PDA

View Full Version : Blink 182



Mufftin
9 februari 2009, 15:41
Ze komen weer bij elkaar hopen dat het niet tijdelijk is!

hendrix_appendix
9 februari 2009, 16:12
Way cool! Zolang ze er maar nog een album als hun laatste uit kunnen persen, maar ik dacht dat het nooit zou gebeuren aangezien ze nogal slecht met elkaar konden opschieten de laatste tijd? Iig Tom en de rest?

Azaruc
9 februari 2009, 20:01
Zeker tof dit :rockon:

Op hun site (http://www.blink182.com/) hebben ze het over "friendship reformed", dus zal de ruzie wel uit de lucht zijn. (Hoop ik in ieder geval wel.)

Nou maar hopen dat ze ff op lowlands langs komen ofzo :supercool:

Tho
9 februari 2009, 21:45
veeeeeeet! :D

AART
9 februari 2009, 22:02
Damn, in hun rustpauze ben ik ze net gaan waarderen.

Damn, hopelijk komen ze samen met The Offspring of Pennywise op een festivalletje in de buurt. :cooler:

Spitfire
9 februari 2009, 22:11
Aaah the good ol' days :)

Dat ze maar weer leuke happy skate punk mogen maken ;)

Herman
9 februari 2009, 23:31
Super vet! Ik ben zwaar voor een album als het laatste, die was echt vet!

KoenB
10 februari 2009, 00:01
Ik hoop dus juist dat ze weer hun oude muziekstijl gaan doorvoeren. Ik vond dat nieuwe album maar niks.

Ik ben gitaar gaan spelen door Blink182, de eerste nummers die ik speelde waren van hun... als ze naar NL komen ga ik er ZEKER heen

Luke-wannabe
11 februari 2009, 10:29
Ik vond hun 'laatste' album wel echt super vet. Een stuk volwassener dan die eerste albums. Take off vond ik ook erg goed. Jeugdsentiment :D

Als ze komen ga ik ZEKER!

Il_Falco
11 februari 2009, 10:56
elk album heeft een stijl. ik vond ze allemaal vet :)

laten we hopen dat ze het niveau halen van hun andere albums, dat het niet een album is om gewoon af te sluiten.....

Maareuh, van waar die ommekeer? allemaal door dat vliegtuigongeluk?

soup
15 februari 2009, 17:04
Aaah the good ol' days :)

Dat ze maar weer leuke happy skate punk mogen maken ;)
zou ik ook willen maar betwijfel het, zeker als je ziet hoe ze gegroeid zijn

Tho
17 februari 2009, 23:07
zou ik ook willen maar betwijfel het, zeker als je ziet hoe ze gegroeid zijn

kunnen ze tegenwoordig wél live spelen?

soup
17 februari 2009, 23:17
Deden ze toch ?

Moet je maar wat filmpjes zoeken, hoor je het verschrikkelijke geluid als Tom speelt over zijn gibson. :D

Luke-wannabe
17 februari 2009, 23:22
kunnen ze tegenwoordig wél live spelen?
Zouden de haters zich niet willen mengen in dit topic?
Vriendelijk, doch dringend verzoek, Thootje :D

Spitfire
17 februari 2009, 23:28
zou ik ook willen maar betwijfel het, zeker als je ziet hoe ze gegroeid zijn

Nouja, gegroeid, gegroeid...

Zo 'anders' was dat laatste album nou ook weer niet.

Tho
17 februari 2009, 23:39
Zouden de haters zich niet willen mengen in dit topic?
Vriendelijk, doch dringend verzoek, Thootje :D

Gast... ik heb alle albums van Blink. Geen grapje.


Maar zoog die Tom echt ass. Super slecht gewoon.

Luke-wannabe
17 februari 2009, 23:41
@ Spitfire: Nou, ik vind dat laatste album toch echt wel een stúk volwassener klinken dan al die anderen. Ook creatiever qua gitaarspel, vind ik (effecten e.d.)

@ Tho: Okee, had ik niet achter jou gezocht :D Als het maar geen flame topic word..
Daarbij is Travis de absolute master, dus dat compenseert mooi. Voorbeeldje (http://www.youtube.com/watch?v=RKQgDY0pZ68).

