PDA

View Full Version : Footswitch



Jantje Poen
9 februari 2009, 09:40
Ik zoek voor mijn versterker een footswitch met een los kabel. De versterker heeft 2 kanalen en reverb on/off. De footswitch moet dus kunnen switchen tussen de kanalen en de reverb aan en uit kunnen zetten. Bovendien moeten er indicatie leds op zitten. Hier een link van een Fender footswitch, is deze goed?

nico verduin
9 februari 2009, 09:47
Het helpt als je verteld voor welke versterker het is.

Jantje Poen
9 februari 2009, 09:53
Het helpt als je verteld voor welke versterker het is.

Het is een Hook R20. Ik heb daar een footswitch bij gekregen, zo'n standaard zwart dingetje met een harrie in de warrie k.u.t. kabel er vast aan.

nico verduin
9 februari 2009, 10:02
Ik weet niet hoe die HOOK schakelt dus je zult dan toch eerst de leverancier moeten vragen hoe he schakel systeem in elkaar zit. Anders moet dat ding open en er een schema van gemaakt worden. Foto van de binnenkant misschien? Denk niet dat er al een schema op het net is?

schizo910
9 februari 2009, 10:02
Het is een Hook R20. Ik heb daar een footswitch bij gekregen, zo'n standaard zwart dingetje met een harrie in de warrie k.u.t. kabel er vast aan.


Als het alleen aan de kabel ligt, kun je die er niet afhalen en er zelf een van betere kwaliteit aan solderen?

Jantje Poen
9 februari 2009, 10:07
Als het alleen aan de kabel ligt, kun je die er niet afhalen en er zelf een van betere kwaliteit aan solderen?

Ik wil graag een los kabel, net als bij de nieuwere Fender footswitches. Ik zal eens een foto gaan maken van de binnenkant van dat pedaal, misschien dat dit het gemakkelijker maakt.

OldSkool
9 februari 2009, 17:08
Probeer het anders eens bij http://www.shinyguitargear.nl . Heeft voor mij een custom footswitch gemaakt voor m'n Shiva en werkt erg goed. Kwaliteit is ook goed. Ik heb mijn switch opgestuurd en hij heeft het binnenwerk nagemaakt in een nieuwe switch.

Jantje Poen
9 februari 2009, 18:45
Hier dus de binnenkant van de footswitch voor een HookR20:
http://i195.photobucket.com/albums/z159/JohnnyRamone_photos/DSC04537.jpg


Dit is de Fender die ik zou willen gebruiken ipv bovenstaande, kan dat?:
http://i195.photobucket.com/albums/z159/JohnnyRamone_photos/GALLERY_GIT0005201-000_1_images400.jpg[/IMG]

2-button footswitch for Princeton series
Footswitch fitting for teh amps of the Princeton Series... !!!

Dastard
9 februari 2009, 21:58
Dat kan wel, moet je het binnenwerk van je Fender switch hetzelfde solderen als dat Hook pedaal, en niet vergeten om er een stereo kabel aan te hangen.

Jantje Poen
9 februari 2009, 22:20
Dat kan wel, moet je het binnenwerk van je Fender switch hetzelfde solderen als dat Hook pedaal, en niet vergeten om er een stereo kabel aan te hangen.


Slim bedacht, ga ik doen, daar hoef je niet supertechnisch voor te zijn. Bedankt!

jacky
9 februari 2009, 22:41
waarom maak je niet een stereo output op de hook pedaal ?

ben je ook klaar die fender kastjes (zoals op foto) hebben bordjes aan de binnen kant en ik meen dat daar ook nog andere componenten in zitten.

Meet met je kabel tester even welk draadje op welke plek van het plugje moet.

Daarna stereo kabel er tussen klaar

fender gebruikt mono kabels op geshowed type switch

Jantje Poen
10 februari 2009, 00:14
waarom maak je niet een stereo output op de hook pedaal ?

ben je ook klaar die fender kastjes (zoals op foto) hebben bordjes aan de binnen kant en ik meen dat daar ook nog andere componenten in zitten.

Meet met je kabel tester even welk draadje op welke plek van het plugje moet.

Daarna stereo kabel er tussen klaar

fender gebruikt mono kabels op geshowed type switch

Ik kan niet boren en solderen, misschien dat er bedrijven zijn die dat voor mij kunnen doen?

Orpheo
10 februari 2009, 00:39
boren? nou ja, heb je geen boor in huis? of vrienden oid? 'bedrijven die dat doen'...:makeup:


en solderen? fluitje van een cent. helemaal dit straight forward werk.

