PDA

View Full Version : Equalizer's in de schaal...



Il_Falco
7 februari 2009, 19:42
Ik gebruik voor mijn lead sound een RAT2. voor de solo gebruik ik af en toe een Q-tron ervoor. Maar dit kan je geen hele avond gebruiken. dus zocht ik nog een andere solo-sound. ik Heb geprobeerd om een bad monkey ervoor te plaatsen maar ik vond het niet echt overtuigend. nu is mijn mening gevallen op equalizers. Daar zou ik meer mijn geluid mee kunnen shapen voor de solo. HAd ik in gedachten:

Ge-7: 7band, volumeswitch 9V.
maar: veel ruis

MXR: 6band, 9v

MXR: 10 band, 18v

wat zijn de voor en de nadelen van deze? zou ik eventueel het probleem van de 18v kunnen oplossen door een verloopje? (2x 9v) en is de micro amp van toepassing in deze situatie?

grts

Aimé
8 februari 2009, 02:15
Een GE7 veel ruis? In mijn ervaring toch niet..

Dude
8 februari 2009, 09:33
Valt reuze mee hoor.. ja op extreme instellingen wel ja, en de hoog banden ruisen wat meer als je die helemaal open zet.

Ik heb hier een ouwe gemodde en een nieuwe taiwanees naast elkaar op mn bord en moet heel eerlijk zeggen, er is wat verschil, die ouwe gemodde klinkt wat netter, schoner zeg maar, maar in een blind test twijfel ik of ik het zou horen allemaal.

dml
8 februari 2009, 10:14
De MXR 10 band EQ wordt geleverd inclusief 18V adapter. Mocht je hier echter geen gebruik van willen maken EN ben je in het bezit van een powersupply, dan moet deze we beschikken over geďsoleerde uitgangen.

Btw, check mijn sig.

AriaProII
8 februari 2009, 10:22
De MXR 10 band EQ wordt geleverd inclusief 18V adapter.

Ha. toen ik die kocht kreeg ik wel een adapter met een amerikaanse stekker. lekker handig. En als je hem tegenkomt, probeer ook de DOD fx40b. nog minder ruis dan de Boss.

dml
8 februari 2009, 10:50
Ha. toen ik die kocht kreeg ik wel een adapter met een amerikaanse stekker. lekker handig. En als je hem tegenkomt, probeer ook de DOD fx40b. nog minder ruis dan de Boss.

Misschien een foutje of ben je ervan verzekerd dat alle aan de EU geleverde MXR 10 band EQ's met een Amerikaanse stekker worden geleverd?

Nog een goede kanshebber, als je 'm tegenkomt, en hij klinkt ook nog eens 'muzikaler' dan de Boss: Yamaha GE-100.

Mitch
8 februari 2009, 12:04
Righteous Tones Jack, ook een aardig ding met een simpele maar goed werkende EQ waarvan vooral de mids makkelijk in te stellen zijn (parametrisch) en een prima boost. Moet je zeker in je 'lijstje' meenemen.