PDA

View Full Version : Dag Floyd!



Ic3gl0vE
15 maart 2003, 22:26
Na een jaar heb ik besloten dat ik toch geen floyd wil. Dinky staat nu bij TAGS en als ik 'm terug krijg ben ik eindelijk van het gekloot met die floyd af!

Ik kreeg trouwens een ronde plectrum met een gat erin (zodat 'ie om je pickupswitch past). vreeeeeeeeeemd ding maar het speelt wel gaaf. wie kent deze 'plectro'?

Luca P
15 maart 2003, 22:55
Op 2003-03-15 22:26, schreef Ic3gl0vE:
Na een jaar heb ik besloten dat ik toch geen floyd wil.



Ik had ze vanaf dag 1 al afgeschreven. Dat is toch geen smoel zo'n krik op je gitaar!

sash
15 maart 2003, 23:05
EINDELIJK :grin:

Anders Destium
15 maart 2003, 23:29
MIETJE!!!!!

Niet dat ik mijn floyds vaak gebruik natuurlijk, maar ja de gitaren die ik mooi vind hebben er bijna allemaal een standaard opzitten. De Gibsons en PRSen die ik nog 'moet' zullen allemaal een vaste brug hebben. Als je een goede floyd hebt heb je absoluut geen problemen als je hem zelden gebruikt (behalve dat ze lelijk zijn :wink: )

sash
16 maart 2003, 00:00
Tssss, mietje zegt ie dan. Jij kon amper op mijn strat spelen :razz:

Ic3gl0vE
16 maart 2003, 00:14
hoe goed je floyd ook is. als jij 'even' van E naar Eb wilt met je gitaar ben je al snel een half uur bezig om die veren af te stellen. Daar heb ik dus echt het geduld niet voor. Ook een keer andere snaren uitproberen kost me veel te veel tijd. Zet die floyd maar lekker vast

Negative K3 fan
16 maart 2003, 00:16
Waarom zou je dan in godsnaam even naar Eb willen?

Hankey
16 maart 2003, 01:11
Op 2003-03-16 00:16, schreef Negative K3 fan:
Waarom zou je dan in godsnaam even naar Eb willen?


Misschien om even een nummer te spelen dat voor Eb is geschreven? Duh!

andy
16 maart 2003, 01:25
wat voor een gitaren hebben jullie dan dat jullie zo ontvreden zijn over de floyd???

Anders Destium
16 maart 2003, 01:29
Op 2003-03-16 00:00, schreef sash:
Tssss, mietje zegt ie dan. Jij kon amper op mijn strat spelen :razz:


Ik vond het de moeite niet, zelfpijniging is voor calvinisten :smile:

>Van E naar Eb... Daar heb je toch gewoon een andere gitaar voor :razz:
<Maar serieus: mijn processor kan dit ook aan zonder dat ik er last van heb qua vertraging. Constant veranderen van stemming vind ik hoe dan ook onzinnig, bepaal je keuze en blijf daarbij...het is absoluur niet moeilijk om wél de goede akkoorden te spelen zonder de "juiste" bastoon (als je goede effecten hebt)

Texter
16 maart 2003, 04:11
Niet fokken met Floyd...en helemaal niet met Edge...

Negative K3 fan
16 maart 2003, 12:22
Op 2003-03-16 01:11, schreef Hankey:


Op 2003-03-16 00:16, schreef Negative K3 fan:
Waarom zou je dan in godsnaam even naar Eb willen?


Misschien om even een nummer te spelen dat voor Eb is geschreven? Duh!


Zucht, dat doen alleen newbies, misschien, heel misschien kun je dan dat hele stuk een halve toon omhoog spelen??? Jezus wat een niveau.

lupoloco
16 maart 2003, 12:31
wat is dit voor een antwoord "dit doen alleen newbies" , wat ben jij toch voor een sukkel

Akira
16 maart 2003, 12:38
Negatieve K3 fan is in meerdere opzichten negatief, en in meerdere threats.
En ik vermoed, dat hoe meer reactie hij daarop krijgt, hoe leuker hij het vind.
Ik begin te vermoeden dat hij niet een K3 hater is, maar een echt fan van K3, met gewoon een negatieve instelling.
Ik heb gewoon zijn nickname verkeerd begrepen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Akira op 2003-03-16 12:40 ]</font>

A3
16 maart 2003, 12:47
Godzijdank heb ik voor ik mijn nieuwe gitaar kocht vorige zomer eerste een ibanez rg 570 geleend van een vriend, en ik kreeg hem niet eens gestemd (waarschijnlijk door mijn gebrekkige kennis van floyd rose systemen). Voeg daar nog het feit aan toe dat ik op mijn vorige gitaren bijna nooit de tremelo gebruikt heb en ik wist het direct: voor mij een gitaar zonder tremelo, en ik ben nog steeds HEEEEEEEL blij dat ik die beslissing genomen heb, ik begrijp heel goed dat je je tremelo er laat afzwieren, en het is absoluut geen zicht vind ik. Een gitaar met een floyd rose is precies een gitaar met een beugel.

