PDA

View Full Version : head- en rackcase



Bram78
7 februari 2009, 11:10
Iemand een idee of dergelijke cases (head en 19" in 1) ergens verkocht worden of worden die alleen op bestelling gemaakt?

Grtz,

Bram

AART
8 februari 2009, 22:48
Ik heb wat rondgezocht de laatste tijd omdat ik ook zo'n case wil. Niks gevonden. In de VS zijn ze er wel maar schijnt de kwaliteit matig te zijn.

Ik een offerte aanvraag gedaan bij CaseCompany en Thomann. Ik hoop volgende week reactie te krijgen.

Misschien kunnen we samen bestellen en korting bedingen?

dml
9 februari 2009, 10:26
Heb anderhalf jaar geleden een dergelijke kist bij Decilux laten maken voor mijn Triple Recto met een 4HE 19"-gedeelte erin. Ik was iets van € 400,- kwijt.
Ieme heeft deze kist van mij overgenomen, dus als je wilt weten hoe hij eruit ziet, dan zwerven één of meerdere foto's hier wel rond.

Sj03rd
9 februari 2009, 14:20
waarschijnlijk echt alleen op bestelling, zoiets zie je bijna alleen bij professionele acts en een standaardmaat is er natuurlijk niet voor, elke amp is verschillend qua afmetingen etc etc...ook rackspaces verschilt altijd...gewoon laten maken bij casecompany...

AART
9 februari 2009, 17:17
De quote van thomann is €400,- voor head + 4 rackspaces. Case Company heeft nog niet gereageerd en ik krijg nog een quote van een particuliere bouwer.

Bram78
9 februari 2009, 20:44
Thanks,

Zal er nog eens grondig over nadenken...

Groetjes Bram

AART
9 februari 2009, 22:03
Thanks,

Zal er nog eens grondig over nadenken...

Groetjes Bram

Haha, geschrokken?

Ik laat het je weten als ik meer hoor.

J-sus Rulez
9 februari 2009, 22:12
Anders gewoon proberen om dit zelf te maken? wat hout, wat ijzeren profieltjes etc... en je hebt er een totaal naar je smaak

AART
9 februari 2009, 22:34
Anders gewoon proberen om dit zelf te maken? wat hout, wat ijzeren profieltjes etc... en je hebt er een totaal naar je smaak

Hmm, geen poptang en geen ervaring met flightcases. Ik laat het dan wel doen.

Hubrecht
10 februari 2009, 02:15
Ik heb er exact zo een, tijd terug laten maken bij Meekel (AV-line, veel te veel betaald voor veel te weinig kwaliteit). Vind het wel echt ideaal, alles is lekker snel aangesloten en door de wielen weinig gesjouw. Scheelt natuurlijk wel of je alles eerst twee trappen af moet tillen en vervolgens in de achterbak van je auto moet meenemen of in een busje oid. Bovendien staat je cab hoger zodat je jezelf beter hoort. Speel nu met in-ears maar scheelde wel veel. Gitarist/leadzanger uit mijn band gaat er binnenkort ook een laten maken in plaats van zijn losse top + 4HE rack.

Mijn andere cases heb ik laten maken bij Jeroen (Case Company), kan ik iedereen aanraden! Custom case voor mijn Bogner cab was 350 euro, verzendkosten 15 euro, onwijs goeie service en qua kwaliteit is die case stukken beter dan m'n Meekel case. Normaal replied hij altijd binnen een aantal dagen.

Foto:
http://94.100.113.22/299050001-299100000/299083201-299083300/299083272_5_-Fsx.jpeg

AART
10 februari 2009, 06:53
Ik heb er exact zo een, tijd terug laten maken bij Meekel (AV-line, veel te veel betaald voor veel te weinig kwaliteit). Vind het wel echt ideaal, alles is lekker snel aangesloten en door de wielen weinig gesjouw. Scheelt natuurlijk wel of je alles eerst twee trappen af moet tillen en vervolgens in de achterbak van je auto moet meenemen of in een busje oid. Bovendien staat je cab hoger zodat je jezelf beter hoort. Speel nu met in-ears maar scheelde wel veel. Gitarist/leadzanger uit mijn band gaat er binnenkort ook een laten maken in plaats van zijn losse top + 4HE rack.

Mijn andere cases heb ik laten maken bij Jeroen (Case Company), kan ik iedereen aanraden! Custom case voor mijn Bogner cab was 350 euro, verzendkosten 15 euro, onwijs goeie service en qua kwaliteit is die case stukken beter dan m'n Meekel case. Normaal replied hij altijd binnen een aantal dagen.

