PDA

View Full Version : Midi --> wav



samthegreat4
7 februari 2009, 17:09
Hoi,

Ik ben bezig met een soort projectje, ik heb allemaal verschillende partijen ingespeeld. 3 gitaar partijen en met m'n keyboard die via MIDI-via-USB is aangesloten heb ik doormiddel van de Lounge Lizard: Rhodes, Spectrasonics Bass en Addictive Drums plugins er ook MIDI tracks aan toegevoegd.
Nou is het nummer in 3 stukken verdeeld: het begint met een rock riffje, dan een clean gedeelte en dan funk. In dat funk gedeelte moet het outfaden, maar die MIDI tracks kan je niet faden en dus wil ik ze naar .wav converteren. Maar hoe krijg ik ook die pluginsound meegeconverteerd, want nu speelt hij het na conversie met een prut piano geluidje af. (Geintegreerde synth van windows?) ? Of hoe kan ik op een andere manier die MIDI tracks ook laten faden.
(Misschien render ik het geheel wel ff en post ik het)
Alvast bedankt,

samthegreat4
8 februari 2009, 00:24
Niemand :( ?

chubbyfan
8 februari 2009, 08:56
Je miditrack opnemen op een audio spoor in je opnameprogramma en daar je effecten opzetten

samthegreat4
8 februari 2009, 10:03
Ehm, hoe neem ik het precies over een audio-track op, want ik kan toch alleen maar, of een audiotrack of een miditrack maken(in REAPER) en dit zijn geen effecten als Reverb of Autowah ofzo maar hele VSTi plugins, kan ik die ook zomaar over een audiospoor knikkeren (zoals dat met Guitarrig 3 wel lukt). ?.. En ik heb het al opgenomen, betekent het dat ik het nog een keer moet doen ?

chubbyfan
8 februari 2009, 10:21
Ehm, hoe neem ik het precies over een audio-track op, want ik kan toch alleen maar, of een audiotrack of een miditrack maken(in REAPER) en dit zijn geen effecten als Reverb of Autowah ofzo maar hele VSTi plugins, kan ik die ook zomaar over een audiospoor knikkeren (zoals dat met Guitarrig 3 wel lukt). ?.. En ik heb het al opgenomen, betekent het dat ik het nog een keer moet doen ?

ik ken het programma niet maar kun je je midispoor waar je vsti en je miditrack opstaat niet toewijzen aan een audiospoor ernaast en deze afspelen en opnemen op het audiospoor zodat je van midi audio maakt?,ik werk met live en hierin kan het wel,ik zou als ik jouw was een nieuw project openen en je opnames daarin importeren,dan kun je proberen wat je wilt zonder dat er wat verloren gaat,of gewoon niet saven(ik weet dus niet hoe alles in reaper werkt)

samthegreat4
8 februari 2009, 14:21
Ok, ff proberen. Nu heb ik opeens geen geluid meer op rechts, wat ik ook maar aansluit, speakerset, koptelefoon. En dan ook met alles alleen maar geluid op links. Damn, ingang vertieft ? ---> Geluid doet het weer ^^.. volume van rechts stond uit onder: ''Speakervolume''.:seriousf:

Liquid_Metal
8 februari 2009, 14:50
Ik gebruik zelf MIDI om vanuit guitar pro de basetracks voor mijn opnames te doen. omdat we tot voor kort geen drummer hadden én omdat we niet de capaciteit hebben om drums op te nemen, gebruik ik daarvoor Drumkit From Hell (dus in MIDI). Het hele midi zootje importeer ik in Cubase, waar ik de opnames in maak. Als het klaar is exporteer ik het nummer als .mp3 of .wav, en de drumtracks komen dus mee.
In Cubase kun je MIDI-files ook direct omzetten in .wav bestanden. Ik weet niet zo uit m'n hoofd hoe, maar het kan wel :). Naar mijn weten zijn er ook programma's die het kunnen converteren. Daarmee nogmaals: Google is your friend (http://www.google.nl/search?q=midi+to+wav&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a)

samthegreat4
8 februari 2009, 15:26
Ja, ik heb ook al zo'n converter gebruikt, maar dan converteert hij het plugin geluid niet mee. En je kan later dat wav bestandje niet laten kleuren door een plugin. Met guitarrig kan dat wel, maar dat word ook aangestuurd door een audiosignaal. Maar een plugin als LoungeLizard voor een Rhodes geluid bijvoorbeeld niet. Dat moet je in midi inspelen. Maar ik ga ff die aanpak van chubby testen. --> danku Chub, gelukt ;)

chubbyfan
8 februari 2009, 16:52
Ik gebruik zelf MIDI om vanuit guitar pro de basetracks voor mijn opnames te doen. omdat we tot voor kort geen drummer hadden én omdat we niet de capaciteit hebben om drums op te nemen, gebruik ik daarvoor Drumkit From Hell (dus in MIDI). Het hele midi zootje importeer ik in Cubase, waar ik de opnames in maak. Als het klaar is exporteer ik het nummer als .mp3 of .wav, en de drumtracks komen dus mee.
In Cubase kun je MIDI-files ook direct omzetten in .wav bestanden. Ik weet niet zo uit m'n hoofd hoe, maar het kan wel :). Naar mijn weten zijn er ook programma's die het kunnen converteren. Daarmee nogmaals: Google is your friend (http://www.google.nl/search?q=midi+to+wav&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a)

Dan moet je de gt pro files nog converteren naar je ez drummer midi settings met dit programmatje http://www.codeplex.com/midifilemapper :strat: Anders hoor je misschien een snare inplaats van een hihat,Of een ride inplaats van een crash