PDA

View Full Version : Keuze effecten



UNIMOG
8 februari 2009, 19:34
Ik ben niet echt thuis in effecten, maar ik wil graag een keer wat proberen.
Dus mij vraag is, wat is goed spul, wat klinkt goed en wat raden jullie mij aan/af.

dennis_rhcp
8 februari 2009, 19:36
koop bv een goedkope multi effect (een Pod, zoom, etc)
dan weet je welke effects er zijn en dan kan je kiezen welke je mooi vind
en dan die los kopen

Huijg
8 februari 2009, 19:50
Je zegt dat je iets wil proberen. Je budget zal dan ook nog niet heel erg hoog zijn voor een effect (denk ik). Misschien kun je is iets uitproberen uit de Cool Cat serie van Danelectro. Die effecten zijn niet zo duur en hebben een prima kwaliteit. Op de site kun je wat samples beluisteren, kun je gelijk horen welke sound je het meest aanspreekt.

http://www.coolcattone.com/

UNIMOG
8 februari 2009, 19:51
oke, ik zal is kijken, en mijn budget is tot € 100

koentrend
8 februari 2009, 20:23
€ 100 is zeker niet veel. (ik zou doorsparen).
Voor €375 heb je bij Feedback een Pod X3 (heb hem zelf ook net gekocht, is een top ding met heel veel FX). POD kan je ook via de hoofdtelefoon doen, voor sommige erg handig!

Je kunt ook de voorganger tweedehands op marktplaats kopen de POD XT.

Ik zou jou zeker adviseren om met Moddeling apparatuur zoals POD aan de slag te gaan.
De keuze qua FX, versterkers en cabinets zijn groot. Zo kun je dus een goed beeld van verschillende samenstellingen krijgen. Succes!

J-sus Rulez
8 februari 2009, 20:26
een goed pedaal en niet veel geld? ====> Bad monkey

nielsduursma
8 februari 2009, 20:58
een goed pedaal en niet veel geld? ====> Bad monkey

Zo zeker! Als je nog eens een goede delay, chorus of tremolo zoekt...:confused:

Dastard
8 februari 2009, 23:17
Misschien een goedkope leuke multi effect om mee te beginnen, een Boss ME-20 voor 179 misschien is ie 2de hands voor tegen de 100 te koop, als je doorspaart kun je ook nog aan een Boss ME-50 voor 245 euro denken.
Dit zijn multi effecten, en er zijn zeker betere multi effecten op de markt dan deze 2 Boss effectbakken maar daar betaal je dan ook voor.
Ga voor jezelf na wat voor sound je wil maken met je gitaar en koop een pedaal die het maakt :D

Mitch
8 februari 2009, 23:40
Absoluut voor een goedkoop multi-effect gaan. Het klinkt wel niet geweldig, maar het is dé manier om een klein beetje thuis te raken in effectenland. Beter klinkende en duurdere bakken hebben zo veel opties, da's qua instellen echt een beetje te intimiderend. Simpel beginnen met een Digitech RP of Boss ME, zoiets is een prima instapper.