Foto:
http://94.100.113.22/299050001-299100000/299083201-299083300/299083272_5_-Fsx.jpeg

Dank, ik wilde hen ook nog een offerte sturen maar dat laat ik dan maar zitten. Van Thomann had ik wel goede dingen gehoord.

Bram78
10 februari 2009, 09:56
Haha, geschrokken?

Ik laat het je weten als ik meer hoor.

Haha, nee hoor! Scheelt nog niet eens zoveel van mijn huidige 6he rackje, shockmount, die was 250,-

Ik ben me alleen ernstig aan het beraden of ik niet een overstap ga maken naar pedalboard... :sssh:

Vandaar...

AART
10 februari 2009, 17:38
Offerte aan casecompany was niet aangekomen. Vanavond zou ie naar mijn nieuwe mail kijken. Weet morgen meer dus.

Roro92
10 februari 2009, 19:11
Ik zou zeggen: ga voor die van Thomann (THON).

Ik heb een rack van Thon en damn, dat ding is stevig. Ik heb een case om m'n speakerkast (zat er voor niks bij :D) van Alpha cases. Erg stevig maar ik heb liever die van Thomann.

En omdat ik er een plaatje van heb:

http://i319.photobucket.com/albums/mm457/Rohof92/DSCF2113.jpg
http://i319.photobucket.com/albums/mm457/Rohof92/DSCF2105.jpg

AART
10 februari 2009, 19:47
Ik wacht nog even op de andere offertes. Daarna hak ik de knoop door.

ieme
10 februari 2009, 22:54
case company? Slechte ervaringen en zeer matige kwaliteit!

AART
10 februari 2009, 23:17
Hoezo dat? Zou je dat uit kunnen leggen?

Hubrecht
11 februari 2009, 01:22
Ja ben ik ook benieuwd naar! Voor cases is het vaak ook een kwestie van een goede, duidelijke tekening aanleveren denk ik, ik ben nog nooit voor verrassingen komen te staan eigenlijk toen ik een case binnenkreeg. Die van mijn Bogner case:

http://img16.imageshack.us/img16/8126/case2x12bognerhubrechtedq3.th.jpg (http://img16.imageshack.us/my.php?image=case2x12bognerhubrechtedq3.jpg)

Bram78
11 februari 2009, 07:59
Ik wacht nog even op de andere offertes. Daarna hak ik de knoop door.

Ik heb goede ervaringen met plsshop, www.plsshop.nl

Is wellicht ook nog een optie?

AART
11 februari 2009, 11:55
Die heb ik niet meegenomen. Ik heb een 4he rack van ze gehad, wel ok op zich. Ik vraag me echter af of zij ervaring hebben met dat soort cases voor gitaaramps.

@ Hubrecht: Zo'n tekening heb ik niet, ik heb ze gewoon gezegd wat ik wil en dat hebben zij vertaald naar een quote. Hun schets en voorbeeld zag er goed uit.

Case company mailt me vanavond.

ieme
11 februari 2009, 12:23
Hoezo dat? Zou je dat uit kunnen leggen?

Zeer matige kwaliteit onderdelen, de onderste plank van een case is bij mijn 3 cases en cases van 2 vrienden van mij van slechte kwaliteit, niet tour en festival proof. Andere vriend van mij zakte een wiel door de case heen (nee zat niets zwaars in een epifani 4X10 van 20 kg) heeft 2 maanden geduurd voordat hij een nieuw wiel kreeg...

Verder als ik de 2 mesa head cases van mij besteld had werden ze te laat geleverd zonder de afgesproken doppen en de cases waren niet goed sluitend, de sluiting zat er scheef op en t is gewoon niet t beste van t beste. Zijn prijzen zijn daar misschien ook wel naar maar ik betaal zelf liever wat meer voor een echt sterke case van bijvoorbeeld Duty Case bv. dan weet je zeker dat je een case voor t leven hebt!

ieme
11 februari 2009, 12:25
Ja ben ik ook benieuwd naar! Voor cases is het vaak ook een kwestie van een goede, duidelijke tekening aanleveren denk ik, ik ben nog nooit voor verrassingen komen te staan eigenlijk toen ik een case binnenkreeg. Die van mijn Bogner case:

http://img16.imageshack.us/img16/8126/case2x12bognerhubrechtedq3.th.jpg (http://img16.imageshack.us/my.php?image=case2x12bognerhubrechtedq3.jpg)

op zich mooie case, maar trillen jou wielen niet mee? lijkt me super irritant...

Hubrecht
11 februari 2009, 13:23
op zich mooie case, maar trillen jou wielen niet mee? lijkt me super irritant...

