PDA

View Full Version : aanschaf 6505+ via GAK.CO.UK+voltage vraag



Mr Orange
9 februari 2009, 09:24
Ik zit eraan te denken een 6505+ te kopen via GAK.co.uk
Omgerekend kost een 6505+ rond de 1000 euro
Toch een stuk goedkoper dan in Nederland of in Duitsland.

ik heb alleen een paar vragen

- iemand bekent met deze winkel/site ?
- ik kreeg van hun servicedesk de waarschuwing dat het voltage in Engeland 240v is , dus volgens mij kan dat in nederland ook 220-240v als ik me niet vergis.Maar die stekker is wel een tripod en geen duo zoals in NL.
Daar kan je natuurlijk wel een adapter voor kopen maar ik ben bang voor ruis/storing of is dat onterecht ?

laatste vraag : behalve de bekende verschillen tussen de 6505 en 6505+ , zit er qua geluid nog verschil.Ik heb alle topics gelezen op dit forum en qua scheur schijnt de 6505+ iets minder te zijn?

alvast bedankt :hippie:

Negative K3 fan
9 februari 2009, 11:11
er zit inderdaad een geluidsverschil tussen de normale en de +, maar dat heb ik zelf nog niet naast elkaar kunnen vergelijken.

wat betreft de stekkers, je kunt in principe gewoon die engelse stekker eraf knippen en er een nederlandse stekker aan schroeven. Wat ook zou kunnen is dat er gewoon een euro snoertje, zoals bij PCs aan zit, dan is het helemaal makkelijk.

AART
9 februari 2009, 11:19
Volgens mij koop je een 6505 nieuw voor 1050 oid bij thomann.

En misschien is guitarbargains.com (piens, belgië) nog goedkoper.

http://shop.guitarbargains.com/store.lasso?c=NL&newlang=nl&-session=shop:4DA4654F051ad1B54Ayvp24AA7A5

890 euro + verzendkosten

HaroldA
9 februari 2009, 11:20
wat betreft de stekkers, je kunt in principe gewoon die engelse stekker eraf knippen en er een nederlandse stekker aan schroeven. Wat ook zou kunnen is dat er gewoon een euro snoertje, zoals bij PCs aan zit, dan is het helemaal makkelijk.

Volgens Google heeft de combo een vaste kabel/stekker en de top een euro connector, maar dat had de TS ook al opgezocht, neem ik aan...

Zolang het niet de 110/120V uitvoering is gaat het in ieder geval wel werken!

LP_CL
9 februari 2009, 11:23
Ik zou je echt afraden om de 6505+ te kopen ipv een gewone 6505.
Je kan veel beter een 6505 en een goed EQ pedaal/rackunit. De EQ's op de peavey's werken namelijk niet 100% zoals menig gitaristen dat willen, dus waarom zou je nog eens EXTRA betalen voor een 2de slechte EQ? Spaar je geld, en koop een 2 kanaal 11 bands EQ voor in een rackje.

Mr Orange
9 februari 2009, 11:48
Volgens Google heeft de combo een vaste kabel/stekker en de top een euro connector, maar dat had de TS ook al opgezocht, neem ik aan...

Zolang het niet de 110/120V uitvoering is gaat het in ieder geval wel werken!nee had ik niet gedaan dus dat is mooi , dan is dat probleem opgelost.
blijft dus de discussie of ik nou voor de + of de normale moet gaan. ik ga het gebruiken voor deathmetal , maar wil eigenlijk ook een veelzijdige amp.de 6505 is trouwens nog een stuk goedkoper bij de site.

RedBuell
9 februari 2009, 13:27
IK heb een 5150II wat dus hetzelfde is als een 6505+, ik vind het een fijne amp met meer dan genoeg gain, de druk die hij levert is makkelijk met resonance en presence te regelen.
clean/crunch is een fijn kanaal voor een lekkere rock sound, lead voor heerlijke beukende palmmutes. Alles te bedienen met een footswitch, 1 input jack en geen hi low gain inputs zoals de 5150. Met de bright switch ga je van een wat meer classic sound naar een meer bijtende sound wat goed is voor de wat hardere rock sound.

Ik heb hem niet naast een 5150 getest maar moet zeggen dat ik er erg blij mee ben, wil er wel een noisegate want hij ruist wel behoorlijk op de hogere gain settings, met een goeie EQ pedaal kan je best veel kanten op. Je kan de eq zo instellen dat hij als een soort boost werkt, dus dikke metal rythems op het lead kanaal en de eq intrappen voor meer volume voor de solo. Lagere gain op het crunch kanaal en je hebt een heerlijk clean/crunch kanaal met eventueel een TS of ook je eq voor de leads.

Mr Orange
9 februari 2009, 14:09
ik heb met de 5150 II opgetreden en idd veel ruis wat ik met mijn boss (noisegate? wit pedaaltje) goed kon onderdrukken. Op zich meer als genoeg herrie idd.:blast:


maar goed hij kost flink wat duurder en ik heb nog niet echt een goede reden gehoord of gelezen om een 6505+ te kopen ipv een 6505.

RedBuell
9 februari 2009, 14:20
ik heb met de 5150 II opgetreden en idd veel ruis wat ik met mijn boss (noisegate? wit pedaaltje) goed kon onderdrukken. Op zich meer als genoeg herrie idd.:blast:


maar goed hij kost flink wat duurder en ik heb nog niet echt een goede reden gehoord of gelezen om een 6505+ te kopen ipv een 6505.

Ik denk dat hij wel iets veelzijdiger is doordat je via de footswitch clean/crunch en lead kan kiezen.

Mr Orange
9 februari 2009, 18:11
Is het cleane geluid van de 6505+ een stuk beter trouwens ?

RedBuell
9 februari 2009, 19:59
Is het cleane geluid van de 6505+ een stuk beter trouwens ?

Ik zouuit eigen ervaring niet weten of de + of II beter clean heeft dan de 5150/6505, wat ik heb gelezen zou het clean van de +/II beter zijn, hij heeft iig een aparte eq en aparte resonance en precense. IK vind het clean trouwens goed te doen, halspup en volume pot v/d gitaar ietsje terug en het is goed te doen.