PDA

View Full Version : Gitaarnagels. Welke?



RobinZwama
10 februari 2009, 17:54
Hallo!

Ik loop al een tijdje te zoeken naar gitaarnagels. Mijn nagels zijn niet zo sterk en ik speel toch zo'n 3-6 uur per dag, dus ze zijn zo stuk! :nervous:
Als ik ze lekker lang genoeg laat groeien lopen ze ook constant gevaar af te breken of te beschadigen, vooral met die drukke jeugd op straat tegenwoordig...

Echt vreselijk natuurlijk...

Daarom wil ik stevige nagels die zo'n 2-3 keer dikker zijn dan natuurlijke nagels.

Weet iemand waar ik goede nepnagels kan kopen? Of heeft iemand ervaring met een goed merk?

Alvast heel erg bedankt!!!

Maroon
10 februari 2009, 18:06
:seriousf:

Gitaarnagels? Nog nooit van gehoord. Je hebt wel thumbpicks en ander soortige picks die je aan je vingers kunt bevestigen (veel gebruik door banjo spelers e.d.).

Maar opzetbare nagels zoals de vrouwmensch het zo graag doet..Hmm nee volgens mij niet. Sommige gitaristen lakken hun nagels wel met blanke lak (of met lijm) om ze extra te verstevigen. Maar ik denk dat als je met kunstnagels -roze?:)- aankomt dat je dan wel een kleine flater slaat..

Oh btw, waarom zouden je nagels afbreken door de drukke jeugd van tegenwoordig :???:

Maroon
10 februari 2009, 18:08
Oh trouwens: verkeerde subforum. Deze is bedoeld ter verbetering van het forum/ moderatie. Even in diverse plaatsen dus.

Blacksteen
10 februari 2009, 18:21
je kan van die nepnagels proberen...
moet je wel alleen montagekit gebruiken om ze er
op te laten zitten tijdens het spelen.

ook gebruiken bepaalde gitaristen wel eens stukjes van
pingpongballetjes, en dat plakken ze dan onder de nagel
hoe weet ik niet maar het kan wel! :seriousf:

RobinZwama
10 februari 2009, 18:27
Sorry voor de dubbelpost! Hij staat hier: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=119618

Ja precies, met secondelijm ofzo :P

Zou ik ze gewoon kunnen kopen bij de Hema? ;)