Tho
17 februari 2009, 23:44
@ Tho: Okee, had ik niet achter jou gezocht :D Als het maar geen flame topic word..
Daarbij is Travis de absolute master, dus dat compenseert mooi. Voorbeeldje (http://www.youtube.com/watch?v=RKQgDY0pZ68).

Het is ook mijn kleine geheimpje.. Heerlijke muziek. Alleen jammer dat Tom zijn zang pas op de latere albums écht goed ontwikkelde. De eerste 2 platen hadden zó veel beter kunnen zijn.

soup
2 juli 2010, 15:38
Heb net nog wat live materiaal opgezocht en Tom zijn sound.... ongelooflijk slecht. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om je sound fatsoenlijk af te stellen en toch die originele skate/punk sound te behouden?!


http://www.youtube.com/watch?v=YdAtmxqllkk

cerpintaxt
3 juli 2010, 22:40
hij heeft wel een vage(geen) techniek. Maar drummen kan ie zeker!!!

fivelastwords
4 juli 2010, 16:31
hij heeft wel een vage(geen) techniek. Maar drummen kan ie zeker!!!

Hij is juist poep-technisch, maar kan verdacht goed showdrummen. Hij heeft ook geen rock achtergrond van oorsprong, maar drumline en latin roots. Alleen hakken he, dat vind het publiek er een stuk mooier uitzien!

Luke-wannabe
4 juli 2010, 17:28
Heb net nog wat live materiaal opgezocht en Tom zijn sound.... ongelooflijk slecht. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om je sound fatsoenlijk af te stellen en toch die originele skate/punk sound te behouden?!


http://www.youtube.com/watch?v=YdAtmxqllkk
Slecht? Wat is hier slecht aan dan? Ik vind gitaarsoundje lekker hoor! Cool dat -ie over Vox speelt ook!

Herman
4 juli 2010, 21:06
Ik zie eerlijk gezegd het probleem met z'n sound ook niet zo.. het is misschien niet echt jouw ding, maar om het nou als feit neer te zetten dat het verschrikkelijk is zie ik niet zo..

caliban
31 juli 2010, 12:55
Ik vind het echt super klinken, zou hij een boost ofzo gebruiken?

Tho
31 juli 2010, 13:25
Slecht? Wat is hier slecht aan dan? Ik vind gitaarsoundje lekker hoor! Cool dat -ie over Vox speelt ook!

Ze zouden voor de verandering een keer kunnen proberen om niet zo vals te zingen live. Al het live materiaal wat ik tot nu toe van blink heb gezien is fucking slecht. Alleen die drummert lijkt te weten wat hij doet en die Tom DeLonge (die gitarist, zo heet ie toch?) die kan NIET spelen

caliban
31 juli 2010, 13:55
Ik vond de zang live vroeger slechter gedaan.

soup
31 juli 2010, 14:17
Ik zie eerlijk gezegd het probleem met z'n sound ook niet zo.. het is misschien niet echt jouw ding, maar om het nou als feit neer te zetten dat het verschrikkelijk is zie ik niet zo..
Ik zou het liever hebben dat ze de sound van het album reproduceren dan dit, klinkt nu namelijk te ielig.

Het is niet dat ik iets tegen blink heb. :)

caliban
31 juli 2010, 15:22
Het klinkt een beetje cleaner dan op album, maar zeker wel vet. Hun vroeger livesound was toch ook niet compleet zoals op hun alba. (bestaat dat als meervoud, geen idee..)

Wausser
31 juli 2010, 22:06
alba. (bestaat dat als meervoud, geen idee..)

Als je het op z'n Latijn doet wel of het in het Nederlands klopt weet ik niet. Ik gebruik zelf ook al tijden alba, gewoon omdat het kan.

budje
31 juli 2010, 22:13
Ik gebruik zelf ook al tijden alba, gewoon omdat het kan.

http://wallpapers.in-world.info/jessica-alba/jessica-alba.jpg


Ik ben jaloers!

M.COM
31 juli 2010, 23:49
Is het niet gewoon zijn set-up van in Angels and Airwaves nog? Misschien geen zin in een andere backline toen? :)

caliban
1 augustus 2010, 21:00
Ik gebruik zelf ook al tijden alba, gewoon omdat het kan.