Akira
16 maart 2003, 12:58
Mijn 1e gitaar was er meteen een met een floyd rose, en ik ben het gewend.
Het stemmen kan vervelend zijn, maar meer dan 7 a 10 minuten doe ik er niet over, en daarna heb je er gewoon geen omkijken meer naar.
Mijn gitaar met floyd rose heb ik voor het laatst weken geleden gestemd, en hij is nog loepzuiver nu.
Ik heb een 2e gitaar, waarvan ik de floyd rose vast heb laten zetten, eigenlijk alleen maar om hem lager te kunnen stemmen als ik dat wil, want ff switchen tussen normaal, halve stap of hele stap naar beneden is met een floyd rose inderdaad geen doen.
Maar het uiterlijk, ik ben het gewend, vind het niet lelijk.
Ik vind gitaren zonder floyd absoluut niet lelijk, maar doen een beetje....kaal aan voor mij.
Tis dus maar net wat je gewend bent denk ik.

Anders Destium
16 maart 2003, 13:06
Als je één gitaar hebt met vaste brug en een 7-snaar zou je alle mogelijke tunings moeten aankunnen (ook bijv Nashville). Wat Lennart (K3fan) zegt is onzin, ik speel meestal met CD mee en dan MOET je wel hetzelfde spelen :wink:

Negative K3 fan
16 maart 2003, 13:10
Wie speelt er dan ook met de cd mee? pffft.

Negative K3 fan
16 maart 2003, 13:11
Op 2003-03-16 12:38, schreef Akira:
Negatieve K3 fan is in meerdere opzichten negatief, en in meerdere threats.
En ik vermoed, dat hoe meer reactie hij daarop krijgt, hoe leuker hij het vind.
Ik begin te vermoeden dat hij niet een K3 hater is, maar een echt fan van K3, met gewoon een negatieve instelling.
Ik heb gewoon zijn nickname verkeerd begrepen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Akira op 2003-03-16 12:40 ]</font>


weve got a winner.

Darklight
16 maart 2003, 14:46
Op 2003-03-16 13:10, schreef Negative K3 fan:
Wie speelt er dan ook met de cd mee? pffft.


Wat is daar nou weer mis mee?
Ik speel ook zo vaak met een cd mee. (gewoon omdat ik het leuker vind om te doen)

Ik heb er trouwens geen problemen mee om een gitaar met floyd te stemmen. Het is gewoon even wennen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Darklight op 2003-03-16 14:50 ]</font>

Anders Destium
16 maart 2003, 15:05
Op 2003-03-16 13:10, schreef Negative K3 fan:
Wie speelt er dan ook met de cd mee? pffft.


Mensen die van muziek houden en mee KUNNEN spelen misschien? :razz:

Braindead
16 maart 2003, 15:16
Ik vind een floyd toch wel zwaar relaxed.
Vooral als ik echt in een scheurstemming ben dan MOET ik mijn floyd hebben.
En zo'n mysterie is die floyd nou ook weer niet, gewoon locken en op de floyd tunen.
It's a simple! Hoe mongoloide kan iemand zijn om dat niet te begrijpen.
Enige argument is als je zelden een tremolo gebruikt, of zo'n sustain-addict bent.
En ja, lelijk vind ik hem ook, op een es 335 maar op heel veel gitaren is het juist vet.
Stel je een JEM 777 voor met een iel vast bruggetje.... hwuuuuaaaa

Negative K3 fan
16 maart 2003, 15:16
Sorry dat ik misschien wat overdreven reageer, maar dit soort onzin over naar Eb stemmen enzo kom ik veel te vaak tegen op het nirvana forum.......

mensen die dan met unplugged mee willen spelen of die als ze caya gaan spelen hun hele gitaar een toon omlaag gooien zonder dat ze met de cd meespelen.

Pee
16 maart 2003, 15:27
je kon ook je floyd blokkken zoals ik, maar de veren laten zitten. Helemaal gratis en zelf gedaan.

Als ik mijn floyd nodig haal de-blok ik hem gewoon.

Braindead
16 maart 2003, 15:40
heel verstandig

Heb ik ook ooit eens gedaan met een gitaar waar zo'n goedkope nepfloyd opzat.
Ik geloof dat ik de gitaar later eens op het paasvuur heb gegooid
:smile:

Maiden Michiel
16 maart 2003, 16:55
Floyd heerst, en met alle respect, de meeste mensen die erover zeiken kunnen het gewoon niet gebruiken of willen het niet.

