PDA

View Full Version : Nieuwe pickups ibanez s670 FM



nemmo
8 februari 2009, 17:32
Goedenmiddag forumlieden!

Ik ben hier nu al een tijdje lid. maar heb eigenlijk nog nooit echt een vraag gestelt. Dus bij deze.

Ik ben in het bezit van een Ibanez S670 FM gitaar. Deze is nog helemaal zoals hij in de winkel hangt.
Mijn versterker is een fender twin amp. Waarvan ik eigenlijk alleen het cleane kanaal gebruik. Mijn kleuring doe ik door middel van een fulldrive 2 (zonder mosfet) een lpb-1 booster. Een standaard crybaby wah en een phase 90.

Nu vind ik de sound erg lekker! Mooie warme volle clean. Lichte drive, stevigere drive en een soloboost. En kan nu door middel van een beetje volumeknop draaien. En pickups selecteren een vrij breed scala aan geluiden eruit toveren.

Nu lees ik echter op internet dat de stock pickups in deze gitaar niet zo goed zijn. Ik heb er opzich wel interesse in om deze te vervangen. Maar ik heb geen flauw idee waar ik dan naar moet gaan kijken.
Merken maken me niks uit. Budget is er ook niet. Kortom alles is mogelijk.
Het belangrijke is echter wel dat er veel sounds uit te halen zijn. Ik wil liever geen actieve pickups. Een reden hiervoor is ook dat ik geen ruimte heb voor een batterij.
Gebruik maken van een push pull pot kan misschien. Ik weet niet of er voldoende ruimte is in de body om die te plaatsen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Denk aan, John mayer, u2, Joe Bonamassa, Satriani, Vai, Pop, rock, blues, classic rock, pop etc.
Er zijn plannen voor een bruiloft bandje, En zit momenteel ook in een blues/rock bandje.

Eigenlijk alles behalve metal(en dan echt het zware werk.. geen idee hoe dat heet.)

Ik hoop dat ik zo alle informatie heb gegeven die de kenners hier nodig hebben! Mochten er nog vragen zijn zal ik deze zo snel mogelijk beantwoorden!

Alvast bedank iedereen!!

Groeten Reinier

Bram+
8 februari 2009, 19:42
Een leuk HSH setje dus?
Je hoeft op zich niet het wiel opnieuw uit te vinden, Ibanez heeft zelf al een hoop HSH combinaties toegepast, bijvoorbeeld:
DiMarzio Tone Zone (B), DiMarzio Blue Velvet (M), DiMarzio Air Norton (N)
DiMarzio PAF Pro (B), DiMarzio FS-1 (M), DiMarzio PAF Pro (N)

Je zou op de sites van de 'bekende' pickupmerken kunnen kijken voor beschrijvingen, combinaties etc.

nemmo
8 februari 2009, 20:21
Ja een leuke h-s-h idd. Ik heb al veel gekeken op sites en naar beschrijvingen. Maar ik heb geen idee waar ik het mee kan vergelijken. En hoe ik het zou moeten combineren.
Vandaar dat ik de vraag hier neerleg. Ik wil niet dat het echt te rauw en schreeuwerig word.

Groeten Reinier

J.G.
8 februari 2009, 20:22
Goedenmiddag forumlieden!



Nu vind ik de sound erg lekker! .....

Nu lees ik echter op internet dat de stock pickups in deze gitaar niet zo goed zijn.......

Groeten Reinier

Je vind je eigen sound wel erg lekker, maar als iemand op het internet zegt dat ze niet goed zijn, wil je andere pick ups, vind ik wel raar...

nemmo
8 februari 2009, 20:28
Correct. Het is niet zo dat ik omdat ik het op internet lees. Mijn sound kut is.

Maar ik las dat er mensen zijn die zeggen dat het beter kan en daar ben ik dan benieuwd naar. Wat die verbetering dan zou zijn:).

Ik kan het nu een lekkere sound vinden. Maar met andere pickups vind ik hem misschien wel nog lekkerder. het was meer op die manier bedoeld!

nemmo
9 februari 2009, 13:45
Even een update.

Heb via dimarzio, google en youtube die pickups opgezocht om een idee te krijgen.

Ik krijg het idee dat het echte scheurpickups zijn (waarvan de lead erg goed klinkt!) Maar in mijn huidige bandje speel ik erg veel clean of met lichte overdrive werk. Live ben ik niet de lead maar de rhytmn man, thuis speel ik echter wel veel lead partijen. Zijn die tone zone en air norton daar ook geschikt voor?

En hoe klinkt een gesplitte air norton samen met een blue velvet? Dat is namelijk een stand die ik clean nu veel gebruik namelijk.

Groeten!

Orpheo
9 februari 2009, 13:53
gesplitte air norton+blue velvet is gewoon een stratsound. ik vind de air norton te gek.


wat ik zou doen voor ultraveelzijdigheid: motherbucker in brug en neck, en een virtual solo dp420 in het midden, met coiltaps her en der.


of nog lekkerder: de virtual solo in 't midden, en een setje prails in brug en neck :ok: :mmmm:

Ibanez666
9 februari 2009, 14:00
Je vind je eigen sound wel erg lekker, maar als iemand op het internet zegt dat ze niet goed zijn, wil je andere pick ups, vind ik wel raar...

Precies wat ik dacht, als je de sound erg lekker vindt, dan is het toch goed? Wat is beter dan erg lekker? Super lekker? Als ik een gitaar had met een erg lekkere sound, zou ik het mooi zo laten.