PDA

View Full Version : Reussenzehn preamps



groovieguitarguus
9 februari 2009, 09:45
Door diverse forumleden, werd ik gewezen op een (preamp_ pedaal van Reussenzehn. Een blackface.
Ik ben nu wat aan het speuren, maar kom ook regelmatig 19" preamps van Reussenzehn tegen. Is er iemand die ervaring heeft met deze preamps?

Jimwoud
9 februari 2009, 10:48
Als je nu op 'back' of terug klinkt in je browers en je scrollt wwat naar beneden, zie je al wat staan.

peter_heijnen
9 februari 2009, 18:20
Guus, reussenzehn maakt geen 19"preamps meer behalve voor bas. Ik heb jaren gespeeld op een reussenzehn doubletwin preamp en met dat ding heb ik een echte haat liefde verhouding gehad, maar eerlijk is eerlijk, als ik de knoppen en snaren goed beroerde, klonk dat ding echt geweldig, maar je moest er wel altijd hard voor werken.

Echter, die blackface is in niets vergelijkbaar met de oude reussenzehn 19" pre's, behalve dan dat ie ook 'eerlijk' versterkt. Zoals ik al eerder schreef heeft de blackface een prachtig helder clean, maar aan die omschrijving heb je weinig verder ben ik bang...

groovieguitarguus
9 februari 2009, 23:42
Hoi Peter... door jou / jullie enthousiasme 'GAS' ik wel op een Blackface.
Ze gaan in Duitsland voor circa 140 tot 160 euro weg op eBay...
Maar daar kwam ik dus ook diverse andere Reussenzehn items tegen, vandaar mijn interesse...