PDA

View Full Version : Poging om te klinken als eens ware Fusion Gitarist



DTmaster
7 februari 2009, 10:00
Hallo

Eerst wil ik even zeggen dat ik nu een account heb bij box.net dus geen gezeik meer met "this link is broken" dus onder jullie kan ik je gerust zeggen dat je hem nu kan luisteren zonder te dowen, oke

Ik heb even wat ingespeeld over een fusion backing omdat het gewoon eens wilde proberen, achteraf vind ik het een beetje druk en vals maar mischien vind je het wel wat.

http://www.box.net/shared/ackns9ssl4

jonesd
7 februari 2009, 10:06
Ah, Maiden Voyage...

Niet evident om over te soleren, zowel ritmisch als qua toonaarden een hele uitdaging.

Ik vind er wel heel wat toffe stukjes inzitten.

Gert-Jan
7 februari 2009, 10:24
Er wordt van fusion wel eens gezegd (meestal door niet-muzikanten) dat "er maar wat gedaan" wordt. Dat is natuurlijk onzin, de schema's zijn vaak gecompliceerd en dat maakt het soms onnavolgbaar. In jouw geval neig ik naar de opvatting "je doet maar wat". Het komt over alsof je geen idee hebt welke scales je kunt gebruiken en daardoor krijgt het voor sommigen misschien iets fusion-achtigs. Ik vind het één bak ongenuanceerde rotzooi, overigens ook qua timing.....

jonesd
7 februari 2009, 10:53
Nu, in dit geval is het schema niet zo gecompliceerd hoor. Als ik mij niet vergis:

A: D7sus4 F7sus4
B: Eb7sus4 Db7sus4

En dan schema: AABA

Om over te soleren echter niet evident.... Zeker niet als je het interessant wil houden.

VHsologitarist
7 februari 2009, 11:09
Het verhaal wat Gert-Jan zegt klopt denk ik ook wel. Af en toe denk ik ja dit klinkt, maar dan weer hoor ik echt valse noten die ook in fusion gewoon niet mogen.
Ben het niet eens met wat jonesd zegt:
Om over te soleren echter niet evident
Dat hangt af welke muzikale theoretische kennis een gitarist heeft. Een bepaald soort akkoordschema kan geen beperkingen tot soleren stellen.

Maar DTMaster, ik ben doorgaans meer van je gewend, even buiten je spel en timing vind ik ook je sound een stuk minder als de vorige opnames.
Ik verwacht van jou een beter stuk bij je volgende post!
Gr
Fer

jonesd
7 februari 2009, 12:45
Ben het niet eens met wat jonesd zegt:
Dat hangt af welke muzikale theoretische kennis een gitarist heeft. Een bepaald soort akkoordschema kan geen beperkingen tot soleren stellen.



Vandaar dat het dus niet evident is. Je moet veel meer theoretische kennis hebben...

VHsologitarist
7 februari 2009, 17:12
geldt dus niet voor iedereen

DTmaster
8 februari 2009, 02:26
Ja die sound is
Mijn ibanez en oke het is dus kut :)

DTmaster
8 februari 2009, 02:28
maar ik zal mij eens verdiepen in het schema en dan eens spelen met kennis