PDA

View Full Version : Nieuw nummer,solo ok?



HdR
9 februari 2009, 15:48
Hallo allen,

Dit http://www.youtube.com/watch?v=31WBE14Q8Cg = een korte versie van een nummer voor mijn nieuwe band. zouden jullie eens kritisch naar mijn solo willen luisteren en aangeven wat jullie goed of fout vinden? Ik ben me ervan bewust dat ik geen goede solist ben, maar komt dit een beetje bij gemiddeld in de buurt?

Bedankt!

Greetz,
Henk

VHsologitarist
9 februari 2009, 15:59
Ik vind het een heerlijk nummer. Wat nou geen goede sologitarist! Petje af!

HdR
9 februari 2009, 16:12
Hey!

Bedankt voor je tijd en reactie! doet me goed!

Gr,
Henk

jonesd
9 februari 2009, 16:23
Klinkt heel lekker. Doet wat aan blue bossa denken.

kenx
9 februari 2009, 17:14
hey,

Liedje klinkt heel goed, maar met 'ik ben geen goede sologitarist' ben ik het toch ook niet mee eens hoor, naar mijn mening zeer goed gedaan:ok:

grtz,

kenny

HdR
9 februari 2009, 17:56
Bedankt voor jullie toffe reacties!

Gr,
Henk

pimmetje
9 februari 2009, 18:05
Ik vind 't een lekker solo'tje hoor.
Vooral herhalinkjes vind ik wel prettig... beetje thema-gevoel.

Misschien zou je evt wat meer verrassing erin kunnen brengen. Het kruipt zo zonder iets aan verrassing/spanning misschien iets te veel richting "elevator-muzak".

HdR
9 februari 2009, 18:13
@ pimmetje , Ik snap wat je bedoeld. Heb jij/ hebben jullie nog tips m.b.t. toonladders, welke moet je kunnen spelen? Penta mineur/majeur zijn mij bekend. De gewoone majeur toonladder ook..

Gr,
Henk

pasqual
9 februari 2009, 20:58
erg goed. mooie sound ook. er is toch niets mis met de solo? het hoeft niet altijd snel of moeilijk te zijn om het goed te laten klinken? je weet in ieder geval wat je speelt. misschien kun je het liedje iets anders afmixen met de solo partij een beetje meer naar het midden i.p.v. op links.

groeten Pasqual.

HdR
9 februari 2009, 21:59
@ pasqual; Dank je! Je hebt gelijk, ik ben misschien te gauw geneigd te denken dat een solo erg technisch en snel moet zijn..

Gr,
Henk

pasqual
9 februari 2009, 22:12
probeer maar eens 2 albums van yngwie malmsteen vol te houden. dat lukt je niet! die gast kan ongelooflijk goed spelen, maar na 30 minuten weet je het wel. ik hoor liever een blackmore of gillmour, etc...

groeten pasqual.

HdR
10 februari 2009, 20:08
Is ook waar :)

Gr,
Henk

zeiler
10 februari 2009, 20:50
klinkt inderdaad erg gaaf ! :D

idd ietwat eentonig, maar wel sterk en goed gespeeld!!! top ;)!

RiffMeister
11 februari 2009, 11:06
@ pimmetje , Ik snap wat je bedoeld. Heb jij/ hebben jullie nog tips m.b.t. toonladders, welke moet je kunnen spelen? Penta mineur/majeur zijn mij bekend. De gewoone majeur toonladder ook..

Gr,
Henk

Ik ben dan Pimmetje niet ;) maar ik moet zeggen dat ik deze http://www.justinguitar.com/en/JA-011-JazzBlues7thArp.php best behulpzaam vind op z'n tijd...

HdR
11 februari 2009, 19:59
Hey Thanks, hier heb ik wel wat aan!:)