PDA

View Full Version : TV Jones Power'Tron



Fendergast
8 februari 2009, 17:26
Heeft er iemand ervaring met TV Jones Power'Tron pickups?
Ik heb namelijk een tweedehands TV Jones Power'Tron Plus pickup voor weinag op de kop weten te tikken. Deze pickup is bedoeld voor de brugpositie. Aangezien een tweede TV Jones niet binnen mijn budget valt zoek ik naar een match met andere pickups. De output van de Power'Tron is 8.7K. Moet ik denken aan een Filtertron geluid of neigt zo'n PU meer naar een PAF? Gaarne uw (gebruikers)reacties.:)

Walter Broes
8 februari 2009, 21:02
Zit wat tussen een PAF en een Filtertron in, denk "Filtertron met meer midrange en ballen".

tomcat
9 februari 2009, 15:15
Ik heb twee powertrons in m'n Gretsch Elliot Easton(electromatic) zitten ,ter vervanging van de oorsponkelijke gretsch pick-ups.

De powertron aan de hals klinkt zeer vol, met veel midden en warmte.
De powerton plus aan de brug geeft veel power en is uitermate geschikt voor het betere scheurwerk en ook de combinatie met het brugelement is mooi.

Ik vind wel dat de Powertron Plus in niet-vervormde stand wat ongedefinieerd klinkt, moeilijk te omschrijven, maar hij mankeert wat warmte. Kan misschien ook aan m'n gitaar liggen, of de afstelling van de pick-up. Ik overweeg om hem wat lager te zetten.
Ik heb de pick ups besteld bij TV Jones zelf. Zeer goede service, waren binnen de week binnen. Toch een pak goedkoper dan dat je ze hier moet kopen, als je ze dan nog kan vinden.