PDA

View Full Version : Gibson Joan jet Melody maker



bdt
9 februari 2009, 14:52
Dag mede forum leden. Ik heb gisteren een Gibson JJ melody maker gekocht. Geweldig klinkende gitaar (zeker in combinatie met mij Marshall) als je van rock, metal en punk houd.
Ik heb echter een klein probleem. De frets zijn nogal scherp, onvoorstelbaar dat zoiets kan bij een Gibson maar goed. Heeft iemand ervaring hoe ik de scherpe kantjes van de frets af kan krijgen, met een vijltje (wat voor een vijl), schuurpapier?
Please help me out.

Alvast Bedankt
Toon

hole
9 februari 2009, 14:57
Mijn advies: laat het iemand doen met verstand van zaken (gitaarbouwer b.v.)

Als je niet weet wat je doet kun je meer kwaad dan goed doen: beschadigde frets, lak, etc etc

(Zelf zal ik ook NOOIT gaan zagen/frezen/vijlen/schuren of wat dan ook...nieuwe snaren en intoneren, maar daar houdt het ook bij op)

bdt
9 februari 2009, 15:09
bedankt Hole,
Mischien wel verstandig ja.

Mvrgr
Toon

Orpheo
9 februari 2009, 15:11
wat je kan doen is met een heel klein schuurpapiertje het proberen, nja, niet te groot oppervlak en weinig grit/hoge korrel. dus fijn. dan kan er weinig fout gaan. en gewoon opletten dat je de bovenkant van de fret niet raakt. kan er gewoon weinig fout gaan.

bdt
9 februari 2009, 15:18
Thanx Orpheo, ga ik voorzichtig proberen.

Mvrgr
Toon

Dude
9 februari 2009, 15:22
toon....

jij hebt een gitaar waar ik een HELE strakke plasser van krijg....

post eens een foto !!! en snel een beetje !

bdt
9 februari 2009, 17:11
Ha ha ha ha. Ja is een lekker gitaar Dude, ik krijg er zelf ook een stijve van .............ha ha ha....Is wat mij betreft de ultieme rock & roll gitaar. 1 element, killswith en gaan met die banaan. Ik zit momenteel op mijn werk maar vanavond zal ik wat foto's toevoegen.

Mvrgr
Toon