PDA

View Full Version : Elektrische Gitaar met R&B / Funk sound



Rodeci
7 februari 2009, 14:38
Ik ben op zoek naar een elektrische gitaar met R&B/Funk sound... Denk hierbij aan artiesten als: D'Angelo, Jodeci, Joss Stone, Mint Condition, Eric Benet, Incognito, Lucy Pearl, Babyface, Alain Clark...

http://www.youtube.com/watch?v=ygCeBoYD9ps zie link voor impresse qua sound!

Zou iemand me verder kunnen helpen en misschien bepaalde types/merken door willen geven van gitaren die hiervoor in aanmerking komen? En wat het ongeveer qua prijs zou kosten?

Thnx in advance!

G.G.
7 februari 2009, 14:42
Hier zou ik een strat voor nemen hoewel in het filmpje een ES-achtige gebruikt wordt.

EDIT: merken: fender, Squier, London CIty. Richwood etc.. zijn geschikt. Prijzen vanaf een €250 tot... zo gek als je het maar wilt maken.

zeppo
7 februari 2009, 14:43
Ik zou ook voor een strat gaan, desnoods met een humbucker in de brugpositie (voor de veelzijdigheid)

Rodeci
7 februari 2009, 14:48
Sorry hoor ik ben nog redelijk onbekend met vaktermen etc... Strat begrijp ik allemaal maar waar staat die E.S. voor? Thnx;)

G.G.
7 februari 2009, 15:35
Sorry hoor ik ben nog redelijk onbekend met vaktermen etc... Strat begrijp ik allemaal maar waar staat die E.S. voor? Thnx;)


"ES-een paar cijfertjes" is een modellenreeks van Gibson met humbuckers een een (semi) holle body