PDA

View Full Version : Meerdere gitaren op 1 versterker.



Thmz
10 februari 2009, 20:26
Hello!

Mijn leerkracht van gitaar heeft een soort kastje waar ie 4 gitaren kan aansluiten en dat voegt die signalen door tot 1 signaal naar de versterker.

Weet iemand hoe zoiets noemt?

Groetjes Thomas.

Dirk_Hendrik
10 februari 2009, 21:00
een mixer?

Ik heb op die manier les gehad. Met z'n 3-en over 1 versterker... vreselijk.

Thmz
11 februari 2009, 13:23
een mixer?

Ik heb op die manier les gehad. Met z'n 3-en over 1 versterker... vreselijk.

Hoe bedoel je? Is het geluid dan niet goed ofwat?

the sure thing
11 februari 2009, 13:36
Hello!

Mijn leerkracht van gitaar heeft een soort kastje waar ie 4 gitaren kan aansluiten en dat voegt die signalen door tot 1 signaal naar de versterker.

Weet iemand hoe zoiets noemt?

Groetjes Thomas. Dat heet inderdaad een mixer.

Dastard
11 februari 2009, 13:48
Ze bestaan van af heel klein tot heel groot.
Van niet uitgebreid tot heel uitgebreid.

Ik geloof dat Behringer de simpelste heeft,
https://www.rizing-online.com/upfile/item1/MX400.jpg

25 euro...waarschijnlijk bestaan er nog wel goedkopere hoor :)

Dirk_Hendrik
11 februari 2009, 14:02
Hoe bedoel je? Is het geluid dan niet goed ofwat?


Klopt.

Te eerste heb je allemaal dezelfde versterkersetting. Op het moment dat er dus 1 met humbuckers en een ander met single coils speelt zitten die elkaar al lekker in de weg.
Ten tweede zit je met z'n 3-en samen te spelen maar ben je allemaal hoorbaar via dezelfde geluidsbron/plek. Dat orienteert vervelend.

JimiDylan
11 februari 2009, 14:09
Klopt.

Te eerste heb je allemaal dezelfde versterkersetting. Op het moment dat er dus 1 met humbuckers en een ander met single coils speelt zitten die elkaar al lekker in de weg.
Ten tweede zit je met z'n 3-en samen te spelen maar ben je allemaal hoorbaar via dezelfde geluidsbron/plek. Dat orienteert vervelend.

Is inderdaad echt verschrikkelijk irritant. Heb zelfs een aantal keer zo met de band gerepeteerd in het verleden.

Nitefly7
11 februari 2009, 23:58
Hello!

Mijn leerkracht van gitaar heeft een soort kastje waar ie 4 gitaren kan aansluiten en dat voegt die signalen door tot 1 signaal naar de versterker.

Weet iemand hoe zoiets noemt?

Groetjes Thomas.

weet je hoe het 'kastje' heet ?
en kunnen er 4 gitaren tegelijkertijd 'klinken' door de versterker?
ik heb nl. een True bypass switcher, waarvan ik de fx-sends ongebruikt hebt..
gitaar 1 -> input switcher
gitaar 2 -> fx-return loop 1
gitaar 3 -> fx-return loop 2

als ik nu 'niks' kies, hoor ik gitaar 1
als ik loop 1 aan zet, denkt de switcher dat ik een pedaal tussen input en output schakel; ik zet echter alleen de fx-return van loop 1 aan: gitaar 2
bij loop 2 doe ik het zelfde: loop 2 selecteren = fx-send/fx-return 2, waarvan alleen de return is aangesloten..

dit is handig om thuis even snel tussen 2 gitaren met 2 pedalboards en 1 gitaarsynthesizer te schakelen...

hoewel ik ook denk dat je 't gewoon over 'n mixer hebt; geen ideale manier om gitaren te versterken..

je kan 't ook over 'n Line-selector hebben, een Boss LS-2 pedaal kan bijvoorbeeld ook 2 of 3 gitaren naar 1 uitgang sturen..

Thmz
12 februari 2009, 17:06
Nee ik bedoel dus echt om meerdere gitaren tergelijkertijd op 1 versterker te laten klinken. Dit omdat je anders veel meer boxen op het podium moet zetten. Daarom leek het me handig als het geluid zo kan samengevoegd worden tot 1 signaal naar 1 versterker/ box

Maar dit gaat dus precies geen goed geluid als ik de reacties hier hoor.