PDA

View Full Version : Schecter Baron U.S.



Rinze
7 februari 2009, 19:41
Vandaag een nieuwe tweedehandsbas gekocht bij Westerhaven in Grunn: een Schecter Baron van Amerikaanse makelij. Was het eigenlijk niet van plan, kwam alleen een paar Neutriks en een stukkie speakerkabel kopen, maar zo gaan die dingen.

Dacht eerst dat het een Koreaan was maar het bleek toch een echt US-basje te zijn met een Seymour Duncan Basslines MM element en een drieweg aktieve toonregeling. Ideaal om mee op te nemen dus. Heb er nog geen vijf minuten op zitten spelen in de winkel, hij voelde meteen goed en klonk ook fijn. Het thuis-gevoel dus...

Frets en hals zijn goed. Hij moet wel even schoongemaakt worden en de hals kan ook wel een druppje olie verdragen. De output zit los en hapert, volumepotmeter zit los, dus er staat wat schroef-, soldeer-, poets- en afstelwerk te gebeuren. Maar daar was de prijs dan ook naar: 360 euro.

Morgen zal ik fatsoenlijke foto's maken.

Klaasj Vaak
7 februari 2009, 21:40
Ey, lelijke Friese galbak, hoe laat was je bij Westerhaven dan? Kan best zijn dat ik je net gemist heb. Ik was er ergens tegen vieren.

En foto's! Nu!

Rinze
7 februari 2009, 21:59
Ha, ik was er om half twaalf, luie hond! Toen lag jij nog in je bed te sitinken he.

Ik wilde pinnen, begaf de pinautomaat bij Westerhaven het comleet op het moment dat ik mijn pas er door haalde :soinnocent: moest ik naar de automaat, het ding kon voor maandag niet meer gerepareerd worden... dus ik hoop dat jij wilde pinnen :crazyhappy:

Net even wat opgenomen, gewoon via een Behringer mengpaneeltje de pc in en dan in Cubasis door een gratis amp-plugin, klinkt goed. Nou nog werken aan de techniek van het steady met de vingers spelen, hij speelt echt geweldig. Lekker dat ik hem toch gekocht heb.

Klaasj Vaak
7 februari 2009, 22:12
Nou, zelfs ondanks een feestje en redelijk wat drank achter de kiezen was ik toch rond tienen wakker;)

Ze hadden inderdaad nog steeds storing aan het pinapparaat. Heb ik helaas geen last van gehad in dit geval, want de geluidskaart die ik wilde kopen hadden ze nog niet binnen...:(

Anyway, gefeliciteerd met de nieuwe aankoop!:ok:

Rinze
8 februari 2009, 10:49
Thnx.

Hier zijn die - iets betere - foto's:

http://img300.imageshack.us/img300/5548/baron1hz6.jpg

http://img300.imageshack.us/img300/8859/baron2yk1.jpg

http://img300.imageshack.us/img300/9854/baron3ah3.jpg

Gisteravond lekker zitten spelen, hij speelt geweldig en je voelt dat je iets goeds in je handjes hebt. Ik had de afgelopen tijd aardig wat bassen geprobeerd, maar deze steekt er met kop en schouders bovenuit! Ideaal voor kleine pootjes, de hals is bovenaan Jazzbasachtig qua gevoel, verderop loopt ie vrij breed uit.

Makor1966
8 februari 2009, 10:53
Ja, dit zijn betere foto's. Ziet er goed uit, mooi ding. :cooler:
Fijn dat ie zo lekker speelt.

Rinze
8 februari 2009, 11:01
Ja, ik denk dat ik nu maar even weer ga spelen, moet nog van alles doen maar alla :soinnocent:

Bartbart
17 februari 2009, 17:22
haha hey man,
dat is mijn oude bas! haha die heb ik twee weken geleden ingeleverd bij westerhaven!
Mooi dat jij er jouw geluid uit kunt halen!
Groeten, Bart

Rinze
17 februari 2009, 19:20
Ben nou eenmaal gek op dikke humbuckers.

KvE
6 maart 2009, 20:45
Geweldig mooi ding die bas! Zag een tijdje geleden al wat nieuwe Schecters bij De Snaar in H'veen maar durfde ze niet te proberen...

Bang voor dat "thuis-gevoel"...

JeanPaul du Vinnie
13 maart 2009, 22:32
Inderdaad heel erg mooi. Proficiat!

Rinze
14 maart 2009, 09:35
Thnx, ik ben er ook nog steeds heel blij mee en de bas wordt dagelijks met veel plezier gebruikt. Merk nu wel dat mijn gitaren aanvoelen alsof er een soort doorzichtige elastiekjes opzitten, terwijl daar .011 zetjes op zitten. Dat voelt raar als je omschakelt, net of iemand er stiekem dunnere snaren op heeft gezet :soinnocent: