een nieuwe maken..)

schizo910
11 februari 2009, 14:44
Dat is alleen een koffer...

rickert
11 februari 2009, 14:44
Die link die je stuurt is enkel de koffer, en ik kan nou niet echt uit je vraag opmaken of je op zoek ben naar een multi-effectbak of een plek om losse pedaaltjes op te bergen?

rudolfb
11 februari 2009, 14:52
Oh hahaha, dat is natuurlijk niet zo slim. Het leek me al een beetje goedkoop.

Maar wat zijn de meest gebruikte effect pedalen? Want ik heb echt geen verstand van effect pedalen.

:???:

rickert
11 februari 2009, 14:54
Dan zal ik er nog maar niet aan beginnen als ik jou was;)

the sure thing
11 februari 2009, 14:58
He Rudolfb, de MOD heeft je vorige post niet voor niets dichtgegooid. Je hebt geen enkele concrete vraag. "is dit wat?" is dus GEEN concrete vraag.

De vraag begint met een behoefte. Wat is je behoefte op pedalengebied? En hoe vervelend ook, lees eens wat topics door. Misschien ook wel het "welk pedaal had je nooit moeten aanschaffen" topic. Erg leerzaam allemaal.

schizo910
11 februari 2009, 14:59
Beste Rudolfb. De reden dat Dirk_Hendrik je vorige topic sloot is omdat er geen antwoord te geven valt op jouw vraag. Het is netzoiets als vragen aan ons met welk meisje je verkering moet nemen, zonder dat we die meisjes of jou ooit hebben gezien of gesproken.
Er is geen antwoord. Bij het kiezen van pedalen spelen zoveel verschillende factoren mee. Wat voor muziek maak je? Wat voor een effecten wil je gaan gebruiken? Wat vind je mooi en wat niet? Er zijn ontelbare soorten pedalen van evenveel ontelbare merken en elke soort weer in tig soorten....

Je vraag is te eenzijdig om je ook maar een klein beetje van dioenst te zijn. Neem de tijd om dit deel van het forum goed te lezen, dan zul je veel leren en duidelijkere vragen kunnen stellen...

rudolfb
11 februari 2009, 15:09
Nou ik zal wel even rond zoeken. Maar zoals je al zo er zijn heel veel effect pedalen van heel veel merken, dus door de bomen zie ik het boss niet meer...

piet elektron
11 februari 2009, 15:13
Misschien moet je ons dan eens vertellen wat je een mooi geluid vind? Bijvoorbeeld: "Nou, ik vind dus mettalica heel mooi, hoe doen ze dat?", of: "Ik ga helemaal uit m'n plaat van die solo van Pink Floyd nummer blabla" etcetera.

the sure thing
11 februari 2009, 15:18
Nou ik zal wel even rond zoeken. Maar zoals je al zo er zijn heel veel effect pedalen van heel veel merken, dus door de bomen zie ik het boss niet meer... Past goed bij je sig! Maar ondertussen weiger je in te gaan op de vele suggesties die worden gedaan, ook in je vorige gesloten topic. Elk bos begint met een eerste boom...

rudolfb
11 februari 2009, 15:36
Misschien moet je ons dan eens vertellen wat je een mooi geluid vind? Bijvoorbeeld: "Nou, ik vind dus mettalica heel mooi, hoe doen ze dat?", of: "Ik ga helemaal uit m'n plaat van die solo van Pink Floyd nummer blabla" etcetera.

Oké.
Wat gebruikt bijvoorbeeld Joe Perry in het nummer "What it takes"bij de solo (2:30)?

piet elektron
11 februari 2009, 17:55
Oké.
Wat gebruikt bijvoorbeeld Joe Perry in het nummer "What it takes"bij de solo (2:30)?

Klinkt als een single-coil gitaar over een overstuurde buizen-amp (bijv. fender champ) met een Chorus. Kan ook een lesliebox zijn (van zo'n oud hammond-orgel). Kan ook zijn dat ik er volkomen naast zit :chicken:

the sure thing
11 februari 2009, 18:40
Klinkt als een single-coil gitaar over een overstuurde buizen-amp (bijv. fender champ) met een Chorus. Kan ook een lesliebox zijn (van zo'n oud hammond-orgel). Kan ook zijn dat ik er volkomen naast zit :chicken:Ik zat daar ook aan te denken: een leslie icm met een chorus.