PDA

View Full Version : Pink Floyd - Marooned - (Improvisatie) Youtube Clip



HvV
7 februari 2009, 23:06
Improvisatie op Marooned van Pink Floyd. Sorry voor de matige video kwaliteit, was al donker voordat ik in de stemming kwam. Speel deze wel in stereo af dan klinken de echo's beter. Voor het gemak heb ik al &fmt=18 acher de url geplakt. Kijk maar of je het wat vindt. Hoor het graag.

http://www.youtube.com/watch?v=4y0D3tnBTzE&fmt=18

zeppo
7 februari 2009, 23:25
Hiervan zak ik lekker diep weg in mijn bank, achterover. Mooi gespeeld!

pasqual
8 februari 2009, 00:09
mooi gespeeld. leuk effect zo'n e-bow. hoe werkt dat eigenlijk?
je hebt ook een goeie sound. speel je met een ibanez?

groeten pasqual.

Riky
8 februari 2009, 11:45
fantastisch!!!

Maroon
8 februari 2009, 13:04
Klinkt lekker!

Marooned is een mooi nummer! :ok:

HvV
9 februari 2009, 19:16
@zeppo: Bedankt!

@pasqual: zit een ledje in wat de snaar in trilling brengt, ik geloof niet dat er meer aan te pas komt dan die led. Het is een oud model ebow, intussen is ie wel wat verbeterd qua gebruik. Zit nu on/off switch en een of ander effectje op. Oh, en een blauw lampje i.p.v. rood. Verder neem ik het geluid apart op met Ableton Live en sync dat later weer met de video. Beter dan camera geluid. De gitaar is inderdaad een Ibanez, een JS1200, die ik pas heb gekocht.

@Riky, bedankt weer voor je reaktie!

@Maroon: lekker toepasselijk jouw naam. :) Marooned is een heel mooi nummer. Heeft zelfs nog een Grammy gewonnen las ik ergens. Beetje gewaagd om het niet met een Strat te spelen, oneerbiedig bijna, maar ik hoop er toch een beetje in geslaagd te zijn de sfeer te brengen.

Comfortably Daniel
24 februari 2009, 21:48
Klinkt lekker :ok:

Eigenlijk wel eens leuk om dit nummer geïmproviseerd te horen, in plaats van na gespeeld. Nice job!