PDA

View Full Version : Fender Blues Deville



tweng
8 februari 2009, 13:56
Ik speel al enkele jaren gitaar, heb ooit lang geleden een blues deville gehad. Daarna, door een soort van GAS overgestapt naar vintage fenders, verschillende gehad en geprobeerd, en ik heb het er een beetje mee gehad.
De laatste tijd denk ik vaak dat die blues deville toch wel een heel lekkere sound had. Dus overweeg ik om er een nieuwe te kopen.

Heeft iemand ervaring met de reissue blues devilles ? Zijn ze beter dan de hotrods ? Ik zie ook dat ze nu andere speakers hebben : alnico speakers van eminence. De mijn had die vroeger zeker niet. Zijn die alnico speaker iets ? Beter dan de standaard speakers van vroeger ?
En als je een deville vergelijkt met een deluxe, is er dan veel verschil qua sound ?

En tot slot nog iets helemaal anders : als jij persoonlijk zou moeten kiezen tussen een blues deville en een plexi 50 watt cloon, wat zou je dan kiezen ?
Rare vraag misschien wel, die laatste :)

marc_o
8 februari 2009, 14:01
Welke ik zou kiezen lijkt me niet relevant, want iedereen speelt anders en zoekt iets anders.
Heb hele goede en hele saaie Blues devilles gehoord, als ik eerlijk ben.
De goeie bleken, wanneer ik ernaar vroeg en wat ik ervan mocht geloven, meestal heter gebiast en bij sommigen waren speakers vervangen.
Maat van me had een heel goed klinkende, heter gebiast en opnieuw gesoldeerd met hier en daar wat betere componenten, maar nu hij zelf versterkers bouwt, heeft ie 'm weggedaan.
Testen blijft de enige oplossing natuurlijk en de kans dat ze 'm in de winkel even wat heter afstellen is wel heel erg klein..

tweng
8 februari 2009, 19:13
Bedankt voor je reactie Marc. Verder niemand die hier iets over te vertellen heeft ? Niemand ervaring met die eminence alnico speakers ?

Shaggy
8 februari 2009, 20:35
Die alnico's kunnen vrij schel en nasaal klinken. Dat is dus die met die blauwe frame. Ze zijn zwak en gaan snel kapot.