Dus je bedriegt haar?

AART
1 augustus 2010, 21:07
Ze zouden voor de verandering een keer kunnen proberen om niet zo vals te zingen live. Al het live materiaal wat ik tot nu toe van blink heb gezien is fucking slecht. Alleen die drummert lijkt te weten wat hij doet en die Tom DeLonge (die gitarist, zo heet ie toch?) die kan NIET spelen

+1.

Zijn zang is tegenwoordig kut. Te emo voor blink. En zijn gitaarsound is te los ofzo, ik heb liever de oude sound (fender strat met humbucker in rectifier?).

caliban
1 augustus 2010, 21:10
En een JCM 900 dacht ik. Was de zang vroeger zoveel beter??

AART
1 augustus 2010, 21:15
En een JCM 900 dacht ik. Was de zang vroeger zoveel beter??

Op de cd's iig wel. Hij zingt heel zeurderig op deze video. Deed ie vroeger ook, maar heel anders. Alsof ie zijn A&A stem heeft meegenomen nu...

Malle Eppie
1 augustus 2010, 22:49
Beetje 'Blink does The Cure' als je het mij vraagt... Nu is dat ook weer de favo zangert van DeLonge geloof ik...

En z'n gitaargeluid valt mij ook flink tegen. Beetje meer distortion graag...

Neals
1 augustus 2010, 23:10
Ik ben er ook nog niet over uit over wat ik nu van de 'nieuwe' Blink moet vinden. Ik vind zijn zang TE erg.

Tho
1 augustus 2010, 23:14
Beetje 'Blink does The Cure' als je het mij vraagt... Nu is dat ook weer de favo zangert van DeLonge geloof ik...

En z'n gitaargeluid valt mij ook flink tegen. Beetje meer distortion graag...

Ik vind dat het live gewoon niet werkt met 1 gitaar in deze band. En dan ook nog zo'n belabberde slaggitarist. Blink 182 is live daardoor een zooitje ongeregeld

caliban
2 augustus 2010, 14:51
Op zich zou het voor hun muziek wel moeten werken, 1 gitarist, zolang hij heel strak kan spelen. En de bassist zwaar genoeg klinkt

AART
4 augustus 2010, 20:00
Op zich zou het voor hun muziek wel moeten werken, 1 gitarist, zolang hij heel strak kan spelen. En de bassist zwaar genoeg klinkt

Er zijn genoeg punkbands met 1 gitarist die prima klinken, zie Pennywise of for god sake de Heideroosjes bijvoorbeeld. 2 bands die het live dik voor elkaar hebben.

Bjorb
8 augustus 2010, 21:21
Geweldig, een topic van mijn lievelingsband! Nog even over Tom`s stem: Zo moeilijk kan het toch niet zijn om die AvA stem weg te krijgen? Het is zoo irritant! Voor de rest: vroeger was hij live soms behoorlijk goed! Heb je de Mark, Tom and Travis show al geluisterd? Super! Nog even over All the Small Things 2009 filmpje: Zie je hoe Tom geniet? Die lach op zijn gezicht? Over het gitaargespeel: niks mis mee. En Mark en Travis doen het nog steeds geweldig! Een vleugje(ok, een enorme vleug) skatepunk, en voila! Take Off your Pants and Jacket blijft het beste!!

FlameDude
10 augustus 2010, 22:53
Haha, ik ben een enorme fan van Blink. Jammer dat ze langzaam steeds meer achteruit gaan. Het komt gewoon door Tom, bij hun laatste album klonk het gewoon al totaal niet meer als hun eerdere werk, komt ook door die rare Gibson denk ik. Ondanks dat is Mark nog precies hetzelfde, kwa sound & zang. +44 was wel veel beter dan Box Car Racer & Angels and Airwaves vind ik. En ik vond Scott veel beter dan Travis. Travis kan nog steeds geen pop-punk & punk-rock drummen, kijk maar eens goed als ze live Carousel of iets anders van die '90 albums spelen. Hopen dat Tom weer een beetje normaal zingt bij Lowlands en Pukkelpop dit jaar. Wie kan me trouwens helpen met de intro van Wasting Time? Ik snap dat stukje niet dat je 2x de losse A snaar moet aanslaan.

