PDA

View Full Version : ColeClark FL1a



Flipkoos
10 februari 2009, 08:15
Hoi,

Hoe is deze gitaar puur akoestisch? Ik hoor er goede verhalen over, maar vooral over de versterking en het ingeplugde geluid.
Is nog al een end voor me rijden om er eentje te bespelen.
Maar als ik deze prijs zie:

http://www.guitarvillage.co.uk/product-detail.asp?id=6627
zou ik 'm haast ongezien durven kopen. (komt op 817 euro inclusief verzenden)

Of deze:
http://cgi.ebay.nl/Cole-Clark-FL1A-Custom-Acoustic-Electric-Guitar-w-Case_W0QQitemZ190285612940QQcmdZViewItemQQptZAU_Mu sical_Instruments_Instruments?hash=item19028561294 0&_trksid=p3286.m63.l1177

Of moet ik voor de laatste ook nog een smak invoerrechten betalen?

Ron Houben
10 februari 2009, 11:32
Hoi FlipKoos,

De ColeClark gitaren zijn ingeplugd fantastisch. Akoestisch gezien/gehoord hebben ze niet veel volume, maar veel sustain een karakter dat het middengebied accentueert. Ze klinken eerder als een Gibson (middig, goede balans) dan als een Martin gitaar (veel boem en veel hoog). Van binnen zien ze er niet uit, erg ruw/Australisch, maar het concept werkt wel.

ColeClark heeft geen distributie meer in Nederland, dus moeilijk leverbaar.

Er hangt nog een FL1A gitaar hier en daar bij Nederlandse dealers voor nauwelijks meer geld dan jij aangeeft in je links. Ik zou die eens benaderen.

Succes!

guitargeek3
10 februari 2009, 11:46
Guitarvillage is qua winkel goed alleen krijg je er geen Cole Clark koffer bij, wel een universele stevige koffer.
Just to let you know.

bleep
11 februari 2009, 18:38
Flipkoos,

Doe de groeten aan joke en emmy in het mooie op den dam.


Cole Clark,

Akoestisch, heel apart. Ik zou zeggen een barrokke sound. Dat lijkt misschien erg aantrekkelijk. Ik persoonlijk ben er nooit door geraakt.
De enthousiastelingen sturen deze gitaar uit over versterkers en zijn zeer enthousiast. Maar ja akoestisch heel apart. Ik kan er geen fatsoenlijke toon mee maken en zoals ron al zij een heel middig en zacht geluid.
Maar Jah, Flip aan jou de eer om het zelf te ervaren.


Ik zou wel op de fiets gaan i.p.v. met de auto Hou je waarschijnlijk aan de weg meer over dan aan het doel.

Flipkoos
11 februari 2009, 19:00
Ha Bleep...

Toch ook weer "in the house"?
Gezien de reacties lijkt het me toch niet verstandig dat ik er zo'n end voor ga rijden om er 1tje te proberen. Hoor idd lovende verhalen over de ingeplugde sound. Maar akoestisch moet hij ook gewoon goed voldoen. Negen van de tien keer speel je niet ingeplugd.
En mijn Ovation Parlor heeft ook al een sound dat meer midgericht is (overigens bepaald niet zacht, hij blaast de Simon and Patrick Dreadnought volledig weg...)
Ook gezien het feit dat ik op jouw advies nooit meer dan 1000 euro moet betalen voor een goede gitaar :P ga ik me toch eens orienteren op Furch, Blueridge, wellicht Yairi, de 3-serie van Larrivee en misschien het ondersegment van Martin, hoewel ik daarbij toch het gevoel heb dat je in die prijsklasse nooit 'veel' martin krijgt....
Morgen even naar Tonika en een boel proberen...

rainier
12 februari 2009, 00:32
Jack Johnson gebruikt voor al zn acoustische nummers een Cole Clark, mischien kun je daar eens naar luisteren.

bleep
12 februari 2009, 08:04
flip,

Volgens mij ben je toch niet heel duidelijk in je vraagstelling. Als ik hier persoonlijk een destilaat mag maken.
Zoek je misschien een gitaar om met eenvoudige akkoorden (maar dan wel de mooiste klank in zijn harmonie) een zanggroep, zangers en zingende dames te begeleiden.
Oftewel een harmonium gitaar. Dan zijn we ook weer verbonden met het orgel.

Dit is dan de tip.

Een oude gibson j-50 of een oude martin d-18.

Hier is tegenwoordig een heel goed alternatief voor bij Blue-ridge.

De gibson immitatie in mahonie is 600 euro, pallisander 800. Maar wel massief en dat kun je bij de meeste originele gibson's geen eens zeggen.

Of een br-240. Als je er een knappe uit weet te vissen ben je voor 900 euro klaar.

Flipkoos
12 februari 2009, 08:41
flip,


Zoek je misschien een gitaar om met eenvoudige akkoorden (maar dan wel de mooiste klank in zijn harmonie) een zanggroep, zangers en zingende dames te begeleiden.


Ik mag dan niet duidelijk zijn in mijn vraagstelling...je beantwoording mag er ook zijn wat dat betreft...
Ik heb geen intenties whatsoever om zingende mensen te begeleiden, enkel mijzelf :) Vanwaar dacht je dat?

bleep
12 februari 2009, 11:16
Het was een aanname en het lijkt een foute aanname. Ik heb weer ervaren dat het meer dan genoeg is om mijn eigen proces te volgen.

groet,


Hans

blindfaith85
12 februari 2009, 16:57
Hoi

het zijn opzich leuke dingen, alleen naar mijn mening wat zacht en dun in vergelijking met martin, als je der 1 wil spelen spanjaard alkmaar heeft een tweede hands hangen