Tijdens het spelen?! Echt nog nooit last van gehad :) En m'n cab wordt toch altijd close gemic'd, dus als het een beetje zo zou zijn zou ik er nog geen last van hebben...maar nog nooit iets horen trillen als ik voor m'n stack stond.

casper innosence
11 februari 2009, 15:28
Zeer matige kwaliteit onderdelen, de onderste plank van een case is bij mijn 3 cases en cases van 2 vrienden van mij van slechte kwaliteit, niet tour en festival proof. Andere vriend van mij zakte een wiel door de case heen (nee zat niets zwaars in een epifani 4X10 van 20 kg) heeft 2 maanden geduurd voordat hij een nieuw wiel kreeg...

Verder als ik de 2 mesa head cases van mij besteld had werden ze te laat geleverd zonder de afgesproken doppen en de cases waren niet goed sluitend, de sluiting zat er scheef op en t is gewoon niet t beste van t beste. Zijn prijzen zijn daar misschien ook wel naar maar ik betaal zelf liever wat meer voor een echt sterke case van bijvoorbeeld Duty Case bv. dan weet je zeker dat je een case voor t leven hebt!

Ik heb ook een Case Company headcase, en moet zeggen dat de onderplaat geen HPL plaat is, maar dat deze toch zeker wel stevig is, daarbij, ik sleep regelmatig met mn spullen, weekenden weg, tourtjes, losse shows en repetities, t ding gaat regelmatig in en uit de bus, en ik vindt t een hele stevige case. En mn amp is goed beschermt, per ongeluk ook getest, pas met de gladheid.. zeker n halve meter gevallen op 1 hoek, maar niks te zien aan de amp (inwendig ook niet) en aan de case.

Ik heb de mijne in zn vakantie periode besteld, waardoor hij van te voren al zei dat t langer zou duren. Maar verder niks geen problemen met Case Company cases. Ik ga dr zelf niet voor zitten bouwen iig.

Johannes
11 februari 2009, 16:39
Die van mij heeft ook geen hpl op de onderkant. In een ander topic wist iemand te vertellen dat dat expres gedaan is zodat je makkelijk wielen kan monteren.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1897347#post1897347

ieme
11 februari 2009, 16:51
Die van mij heeft ook geen hpl op de onderkant. In een ander topic wist iemand te vertellen dat dat expres gedaan is zodat je makkelijk wielen kan monteren.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1897347#post1897347

ja, maar die kant is toch wel even de belangrijkste kant van de case!! dus bij een feesttent 1 keer neerzetten en onderkant verrot!

AART
11 februari 2009, 17:05
ja, maar die kant is toch wel even de belangrijkste kant van de case!! dus bij een feesttent 1 keer neerzetten en onderkant verrot!

Das wel een heel goed punt. Ik wil er een recto cab op kunnen stapelen, niet fijn als ie dan door zijn hoeven zakt. Als ik het uiteindelijk niet vertrouw kan ik altijd en losse wielplaat gaan gebruiken maar dat is niet de bedoeling ofcourse bij zo'n dure case...

Wel raar imo dat ze geen HPL plaat gebruiken voor de onderkant. Alle rack cases die ik tot nu toe heb gehad hadden dat.

ieme
11 februari 2009, 17:49
http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/10012009346.jpg
met (kleine shiva size) Bogner 212

Johannes
11 februari 2009, 23:20
Das wel een heel goed punt. Ik wil er een recto cab op kunnen stapelen, niet fijn als ie dan door zijn hoeven zakt. Als ik het uiteindelijk niet vertrouw kan ik altijd en losse wielplaat gaan gebruiken maar dat is niet de bedoeling ofcourse bij zo'n dure case...

Wel raar imo dat ze geen HPL plaat gebruiken voor de onderkant. Alle rack cases die ik tot nu toe heb gehad hadden dat.

Ik vind het ook erg weird, en idd niet wenselijk. Daar komt bij, wie doet er wielen onder zn head-case :S ?

AART
12 februari 2009, 01:21
Ik vind het ook erg weird, en idd niet wenselijk. Daar komt bij, wie doet er wielen onder zn head-case :S ?

Ehm, wel onder een head+rack case. Das wel 70b bij 50h bij 40d ongeveer...

ieme
12 februari 2009, 08:51
Ik vind het ook erg weird, en idd niet wenselijk. Daar komt bij, wie doet er wielen onder zn head-case :S ?

hij doet het onder ALLE cases ook onder de 4X12 en 4X10 cases...

