PDA

View Full Version : jcm 800 dual channel met reverb.. oke? of liever nee !!



rinaldo
10 februari 2009, 20:08
ik kan een 50 watt marshall jcm 800 combo met reverb kopen, is dit een okeje amp, of zijn deze marshalls minder dan hun een kanaals broertjes zonder reverb.

ik zoek eigenlijk een amp die lekker kan rocken, maar waar het cleane kanaal ook een lekker randje heeft, zodat hij lekker crunchie klinkt zeg maar.

ik hou niet zo van amps waar het clean ook echt clean is, waar je zeg maar zo,n harde "kedeng'' hoort als je hem een beetje harder aanslaat.

rockt deze net zo als hun een kanaals broertje, of kan ik beter verder zoeken
iemand ervaringen met deze ampjes?

Nellyrocks
10 februari 2009, 20:14
Ik geloof dat het bij 800s redelijk exemplarisch is en daarnaast erg afhangkelijk van smaak. Je gaat hem toch wel proberen voordat je hem koopt. weet je meteen of het is wat je wil.

rinaldo
10 februari 2009, 20:37
ik ga hem uiteraard proberen, maar ik was benieuwd naar reacties van mensen die er mee bekend zijn zeg maar.

je hoort en leest zoveel verschillende reacties over de jcm 800, dat ik eigenlijk wel een beetje nieuwsgierig werd over het hoe en waarom van de verschillende soorten.

gerwin
10 februari 2009, 20:46
Bedoel je de 4210? Die heb ik zelf ook en ik vind hem echt super klinken. Hij is nu wel volledig gereficeerd en daar is ie echt enorm van opgeknapt.

rinaldo
10 februari 2009, 20:50
ja dat weet ik eigenlijk niet precies of het de 4210 is of wat dan ook, het is een 50 watt combo, met 1 speaker en schakelbaare reverb en lead kanaal.

thats all i know, maar ik ga hem binnenkort eens aan de tand voelen, en dan weet ik uiteraard meer.:punk:

guitarnijboer
10 februari 2009, 20:57
De splitchannel JCM800 is qua geluid wel anders dan de 1 kanaals versie. Daarnaast had die versterker geloof ik ook wel eens wat problemen met overspraak tussen de kanalen. De oversturing wordt bereikt met een diodeclipper net als in de slash signature en zo. Niets mis mee op zich trouwens maar... tja....

Ik vind het zelf geen overtuigende versterker. Ooit eens eentje geleend lang geleden en voor zover ik mij herinner was het cleane kanaal wat duf en levenloos (zoals je dat van meerkanaals versterkers van Marshall gewend bent) en vind ik de scheur van een gewone JCM800 lekkerder omdat je meer je gitaargeluid behoudt en deze versterker toch wat meer een vastgelegd scheurgeluid heeft wat niet slecht is maar toch....

Jantje Poen
10 februari 2009, 21:10
De splitchannel JCM800 is qua geluid wel anders dan de 1 kanaals versie. Daarnaast had die versterker geloof ik ook wel eens wat problemen met overspraak tussen de kanalen. De oversturing wordt bereikt met een diodeclipper net als in de slash signature en zo. Niets mis mee op zich trouwens maar... tja....

Ik vind het zelf geen overtuigende versterker. Ooit eens eentje geleend lang geleden en voor zover ik mij herinner was het cleane kanaal wat duf en levenloos (zoals je dat van meerkanaals versterkers van Marshall gewend bent) en vind ik de scheur van een gewone JCM800 lekkerder omdat je meer je gitaargeluid behoudt en deze versterker toch wat meer een vastgelegd scheurgeluid heeft wat niet slecht is maar toch....

Ik heb 'm ook gehad en dat leaken (overspraak tussen de kanalen) was irritant, verder scheuren ze wel lekker, echt een beetje ouderwets Marshall. Clean is gewoon clean, niet bijzonder mooi. Een gemakkelijke versterker in onderhoud en niet te zwaar.

Jan Buurman
10 februari 2009, 21:17
Als je even de "search" knop gebruikt kom je veel over deze amp te weten. Het is inderdaad de 4210. Ook de term JCM800 Channelswitch of channelswitcher geeft veel hits. Die leak bij voorbeeld was alleen bij bepaalde oudere modellen.
Ik heb de 4210 zelf ook en je kunt er erg goed mee rocken. Een beetje spelen met andere buizen en/of speaker doet ook al wonderen.
Of zet hem eens op een 4x12... moet je dan eens opletten!!!
Prima versterkertje voor het geld.

Nellyrocks
10 februari 2009, 21:19
Ik heb 'm ook gehad en dat leaken (overspraak tussen de kanalen) was irritant,

Dat leaken is, meen ik, tot 1986. Daarna is het verholpen.

rinaldo
10 februari 2009, 21:41
ik wil hem gebruiken samen met mijn laney vc50 stereo chorus er tussen en dan schakelen tussen de cleane en leadsounds van de beide versterkers. ik denk dat ik dan een lekker breed soundje krijg in zowel de cleane als de overstuurde geluiden.

of mischien een a/b boxje ertussen, word vast wel wat

onze_jef
10 februari 2009, 21:51
Van een JCM800 kan je zeker en vast een super rock amp maken, nieuwe buizen en een onderhoud doen soms wonderen... reken misschien een 50 à 200 € kosten om hem tip top in orde te laten brengen (die 200 is eerder moest hij echt niet in orde zijn, 't zal waarschijnlijk bij 50 of minder blijven).

Als je een goeie drive klank hebt gevonden draai je gewoon het volume van je gitaar dicht om een cleane klank met of zonder randje te bekomen.

the sure thing
10 februari 2009, 23:50
ik heb de 2210 gehad (de 100w versie). Voor scheur is het een fantastische versterker. Slash heeft in zijn appetite tijd deze amps ook LIVE gebruikt (voordat hij op de anniversary modellen ging spelen). Met een Les Paul erin is het lekker! Verschillende amps kunnen verschillend klinken. Clean is er niet zoveel aan.