Rewind
10 februari 2009, 01:28
Dat kan wel, moet je het binnenwerk van je Fender switch hetzelfde solderen als dat Hook pedaal, en niet vergeten om er een stereo kabel aan te hangen.

Slim bedacht, ga ik doen, daar hoef je niet supertechnisch voor te zijn. Bedankt!

Dus je wilt wel heel t binnenwerk van een fenderswitch omgooien, maar een outputje solderen is te veel werk??:???:

Jantje Poen
10 februari 2009, 09:06
Dus je wilt wel heel t binnenwerk van een fenderswitch omgooien, maar een outputje solderen is te veel werk??:???:

hahaha, ja een beetje vaag! Solderen gaat nog wel, maar dat boren is een ramp.

Dastard
10 februari 2009, 09:24
Men neme een boor, zet daar een boorkopje op (als je het nooit gedaan hebt, 30 seconden werk).
Men zet het pedaaltje vast, houdt de boor erboven, en knopje indrukken, boor gaat draaien, boor duw je naar beneden, boor en pedaal maken gillend geluid, boor door de behuizing heen, klaar met boren.
Je kan het binnen 1 minuut doen.

Jantje Poen
10 februari 2009, 09:53
Men neme een boor, zet daar een boorkopje op (als je het nooit gedaan hebt, 30 seconden werk).
Men zet het pedaaltje vast, houdt de boor erboven, en knopje indrukken, boor gaat draaien, boor duw je naar beneden, boor en pedaal maken gillend geluid, boor door de behuizing heen, klaar met boren.
Je kan het binnen 1 minuut doen.

Dat kan ik dus niet, als ik boor dan is het altijd scheef en te groot. Ik heb sowieso ook een lang stereokabel nodig, moet dus ook worden gemaakt, ik vraag dan meteen of diegene ook het kastje wil aanpassen.

Wat ik niet snap waarom alleen Fender zo geniaal is footswitches te maken met losse kabels!

Lexvandoef
10 februari 2009, 09:54
Als het goed is zit er in je HOOK footswitch als een gat om die kabel naar buiten te leiden he ;)

Ik weet trouwens niet hoe het bij de R20 zit, maar bij mijn Captain wordt alles geschakeld met stereojacks, dikke kans dat dat bij de R20 ook is.

Jantje Poen
10 februari 2009, 09:59
Als het goed is zit er in je HOOK footswitch als een gat om die kabel naar buiten te leiden he ;)

Ik weet trouwens niet hoe het bij de R20 zit, maar bij mijn Captain wordt alles geschakeld met stereojacks, dikke kans dat dat bij de R20 ook is.


Ik geloof dat dit te klein is?

pimmetje
10 februari 2009, 10:03
Dat kan ik dus niet, als ik boor dan is het altijd scheef en te groot. Ik heb sowieso ook een lang stereokabel nodig, moet dus ook worden gemaakt, ik vraag dan meteen of diegene ook het kastje wil aanpassen. Je zegt net dat 't solderen 't probleem niet is... waarom laat je dan zo'n stereo-kabel door een ander maken? Gewenst aantal meter snoer, twee stereo-jacks even netjes de draadjes strippen een halve minuut soldeerwerk...

Scheef boren is eigenlijk onmogelijk in dit plaat-materiaal.
Kastje vastzetten, even met een priem een puntje slaan waar je het midden van het gat wilt en rustig aan 't gat boren. Als het snoer nu al uit het kastje komt waar je je stereo-jack wilt hebben... dan hoef je zelfs het boorpunt niet te markeren.

Toch juist een heerlijk instap-projectje?

Lexvandoef
10 februari 2009, 10:07
Ik geloof dat dit te klein is?

Dat weet ik niet, nooit opgemeten. Maar dan nog, dan is het helemaal simpel om even uit te boren.

arcane
10 februari 2009, 10:24
Wat ik niet snap waarom alleen Fender zo geniaal is footswitches te maken met losse kabels!

Engl heeft ze ook hoor.

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Engl-Z-4-Footswitch-Metal/LED-/art-GIT0002365-000

Jantje Poen
10 februari 2009, 11:12
Jullie dwingen me min of meer het zelf te doen, zal ik er dan maar aan toe geven? Als ik dan toch onderdelen moet bestellen voor dit project, dan kan ik meteen een aantal nieuwe eind-buizen voor mijn Hook bestellen. Die waren na drie weken al microfonisch, kan ik dat probleem ook meteen oplossen.

Jimwoud
10 februari 2009, 11:13
Engl heeft ze ook hoor.

