PDA

View Full Version : Iemand ervaring met een Gibson ES-335 copy van Aria Pro 2?



Troy
7 februari 2009, 16:03
Ik heb net een Aria Pro2 gekocht voor 175 euro. Het is een kopie van een gibson es-335. Ze is momenteel nog op de post dus heb ze nog niet in mijn handen gehad. Iemand ervaring met dergelijke gitaren? Zou dit een koopje kunnen zijn (in de veronderstelling dat ze geen kromme hals heeft of een ander gebrek) ?

(>',')>
7 februari 2009, 16:16
Waarom koop je eerst iets en stel je daarna pas vragen. :p

zeppo
7 februari 2009, 16:39
Ik heb er twee gehad, een TA-60 en TA-61. Allebei leuke gitaren, maar ze zijn bij mij inmiddels weer vervangen.

Little Jay
8 februari 2009, 00:01
Als het een jaren '70 Aria Pro II is, een 1-op-1 kopie van de ES335, (zoals deze: http://www.jvguitars.com/showproduct.pl?id=1041539795) dan heb je voor 175 echt een superkoopje!

Maar ook als het een TA40, TA60, TA61 etc. is heb je er een goede koop aan. Die zie ik nog wel eens voor 300 - 350 euro en het zijn zeer goed gebouwde en goed spelende en klinkende gitaren.

Tupelo
8 februari 2009, 00:26
Ook ik kan het me herinneren als aardige gitaren. Zijn wat minder mooi dan een echte ES-335, maar wel kwaliteit.

Kan me een tijd herinneren dat ik in een radio-en-elektronica-winkeltje in Tilburg op een 1e verdieping wanneer ik mezelf verveelde gitaren ging uitproberen; achteraf gezien was dat een Walhalla aan goede goedkope kopieën en had ik minder merk-snob moeten zijn...

Fernandes Strats - het type later lawsuit - voor 500 gulden, die Aria's voor 600 & Burny LP's voor 800.. laatst genoemde heb ik later via inruil bij een andere winkel gekregen, maar dat was dan weer een mis kloon (brug stond niet goed in positie).

Maar goed; kan me die Aria's herinneren als fijn afgewerkte gitaren met een goede klank, ze zijn alleen spuuglelijk. :D

Hebben we het over dit type... http://www.mick-box.net/images/guitars/2/Aria_Titan_Artist_Semi_Acoustic_020.jpg

hezz
8 februari 2009, 01:18
Nja, lelijk? Anders, het heeft iets eigens maar ik vind 'em niet echt lelijk.

edje kadetje
8 februari 2009, 01:32
destijds - ik praat over ongeveer 25 jaar geleden - had mijn zwager zo'n gitaar gehad. Hij had er geen goed woord voor over ...

BamBuFan1
8 februari 2009, 02:10
Ik heb de Koreaanse versies eind jaren 80 nog in de muziekwinkels zien hangen: met name van de bolt-on versies vond ik de kwaliteit heel matig. Ik denk dat de eerdere Japanse versies uit Matsumoku wat dat betreft een stuk beter waren (hoewel ik nooit een Matsumoku 335 vast heb gehad).

RS-Rik
8 februari 2009, 13:53
ik heb ws een koreaan, een ta60.

Kwaliteit afwerking bindings is wel-ok niet echt super. Speelbaarheid zeer goed, hals nog 100% goed, nergens fretbuzz. Pups zeer gevoelig, zeker niet on-dynamisch, hebben ws hoge uitput, tenminste ik heb snel overdrive als ik hard aansla. Zoor 175 kun je bijna geen betere deal doen. (ik heb er ook 175 voor betaald, nouja me vriendin, t was n kadootje)

Hals is wel erg dun, in de zin van dat de breedte dun is. Das fijn voor accoordenwerk maar gepriegel achterin gaat een beetje stroef.

Troy
8 februari 2009, 18:23
Hey, alvast bedankt voor de vele reacties.

Diegene die ik kocht blijkt een TA-50 te zijn van begin jaren tachtig. Dat model is herkenbaar aan de draaiknop die blijkbaar de werking van de pickups regelt.

BamBuFan1
8 februari 2009, 22:31
Hey, alvast bedankt voor de vele reacties.

Diegene die ik kocht blijkt een TA-50 te zijn van begin jaren tachtig. Dat model is herkenbaar aan de draaiknop die blijkbaar de werking van de pickups regelt.

Begin jaren tachtig betekent dat het waarschijnlijk om een Japanse Aria Pro 2 gaat. De TA-50 komt in de catalogi van www.matsumoku.org vanaf 1982 voor. De produktie ging meen ik rond '87 over naar Korea.

Troy
26 februari 2009, 13:56
Heeft er iemand een idee waar je het serienummer van een Aria Pro TA-50 kan vinden? Er zit wel een label in met het type model en er staat een patentnummer op maar nergens een serienummer.

fransoos
26 februari 2009, 14:44
Begin jaren tachtig betekent dat het waarschijnlijk om een Japanse Aria Pro 2 gaat. De TA-50 komt in de catalogi van www.matsumoku.org vanaf 1982 voor. De produktie ging meen ik rond '87 over naar Korea.

Grappig is dat : als ik je link aanklik kom ik bij de teletubbies terecht :seriousf:

olaftheholy
26 februari 2009, 15:06
Grappig is dat : als ik je link aanklik kom ik bij de teletubbies terecht :seriousf:

heeey einstein!

zeppo
26 februari 2009, 15:23
Grappig is dat : als ik je link aanklik kom ik bij de teletubbies terecht :seriousf:

Klopt, Willy Wonka heeft zijn Oempa Loempa's en bij Matsumoku werkten in die tijd Teletubbies.

fransoos
26 februari 2009, 17:48
Klopt, Willy Wonka heeft zijn Oempa Loempa's en bij Matsumoku werkten in die tijd Teletubbies.

waar GN toch weer goed voor is; dat heb ik nooit geweten.
wat benne jullie toch wijs zeg.

kenx
26 februari 2009, 18:07
waar GN toch weer goed voor is; dat heb ik nooit geweten.
wat benne (--> zijn) jullie toch wijs zeg.


2. Wat voor een nuttige reacties zijn hier toch, de jongen vroeg waar het serienummer zou staan op zijn gitaar...:makeup:

BartL
5 maart 2009, 17:55
Ja...ik heb er ervaring mee. Gisteren een Aria Pro II TA-61 gekocht. Erg fijne gitaar moet ik zeggen. Speelt super! Is ook erg veelzijdig wat geluid betreft; Hij kan ik ook erg mooi "bijna akoestisch" klinken.

Ik had wel nog een vraagje. Ik heb hem gekocht zonder koffer of tas. Wat voor koffer raden jullie me aan? (evt. met linkje) Ik naam aan dat hij gewoon in een standaard ES335 koffer past, right?