Bjorb
11 augustus 2010, 21:19
Hij gebruikt toch een Epiphone? Kutding. Hij moet weer Strats van Fender gebruiken. Deed ie eerder ook geloof ik. En zijn normale stem terugkrijgen. Hij wil gewoon Robert van The Cure nadoen, maar zijn stem was al bijzonder genoeg. Gewoon slecht!

FlameDude
12 augustus 2010, 18:38
Hij gebruikt toch een Epiphone? Kutding. Hij moet weer Strats van Fender gebruiken. Deed ie eerder ook geloof ik. En zijn normale stem terugkrijgen. Hij wil gewoon Robert van The Cure nadoen, maar zijn stem was al bijzonder genoeg. Gewoon slecht!
Nee hij speelt op ze eigen Gibson signature, er is inderdaad ook een Epiphone van. Maar idd die surfgreen strat met de Seymour Duncan SH-8 Invader klonk zoveel beter.. En nu word die ook niet meer verkocht :(

Bjorb
12 augustus 2010, 18:53
Nog een filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=XTwy-XLwZVc&playnext=1&videos=KdvpW7ZTlRE

caliban
25 augustus 2010, 14:03
Op pukkelpop naar het schijnt vreselijk slecht optreden. Alleen de drummer kan indruk maken. Ik heb ze (spijtig genoeg) niet gezien in ieder geval.

arjanb01
25 augustus 2010, 14:41
Slecht? Wat is hier slecht aan dan? Ik vind gitaarsoundje lekker hoor! Cool dat -ie over Vox speelt ook!

De sound klinkt te flubberig, los... Van Blink 182 was ik altijd een strat met 1 humbucker gewend en rectifiers, klonk wel vet strak toen, ook live....
Laat ze gewoon met modernere amps spelen en dan is de sound oke. En Tom Delonge kan NIET zingen, niet voor deze muziek iig.

Bl44t44p
26 augustus 2010, 10:58
Op pukkelpop naar het schijnt vreselijk slecht optreden. Alleen de drummer kan indruk maken. Ik heb ze (spijtig genoeg) niet gezien in ieder geval.

Lowlands was ook gruwelijk. Misschien stond ik er wel helemaal met de verkeerde instelling (ik had oprecht hoge verwachtingen), maar wat een aanfluiting was dat zeg. Alleen Travis was inderdaad wel lekker aan het wegdrummen, tenminste, in hoeverre je dat kan horen in die brij van geluid. De hitjes waren wel aardig om mee te zingen, maar verder was het gewoon een aaneenrijging van slecht gespeelde nummers, tussendoor voorzien van nog slechtere Amerikaanse-teenage-college-grappen. "Everytime I have sex with a girl she has a orgasm HAHA". "Hey, check out this amazing trick [strikt zijn veters] HAHA".

Natuurlijk nemen ze zichzelf ook niet serieus, maar waarschijnlijk lag dat er nou nét niet dik genoeg bovenop om er ook serieus plezier aan te kunnen beleven als publiek zijnde.

caliban
26 augustus 2010, 16:04
Lowlands was ook gruwelijk. Misschien stond ik er wel helemaal met de verkeerde instelling (ik had oprecht hoge verwachtingen), maar wat een aanfluiting was dat zeg. Alleen Travis was inderdaad wel lekker aan het wegdrummen, tenminste, in hoeverre je dat kan horen in die brij van geluid. De hitjes waren wel aardig om mee te zingen, maar verder was het gewoon een aaneenrijging van slecht gespeelde nummers, tussendoor voorzien van nog slechtere Amerikaanse-teenage-college-grappen. "Everytime I have sex with a girl she has a orgasm HAHA". "Hey, check out this amazing trick [strikt zijn veters] HAHA".

Natuurlijk nemen ze zichzelf ook niet serieus, maar waarschijnlijk lag dat er nou nét niet dik genoeg bovenop om er ook serieus plezier aan te kunnen beleven als publiek zijnde.

Op pukkelpop was er naar het schijnt iets bij van 'your mom is hooottt'