PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Standard (2008)



kenx
7 februari 2009, 19:53
Hoy iedereen!

Ik was daarnet eens allerlei winkels aan het nakijken op 't net (musicstore, thomann, Andertons, soundslive, enz...) en wat me erg op viel is dat er in geen enkele van de voorgenoemde winkels, een gewone Gibson Les Paul Standard in voorraad was (of toch bijna geen)? Iemand een idee van hoe dat zou kunnen komen? Maar wat ik wel zag, is dat elke winkel de 2008 versie van de LP overal wél in stok had. Nu mijn tweede vraag dan, verschilt de 2008 veel van de gewone standard? Buiten de extra'tjes dan wel te verstaan (input, strap-locks, enz...). Maar dan heb ik het vooral over bespeelbaarheid en tone? Iemand enige ervaring.

mvg,

Kenny

lollol
7 februari 2009, 20:02
Op de Gibson site staat dat de Standard uit het assortiment gehaald is:chicken:

verder heb ik er geen verstand van:soinnocent:

kevervolks
7 februari 2009, 20:03
Als ik het goed heb is de gewone 'standard' uit productie...

dat zal verklaren waarom deze bijna niet meer verkrijgbaar is! ;)

Edit: wat lollol ook zegt dus..

Mitch
7 februari 2009, 20:09
Volgens mij is er al een topic gewest die aandacht had voor de 2008 versie. Die met de pots op een printje. Zal niet te moeilijk te vinden zijn neem ik aan.
EDIT: nou vooruit: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111402

kenx
7 februari 2009, 20:13
Inderdaad, maar dat toppic was van juli vorig jaar, mijn vraag was wie er al met deze gitaar ervaringen heeft, of beter, die deze al vergeleken heeft met de gewone standard.

Btw; bedankt voor de reacties, wel jammer dat ze de productie stopgezet hebben...:makeup:


grtz

Orpheo
7 februari 2009, 21:05
DE standard bestaat uit 2 delen tegenwoordig. de traditional standard, en een geupdate standard.

pol
7 februari 2009, 21:32
idd.

Ik zou voor de traditional gaan vanwege de normale gewichtsbesparende gaten ipv de grotere tone chambers in de 2008 modellen.

kenx
8 februari 2009, 10:45
Bedankt iedereen voor alle antwoorden!

mvg,

kenny:ok:

kenx
11 februari 2009, 21:03
Sorry,

Maar om nou even terug te komen op mijn vraag, is een Traditional van nu vergelijkbaar met een standard van vroeger?


Groetjes,

Kenny

kenx
11 februari 2009, 22:50
Is er nu echt niemand die met 'n beetje haast, een simpel antwoord op een simpele vraag kan geven?:???::dontgeti:

Mr.Fingers
11 februari 2009, 22:59
http://galerie.weihenstephan.org/albums/userpics/10010/google-can-you-use-it.jpg

Nee, niet echt een idee, ik ben dan ook maar een Fender-Yoda

SGbanez
11 februari 2009, 23:02
Tuurlijk, volgens de Gibson site zijn er inderdaad zogeheten tonechambers aangebracht. Qua bespeelbaarheid is volgens mij het enige verschil dat de 2008 versie een asymetrisch neck profiel heeft. Zou volgens Gibson een betere bespeelbaarheid opleveren. Ik weet niet of er nog andere verschillen zitten in pickups ofzo, maar dat is zo op te zoeken op de Gibson site...:)

Orpheo
11 februari 2009, 23:07
Is er nu echt niemand die met 'n beetje haast, een simpel antwoord op een simpele vraag kan geven?:???::dontgeti:

jezus man, lees mijn post dan dor. de vroegere standard is nu gesplitst in 2 versies. kwalitatief even goed, alleen andere invulling van de 'standard'.