AART
12 februari 2009, 22:51
case company is 395 en de particulier is 380 (zonder wielen, dus ongeveer gelijk). Twijfel wel nu. Niet over thomann though, die reageren al 2 dagen niet en als ik ze iets vraag zijn ze onduidelijk.

Denk dat het gaat tussen case company of particulier. Beide hebben ongeveer dezelfde materialen opgegeven en dezelfde prijs. Bij case company komt er een 18 mm multiplex wielplaat onder de case (ik ga ze vragen om HPL onderkant), dus dat moet goed zitten. Behalve Ieme hoor ik er verder goede verhalen over dus ik moet nog maar eens goed nadenken wat ik kies.

ieme
13 februari 2009, 09:34
Behalve Ieme hoor ik er verder goede verhalen over dus ik moet nog maar eens goed nadenken wat ik kies.

ieme spreekt wel buiten zichzelf namens 4 mensen met slecht ervaringen met case company, deze mensen zijn veel on the road en daar zie je het verschil tussen een matige en een goeie case...
De afwerking laat te wensen over als je het mij vraagt, geen mooi sluitende cases voor mijn heads heb ik ontvangen van casecompany.
ik ken 1 iemand persoonlijk met goeie ervaringen maar goed die haalt zijn cases nooit uit de oefenruimte.

AART
13 februari 2009, 11:45
Ik heb het even doorgesproken met casecompany en jouw kritiekpunten meegenomen (onderkant/stevigheid), en daar kwamen de volgende specs uit:


Flightcase combi voor gitaartop met 4 HE rackspace
Afneembaar deksel voor en achter

Qua maat ben ik dus uitgegaan van de dual rectifier (65cm)

Ruimte gitaartop voorzien van 3 centimeter dik hardschuim. ( + vulstukken voor je mark IV )

Gebouwd met 9mm multiplex met HPL toplaag zwart (ook de onderplaat)
Tussenplaten en -schotten van 18 mm multiplex
4 inbouwhandgrepen
8 vlindersloten ( 4 voor en 4 achter )
Rackprofiel 4 HE vast.
30 x 30mm hoekprofiel
10mm sluitprofiel HD
Wielplaat 18mm met 4x 80mm blue wheels (voorste 2 geremd)

De case is van 9 mm multiplex + HPL laag (10 mm dus), ook de onderplaat. Daaronder komt een wielplaat van 18 mm dik multiplex (daar zakt weinig doorheen). De tussenschotten worden ook van 18 mm multiplex om voor stevigheid te zorgen, ook met de deksels eraf. Ik heb voor 3cm hardschuim gekozen ipv zijn standaard van 2 cm. De case wordt zo gemaakt dat mijn Mark IV goed past, maar dat de case ook geschikt is voor heads zoals een rectifier qua maat, zodat de case kan meegroeien met eventuele gas aanvallen.

Ik heb btw gekozen voor vaste rackrails, omdat ik met glijprofielen het idee had dat ze wel eens meerammelden en dat je de case op de rug moet leggen om er apparaten in of uit te halen. Goede keus? Of passen sommige apparaten niet in een vast profiel?


BTW: Thomann is afgevallen want hun specs waren minder dan die van case company en de particulier en communicatie over mijn voorkeuren ging uiterst lastig en zeeeeer traag.

pamo76
25 februari 2009, 22:36
beste mensen

kan iemand mij helpen? Ik heb een mesa top en een 5150 daarnaast een pedaltrain met pedaaltjes. nu komt t!! ik wil mesa en 5150 met 1 pedaal[midi?] kunnen schakelen zowel mesa aan 5150 uit beide aan maar ook de channel setting erbij dus bv mesa 2ekanaal en 5150 crunch etc

is dat te realiseren hoe of wat? ik word er gek van en snap t allemaal niet meer hahahah

ik hoop van iemand wat te horen

greetz

pascal

morris
26 februari 2009, 00:29
beste mensen

kan iemand mij helpen? Ik heb een mesa top en een 5150 daarnaast een pedaltrain met pedaaltjes. nu komt t!! ik wil mesa en 5150 met 1 pedaal[midi?] kunnen schakelen zowel mesa aan 5150 uit beide aan maar ook de channel setting erbij dus bv mesa 2ekanaal en 5150 crunch etc

is dat te realiseren hoe of wat? ik word er gek van en snap t allemaal niet meer hahahah

ik hoop van iemand wat te horen

greetz

pascal

1) Lees de FAQ bovenaan het forum, veel info
2) Kijk even in welk topic je eigen vraag past, of plaats een nieuw topic, maar bump niet zomaar een willekeurig topic.

Morris

Dit topic gaat dicht.