PDA

View Full Version : welk distortion pedaal voor mij?



ibanez260
10 februari 2009, 20:00
ik zoek dus een distortion pedaal maar ik kan eigenlijk nerges iets overtuigend vinden

ik wil iets dat hevig is, niet zo crunchy, iets dat lijkt op sound van andjusticeforall, niet al die grabbel rond dat geluid, gewoon lekker harde distortion, puur en onversneden

weet er iemand wat ik bedoel??

soup
10 februari 2009, 20:03
geen idee maar ik begrijp je wel, ben benieuwd!

shredneck
10 februari 2009, 20:05
ik zoek dus een distortion pedaal maar ik kan eigenlijk nerges iets overtuigend vinden

ik wil iets dat hevig is, niet zo crunchy, iets dat lijkt op sound van andjusticeforall, niet al die grabbel rond dat geluid, gewoon lekker harde distortion, puur en onversneden

weet er iemand wat ik bedoel??

Jawel. probeer een Digitech Hothead (check de clips op hun site!!!) , dat is een regelrecht koopje en er zit ook een fucking goeie DI op!

Dat ding zit in ieders budget, daarom noem ik hem. Wil je meer uitgeven, dan zijn er superveel opties die iedereen nu vast gaat opsommen.

Izegrim
10 februari 2009, 20:11
Ligt er heel erg aan met wat voor versterker je hem gaat gebruiken. Sommige versterkers klinken fantastisch met een pedaaltje ervoor; van sommige krijg je oorpijn.

Nog een Digitech tip: ik heb m'n Zoom Tri Metal (VET DING) weggedaan voor een nog vettere HardWire TL-2. Ik heb soms moeite met kiezen of ik m'n Fireball's gain gebruik of de TL-2...

ibanez260
10 februari 2009, 20:45
hmm, al zeer hard bedankt, deze pedalen zijn al wat ik wilde!
echt merci, maar ik zou het apprecieren als er nog enkele pedalen dit topic passeren....

merci!

Izegrim
10 februari 2009, 21:40
Vooruit... echt goede distortionpedalen zijn imho:
-TL-2 als ik al zei
-TM-01
-HL-01
-LD-1
-EHX MM

Google de merken er maar bij ;)

Mitch
10 februari 2009, 21:46
Nou nog even de rest van je setup vermelden zodat er iets gerichter geadviseerd kan worden ;)

ibanez260
12 februari 2009, 18:29
Nou nog even de rest van je setup vermelden zodat er iets gerichter geadviseerd kan worden ;)

ibanez sa, peavey valveking

ibanez260
12 februari 2009, 18:36
Vooruit... echt goede distortionpedalen zijn imho:
-TL-2 als ik al zei
-TM-01
-HL-01
-LD-1
-EHX MM

Google de merken er maar bij ;)

ehx mm??
is dat de metal muff?

srry hoor, maar heb je wel geleze waar ik achter zocht?? dit is zowat het tegenstelde fzo..

Nielsje
12 februari 2009, 18:39
ehx mm??
is dat de metal muff?

srry hoor, maar heb je wel geleze waar ik achter zocht?? dit is zowat het tegenstelde fzo..

Ik heb geen idee waar jij achter zocht..
De bank misschien?

the sure thing
12 februari 2009, 18:40
Blackstar Dist X pedaal.

ibanez260
12 februari 2009, 18:43
Blackstar Dist X pedaal.

zit er dan veel verschil in de dist X en de dual??

Nitefly7
12 februari 2009, 23:49
ik zoek dus een distortion pedaal maar ik kan eigenlijk nerges iets overtuigend vinden

ik wil iets dat hevig is, niet zo crunchy, iets dat lijkt op sound van andjusticeforall, niet al die grabbel rond dat geluid, gewoon lekker harde distortion, puur en onversneden

weet er iemand wat ik bedoel??

misschien die Digitech DF-7 DIstortion Factory eens testen? heeft allemaal verschillende distortion modellen die -schijnbaar- best in de buurt komen van een aantal 'klassiekers'...

and Justice for All is ouder metallica-geluid? Mesa Studio ??
misschien een Mesa Bottle Rocket of Mesa V-twin proberen?
anders Boss ML-2 (Metal Core, NIET de Metal Zone..hoewel die laatste ook misschiiennnn kan..)
en mijn grote favoriet, de MI Audio Tube Zone...

mijn favo distortions zijn weer 'n kleine opsomming inderdaad:

- Fulltone OCD
- MI Audio Tube Zone
- Boss ML-2 Metal Core
- Ibanez of Maxon SD-9 Sonic Distortion..
- Digitech Bad Monkey (ook leuke aanrader, maar niet echt voor Metallica-sounds..)

Nielsje
12 februari 2009, 23:53
misschien die Digitech DF-7 DIstortion Factory eens testen? heeft allemaal verschillende distortion modellen die -schijnbaar- best in de buurt komen van een aantal 'klassiekers'...

Jup, Mitch en Dirk_Hendrik zijn zelfs bijzonder fan van de 'fuzz' mode!

Dirk_Hendrik
13 februari 2009, 08:22
Jup, Mitch en Dirk_Hendrik zijn zelfs bijzonder fan van de 'fuzz' mode!


Precies!
Ik ben Mitch nog altijd dankbaar day hij me op die fuzz attendeerde!

Mitch
13 februari 2009, 16:07
Nee, ere wie ere toekomt: dat was drap.