PDA

View Full Version : E-Bow werkt niet?



P****Fred
7 februari 2009, 17:57
Hoi!!

Ik ben vandaag verjaard en ik heb van mijn vriendin een E-Bow cadeau gekregen, maar dat ding werkt niet!?

ik heb er een batterij ingestopt, en het ledje werkt, maar alles wat ik hoor, als ik de e-bow op m'n snaren plaats, is ruis...

Wat doe ik verkeerd??

groetjes!

Fred

Rick trodat
7 februari 2009, 18:37
Zorg dat het ledje richting de nek wijst. en probeer het eens op de g snaar. Vind ik zelf het makkelijkst. Hou em ff op dezelfde plek. Duurt vaak 1 of 2 seconden voordat de snaar trilt. Een e- bow heeft ff wat oefening nodig.

schizo910
7 februari 2009, 18:38
Misschien heb je hier iets aan...

http://www.youtube.com/watch?v=WREXBGgA26A&feature=related

Mitch
7 februari 2009, 18:38
Experimenteren met de plaatsing boven de snaren. Geen gemakkelijke dingen in de omgang...

JER00N
7 februari 2009, 18:46
Meestal moet je de snaar nog wel even een 'zetje' geven, anders heeft de ebow ook geen signaal wat ie kan oppikken.

schizo910
7 februari 2009, 18:49
Meestal moet je de snaar nog wel even een 'zetje' geven, anders heeft de ebow ook geen signaal wat ie kan oppikken.



Pardon? Het hele idee van de E-bow is juist dat je je snaar geen 'zetjes' meer hoeft te geven...

Rick trodat
7 februari 2009, 18:57
Pardon? Het hele idee van de E-bow is juist dat je je snaar geen 'zetjes' meer hoeft te geven...

Klop zetje is niet perse nodig. Als je maar richting het element gaat wat is gekozen, dan wordt het geluid vanzelf harder. Pas trouwens ook op met volume, dat kan namelijk drastisch harder worden bij gebruik van een e bow.

P****Fred
7 februari 2009, 20:38
mja, dat filmpje had ik gezien.
ik doe alles netzoals op het filmpje
maar bij mij gebeurt er niets, behalve ruis naarmate ik dichter naar de pickup toe beweeg...

Rick trodat
8 februari 2009, 10:50
Als je zeker weet dat je het goed doet. Moet je ff terug naar de winkel. Want dan is ie stuk.