PDA

View Full Version : gitaar/toetsen/samples



joeyonfire
10 februari 2009, 00:01
hoi.
Sinds kort een nieuwe band begonnen waarin ik toetsen,gitaar en samples ga spelen.
Nu ben ik al een week aan het nadenken over hoe ik dit met mijn apparatuur ga doen. Ik wil doormiddel van een mengpaneel het geluid gaan regelen van mijn keyboard en mijn laptop met samples.
wil eigenlijk mijn gitaar ook via mijn cabinet doorlussen?
en een monitor om mijn eigen mix terug te horen vóór de pa-versterking

kan ik dit af met een standaard mengpaneel of moet ik kijken naar een powermixer?
wil zelf niet te veel geld uitgeven.

Liquid_Metal
15 februari 2009, 11:30
Op een beetje degelijk mengpaneel kun je verschillende lijnen maken. Je zou je gitaar erin kunnen stoppen die je doorlust naar je monitor, samen met je keyboard en laptop. Je gitaar zou ik echter niet op dezelfde output naar het publiek zetten als je keyboard en laptop. Zet je keyboard en samples gewoon op de PA (dus via de standaard lineout van je mixer naar de PA) en ook je gitaar naar de monitor (bv de aux out van je mixer), zodat jij alles uit 1 speaker hebt. Je kunt daarvoor best de line-out van je gitaarversterker gebruiken, als je de kwaliteit niet zo heel erg vindt.

joeyonfire
18 februari 2009, 14:05
ja super.
het is even pielen maar het is voor een groot deel gelukt. nou alleen nog even kijken of het werkt in de repetiteruimte.