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Engl-Z-4-Footswitch-Metal/LED-/art-GIT0002365-000

die zijn echt belachelijk duur zeg!!! Ik ga ook binnenkort een switch maken, heb nog een effecten behuizing liggen. Boren is even irritant, maar solderen is zo gedaan.

Succes

Lexvandoef
10 februari 2009, 11:15
Jullie dwingen me min of meer het zelf te doen, zal ik er dan maar aan toe geven? Als ik dan toch onderdelen moet bestellen voor dit project, dan kan ik meteen een aantal nieuwe eind-buizen voor mijn Hook bestellen. Die waren na drie weken al microfonisch, kan ik dat probleem ook meteen oplossen.

hehe, je wordt niet gedwongen, maar het is wel iets wat je zelf kan doen ;)

Nieuwe eindbuizen moet je trouwens biassen he, dat kan je zelf doen (als je wat verstand van zaken hebt) maar dat is misschien wel beter om te laten doen.

Jantje Poen
10 februari 2009, 11:26
hehe, je wordt niet gedwongen, maar het is wel iets wat je zelf kan doen ;)

Nieuwe eindbuizen moet je trouwens biassen he, dat kan je zelf doen (als je wat verstand van zaken hebt) maar dat is misschien wel beter om te laten doen.


Ja ik weet biassen, dat lukt wel, gewoon draaien aan de pots tot het lekker is. En natuurlijk binnen de toegestane waardes blijven. Het handige van de Hook is dat elke eindbuis zijn eigen biasregeling heeft, dus je kunt ze perfect matchen.

jacky
10 februari 2009, 16:40
zet ze gelijk weer lekker warm op gehoor kan je gelijk nog een nieuwe set plaatsen

pffffffffffff


denk dat de trekontlasing nagenoeg de zelfde maat heeft als de stereo jack ingang

Als je even goed zoekt pak je gelijk een kant en klare stereo kabel bij de firma die de input levert. Hoef je in ieder geval niet zelf de kabel te solderen.

Denk dat Nico dat materiaal wel verkoopt

Geniaal van fender he zon los pedaal ? Geniaal dat je een Hook hebt gekocht.

Tis eigenlijk een geniaal topic dit

Jantje Poen
10 februari 2009, 16:43
zet ze gelijk weer lekker warm op gehoor kan je gelijk nog een nieuwe set plaatsen

pffffffffffff


denk dat de trekontlasing nagenoeg de zelfde maat heeft als de stereo jack ingang

Als je even goed zoekt pak je gelijk een kant en klare stereo kabel bij de firma die de input levert. Hoef je in ieder geval niet zelf de kabel te solderen.

Denk dat Nico dat materiaal wel verkoopt

Geniaal van fender he zon los pedaal ? Geniaal dat je een Hook hebt gekocht.

Tis eigenlijk een geniaal topic dit
Ik lach me helemaal een breuk, hahahah

Bedankt voor het advies

Lexvandoef
10 februari 2009, 16:44
Dat lijkt me inderdaad niet echt verstandig om je eindbuizen op gehoor te biassen :sssh:.

Er zijn trouwens wel meer versterkers met een losse footswitch hoor, oa Vox.

Ik kan me trouwens nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat die HOOK echt niks is voor de ts, maar goed, dat ben ik :).

Jantje Poen
10 februari 2009, 20:27
Dat lijkt me inderdaad niet echt verstandig om je eindbuizen op gehoor te biassen :sssh:.

Er zijn trouwens wel meer versterkers met een losse footswitch hoor, oa Vox.

Ik kan me trouwens nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat die HOOK echt niks is voor de ts, maar goed, dat ben ik :).


Gewoon dezelfde waardes aanhouden die hij had toen ik 'm kreeg, je kunt natuurlijk ook nog even de plate voltage gaan meten, maar ik heb niet zo rustige handen, dus dat gaat fout. Gezien de mA die de buizen hadden (22mA) doet het mij veel denken aan de Fender Deluxe, dus ergens tussen 22 en 28mA moet kunnen. Ik heb 'm nu op 23mA met tube rectifier en 25,5 met silicon rectifier.

Ik had de Hook afgelopen zaterdag bijna verkocht, maar gelukkig belde de koper 2 uur voor de tijd af. Ik heb die hele dag op de Hook gespeelt, ik dacht zoiets van "nu kan het nog", en dat heeft 'm schijnbaar goed gedaan, misschien was het toch de speaker? Hij klinkt nu een stuk warmer, echt lekker! Wel rammelt en ruist het her en der nog enigzins, maar dat is een ander verhaal.