Swan
16 maart 2003, 17:24
wat laat je eigelijk met je Floyd doen? alleen blocken?

sash
16 maart 2003, 17:27
Op 2003-03-16 16:55, schreef Maiden Michiel:
Floyd heerst, en met alle respect, de meeste mensen die erover zeiken kunnen het gewoon niet gebruiken of willen het niet.


Of hebben het gewoon niet nodig en vinden het bullshit om extra te doen voor iets wat je toch niet gebruikt...

maestro_nl
16 maart 2003, 17:29
Mijn IBZ RG-570 met Floyd (low edge pro) blijft beter op stemming dan mijn PRS!

Komt puur door het afklemmen vd topkam en baleinden. Hoe goed je locking mechanieken ook zijn, hoe smooth je topnut ook is altijd verloopt de tuning iets.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: maestro_nl op 2003-05-02 12:06 ]</font>

telecastermaster
16 maart 2003, 18:04
Floyd Rose is ruk.

Ik heb ze allemaal geprobeerd. Zie hier voor het beste tremolo systeem in de business:
http://www.penoka.com/guitars__hohner_headless.htm
http://www.steinbergerworld.com/Gbridges.htm

Ic3gl0vE
16 maart 2003, 20:01
Op 2003-03-16 17:24, schreef Swan:
wat laat je eigelijk met je Floyd doen? alleen blocken?


ja, hij wordt vastgezet aan de onderkant zodat ik alleen nog divebombs kan maken. De floyd op zich is een heel goed ding, ontstemt totaal niet maar als ik een pitchbend omhoog wil maken, doe ik dat wel met mijn vingers. Daar hoef ik geen floyd voor en dan is het dus ook complete onzin om 'm niet te blokken, want je bent er alleen maar meer werk aan kwijt.

Ik weet dat je hele vette dingen uit kunt halen met een floyd maar ik heb 'm gewoon niet nodig


wat voor een gitaren hebben jullie dan dat jullie zo ontvreden zijn over de floyd???
Een jackson dinky (ADX10D) met een JT580LP floyd. Zoals ik al zei, dat ding zelf is goed maar je hebt altijd meer werk aan een floyd dan aan een vaste brug en daar heb ik geen zin in.

Anders Destium> Ik heb inderdaad een andere gitaar gekocht om ook in andere stemmingen te kunnen spelen (en omdat die zo supersnel speelt en er zo vet uitziet, maar daarvoor ging ik niet naar de gitaarwinkel :smile: ), maar ja :smile:

A3> Ik vind een chromen floyd op een donkere gitaar juist wel gaaf staan. Als er een vaste brug op had gezeten en geen stringthrubody was mijn gitaar wel erg kaal geweest. Hij heeft ook geen slagplaat

K3 fan> Als je alleen gitaar speelt kun je je gitaar natuurlijk gewoon altijd in E laten staan (afgezien van het feit dat veel mooie black/deathmetal nummers in drop D of een variant daarvan staan). als je met een cd mee wilt spelen verander je die pitch maar wat in WaveLab ofzo. Alleen als je er ook nog bij wilt zingen is het toch wel makkelijker als je je gitaar af en toe een halve of hele toon lager kunt stemmen


Of hebben het gewoon niet nodig en vinden het bullshit om extra te doen voor iets wat je toch niet gebruikt...

Sash has spoken :smile:



oké nu is't wel duidelijk allemaal


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2003-03-16 20:09 ]</font>

Swan
16 maart 2003, 21:09
dat je em daarvoor wegbrengt...kan je zelf ook doen in n half uurtje met n zaag en wat schuurpapier

Ic3gl0vE
16 maart 2003, 21:13
ach ja, ik laat het liever aan iemand die er meer verstand van heeft over

Mitch
16 maart 2003, 21:45
Een gitaar klinkt gewoon lekkerder wanneer de snaren aan de achterkant van de body weer naar buiten komen :wink:

Phoenix Rising
17 maart 2003, 01:25
Je moet ook gewoon meerdere gitaren hebben voor andere tunings :razz:

Trouwens, floyds zien er mooi uit man, zeker een lo-pro 7, lekker bruut :grin:

Izegrim
17 maart 2003, 12:14
Je kunt ook met een op maat gemaakt blokje je trem tijdelijk blokken voor andere tunings. Zo is het makkelijker om weer naar je eigen standaard te gaan. Je Floyd kun je dan alleen als tremolo gebruiken in je standaard tuning en als vaste brug in alternatieve tunings. Een Floyd is zo simpel. Je kunt bij het stemmen doen alsof het een vaste brug is tot je klaar bent. Klein beetje bijstellen en je bent in tien minuten klaar met je gitaar om te stemmen als je het doet zoals beschreven op de link hieronder.

Ize

http://www.playmusicfree.com/special_promotions/jackson%20page/jackson_floyd_howto.htm

MegaDrive
17 maart 2003, 12:32
Meespelen met K3 valt nog niet mee :grin:

Zo! Relativeren rules.