PDA

View Full Version : AD15VT als monitor of?



zeiler
10 februari 2009, 13:13
Hallo!

zo! eindelijk is het zover... beginnen met een bandje!

via de kerk kunnen we een PA regelen, daar zal dan ook dankbaar gebruik van gemaakt worden.

Nu vroeg ik mij eigenlijk af of mijn versterker er wel overheen zou komen, in principe dus als monitor, en niet als volledige versterking... (hoor ik mezelf?)

Hebben gewoon bassist, drummer, akoestische gitarist, keyboarder, zingmeisje en ik als elektrisch/akoestische gitarist.

---

zo nee, wat is dan een goede oplossing? In principe heeft de PA zowel hoofdboxen als monitoren, maar de monitors worden meestal gebruikt als hoofdboxen zeg maar, zo hard hoeft 't nou ook weer niet!

Anders mogelijk een andere amp? Qua buizenamp lijkt het mij allemaal nog niet zo nodig, vooral de kosten hiervan (en dan vooral buizenvervangings-en reparatiekosten) houden me hier beetje van tegen in eerste instantie!

enig idee wat hier nu de beste oplossing is?

alvast bedankt!

Jaap / Zeiler

almarvk
10 februari 2009, 13:24
Deze gaat naar Live.

pimmetje
10 februari 2009, 13:51
Tja, omdat jullie niet al te hard spelen, is 't misschien een optie. Op z'n minst te proberen. Al denk ik dat je te kort gaat komen.

Een nadeel van die AD15 als monitor lijkt me het 8" speakertje. Ik denk dat die zo weinig spreidt dat je jezelf slechts op een klein stukje podium OK hoort; een stap een willekeurige richting uit en weg is je geluid.

zeiler
10 februari 2009, 14:24
Deze gaat naar Live.

sorry voor de verkeerde plaatsing :$


Tja, omdat jullie niet al te hard spelen, is 't misschien een optie. Op z'n minst te proberen. Al denk ik dat je te kort gaat komen.

Een nadeel van die AD15 als monitor lijkt me het 8" speakertje. Ik denk dat die zo weinig spreidt dat je jezelf slechts op een klein stukje podium OK hoort; een stap een willekeurige richting uit en weg is je geluid.

10" :D ff respect hèa ;)! :D

maar dat zou het dus wezen?

Je hoort namelijk altijd van die verhalen van dat 50 watt transistor eigenlijk pas voldoende is om erdoor te komen, maar omdat dit dus puur monitor is :)!

iig bedankt voor je response!

vr gr,

Jaap /Zeiler

pimmetje
10 februari 2009, 15:52
OK... 10" ... een volle duizend maal sorry :D.
Maar 10" kan al een boel schelen. Gewoon proberen... da's de enige manier om het zeker te weten.

Richt je versterker dan ook een beetje omhoog, zodat de speaker niet richting je kuiten staat te knetteren. Ook weer niet zo schuin dat het midden van de speaker recht op je oor gericht staat, maar gewoon een beetje achterover die amp.
Soms is 't al genoeg om de versterker alleen wat hoger te plaatsen... dus gewoon op een stoel/tafel/kratje/whatever.
Gewoon even experimenteren...

zeiler
21 februari 2009, 22:58
OK... 10" ... een volle duizend maal sorry :D.
Maar 10" kan al een boel schelen. Gewoon proberen... da's de enige manier om het zeker te weten.

Richt je versterker dan ook een beetje omhoog, zodat de speaker niet richting je kuiten staat te knetteren. Ook weer niet zo schuin dat het midden van de speaker recht op je oor gericht staat, maar gewoon een beetje achterover die amp.
Soms is 't al genoeg om de versterker alleen wat hoger te plaatsen... dus gewoon op een stoel/tafel/kratje/whatever.
Gewoon even experimenteren...

haha!

het is al goed hoor :D:D!

maareh, zojuist heb ik geoefend, en boven piano en drum komt hij opzich uit,
zolang ik hem als monitor gebruik en echt omhoog richt (op stoel ;))....

volgende week gaan we weer oefenen, en dan gaan we ff proberen via de output uitgang door te verbinden naar de PA, en dan heb ik in principe een 50/65 (niet zeker welke) watt monitor (die dus uit zichzelf al gekanteld is) en die zorgt volgens de man die de installatie beheerst ook voor een betere spreiding :D... gaan we dat een keer proberen ;)!

iig bedankt voor je response!

Jaap / Zeiler!