PDA

View Full Version : Indiase OF Duitse radio als ik niet speel!



Megadeth22
9 februari 2009, 20:16
Ja rare topic titel, maar boeiend.
Ik speel met mijn gitaar via een Istudiolink kabel naar een macje, waarin ik op Garageband gewoon kan opnemen en spelen enzo. Maar als ik niks speel (snaren demp, of iets heel zacht speel zodat de noise gate nog niet aangaat) dan hoor je de radio :dontgeti:

Deze verschijnen ook als ik ga opnemen.. dus weet iemand hoe ik hiervanaf moet komen?

Harald
9 februari 2009, 20:26
Damn, da's wel een heel goede simulatie van een ouderwetse buizenversterker dan! :hippie: Heb het zelf vroeger wel eens gehad, en ken ook wat opnames van Hendrix waar je het kunt horen, al weet ik zo snel niet meer welke lp dat was (Winterland vermoed ik, of ergens op Hendrix in the west) Om over Spinal Tap nog maar te zwijgen :crazyhappy:

Met een pc is het nieuw voor me.

Highway49
9 februari 2009, 21:25
Zou dat niet met de aarde van je netstroom te maken kunnen hebben?

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een cheap multieffecten pedaal...ik heb ook weleens gehoord dat het kan dat je nét in een radiogolf zit op die plek...

Hoor je het ook als je niet naar je mac gaat? Maar gewoon naar een versterker?

pannekoek
9 februari 2009, 21:32
ik heb regelmatig last van franse radio op m'n versterker, met of zonder noisgate

Megadeth22
9 februari 2009, 22:51
Zou dat niet met de aarde van je netstroom te maken kunnen hebben?

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een cheap multieffecten pedaal...ik heb ook weleens gehoord dat het kan dat je nét in een radiogolf zit op die plek...

Hoor je het ook als je niet naar je mac gaat? Maar gewoon naar een versterker?
Met mijn versterker zal ik het eens uitproberen (heb er al een tijd niet op gespeeld omdat ik per ongeluk op mijn kabel ging staan en de input jack eruit trok :dontgeti:)

Megadeth22
10 februari 2009, 19:42
Ook Britse radio.. vandaag was er nieuws over aanslagen in de Gaza als ik het goed hoorde.
:chicken: