PDA

View Full Version : Bandje Help nodig!



NikLesPaul
8 februari 2009, 02:13
Hallo iedereen!
Bedankt voor jullie reacties ik ga voor de Vox valvetronix serie.

me budget is tegen die € 400,- voor een versterker.

De vox vt 30 kost zon € 250,-
En de vt 50 kost € 419,-

nu is mijn vraag ik wil ook in een bandje spelen in de loop van tijd, welke versterker kan ik beter nemen. en is het wattage verschil het waard.. levert de 50watter nog een andere toon, meer helder? warmer? ik heb hier geen idee van en ik kan het ook nergens bij een muziekzaak in de buurt uitproberen! bedankt alvast!

Gr nik

harrie-beton
8 februari 2009, 07:10
De meeste drummers die ik ken spelen zo hard dat 30 watt niet hard genoeg kan. 50 watt is wel een minimum vind ik.

Liquid_Metal
8 februari 2009, 09:20
Een transistorversterker van 30W is echt te weinig om voldoende power te hebben om boven een goede (harde) drummer uit te komen. Dan heb je wel een 50 watter nodig.
Zo snel kan ik vinden dat de VT modellen een 12AX7 buis hebben en da's een voorversterker-buis. Als 'ie geen eindbuizen heeft (EL34's, EL84's, 6L6's) is het geen 'volledig buizen' versterker, en moet je het qua wattage als een transistor behandelen. Dus zou ik voor de 50W gaan. Daar heb je in een oefenruimte met niet al teveel muzikanten (rock-setup zogezegd) wel genoeg aan, en kleine gigs trekt ie ook wel.
Mocht het wel volledig buizen zijn dan is een 30W ook wel hard genoeg.

hesse
8 februari 2009, 10:18
Even hierop een verdere vraag:
Wij spelen geregeld met de 30 watt transistorversterkers voor de meer akkoustische instrumenten en we sluiten die op een pa aan. Het gaat (behalve een piep met momenten) maar is dit een normale oplossing?

marter544
8 februari 2009, 15:12
Bij feedback:

http://feedback.nl/?b=AD100VTXL&a=46

http://feedback.nl/?b=HVOCBAD100VT&a=46

De zwaarste versies van de VT serie allebij onder de 400 euro, de XL is wat meer rock/metal gericht.

VanMeekeren
8 februari 2009, 20:16
Zo snel kan ik vinden dat de VT modellen een 12AX7 buis hebben en da's een voorversterker-buis.

Is het niet zo dat VOX deze buis gebruikt als eindversterkbuis in hun Valvetronix reeksen?

50W transistor is echt wel het minimum ja.. Bij buizen zou 15W alwel genoeg zijn.

almarvk
8 februari 2009, 20:46
Dubbel, dus deze gaat dicht.