PDA

View Full Version : Gator Case



The Mess
6 februari 2009, 21:27
Ik gooi 'm even hier, omdat hier waarschijnlijk de meeste mensen reageren.
Ik heb zojuist mijn bestelling van Thomann binnen gekregen. Hier zat o.a. de Gator SG Case bij. Ik heb hier ook de stratocaster versie van. En waar de stratocaster perfect op zijn plaats wordt gehouden, daar rommelt de SG nogal heen en weer...
Zijn er meer mensen die dit probleem kennen/hebben met een gator case, en wat doen jullie er aan?

Cheers.

Gjalt
7 februari 2009, 09:26
Ik heb zelf een keyboardcase van gator, daar worden extra bijzetstukken bij geleverd om het helemaal passend in de gate te plaatsen. anders gewoon wat extra stukjes schruimrubber halen bij de bouwmarkt en erbij lijmen/zetten.

groovieguitarguus
7 februari 2009, 10:18
Een gitaar is geen keyboard... die moet er goed gefixeerd in liggen.
Zeker als het om een speciale SG koffer gaat.
Ik ben aan het kijken voor een Gator Les Paul case...
Ben benieuwd naar de reacties, want wil een 'poepstrak' koffertje voor mijn vintage Les Paul.

Wabbie
7 februari 2009, 11:23
Als je een 'poepstrakke' case wilt hebben voor je Les Paul, zou ik je aanraden om eens te kijken naar Hiscox cases. Zijn wel wat duurder dan gator, maar wel een supergoede pasvorm en goede bescherming. Ik heb bij mijn custom jazzbass zo'n koffer gekregen, en ik ken ook wel kerels die zijn 60ties jazzbasses in die koffers vervoert als hij weer eens in de States moet spelen.

Swampash
7 februari 2009, 12:34
Zoek op SKB cases, zij maken oa voor fender. SKB heeft prachtige les paul en SG koffers.

bert k
7 februari 2009, 12:47
+1 voor Hiscox. Ik heb mijn akoestische in een Hiscox zitten, past perfekt en is zeg maar bermbombestendig.

The Mess
7 februari 2009, 16:14
Ik heb zelf een keyboardcase van gator, daar worden extra bijzetstukken bij geleverd om het helemaal passend in de gate te plaatsen. anders gewoon wat extra stukjes schruimrubber halen bij de bouwmarkt en erbij lijmen/zetten.

Even ontopic :soinnocent:
Schuimrubbber is dus de oplossing?

Noid
8 februari 2009, 10:49
Even ontopic :soinnocent:
Schuimrubbber is dus de oplossing?Ja, wat wordt hier weer lekker afgedwaald.

Schuimrubber is inderdaad een mogelijkheid. Maar ik zou er in ieder geval een mailtje aan zowel Thomann, als aan Gator aan wagen. Eens kijken wat hun reactie is.

Gjalt
8 februari 2009, 12:08
Ik denk inderdaad dat schuimrubber de oplossing is.

Moet je wel het spul nemen met een vrij grote dichtheid. en dan met wat snijden en passen op een paar plaatsten in je koffer lijmen zodat je gitaar goed klem ligt. je zou ook alle open randjes kunnen doen als je dat mooier vindt.

Eko
8 februari 2009, 12:52
Ik vind het het paard achter de wagen spannen. Een case voor een bepaald type moeten passen zonder morren. Geen gepiel met extra schuimrubber anders kun je het gewoon een universele koffer noemen.
Return to sender , zullen we maar zeggen. ( Thanks Elvis)

The Mess
8 februari 2009, 14:33
Ik vind het het paard achter de wagen spannen. Een case voor een bepaald type moeten passen zonder morren. Geen gepiel met extra schuimrubber anders kun je het gewoon een universele koffer noemen.
Return to sender , zullen we maar zeggen. ( Thanks Elvis)

Ik heb een mailtje gestuurd. Dan vraag ik me wel af wat ze dan met de kosten voor het terugzenden doen. Het is al niet meer de moeite als ik die moet betalen, maargoed we zien.

Heb trouwens in het enthousiasme ook het kaartje en een barcodestickertje ervanafgehaald (kaartje heb ik nog wel, zat vast met stukje plastic) en de vochtvretertjes heeft m'n moeder ook netjes weggegooid :dontgeti:

Kijken wat er gebeurd. (Ik HAAT afwachten :chicken:)

Eko
8 februari 2009, 15:20
Dat is nu precies de reden waarom ik liever bij een zaak in de buurt koop. ( in Nederland dus). Eerst even passen voor gebruik.

The Mess
8 februari 2009, 15:54
Dat is nu precies de reden waarom ik liever bij een zaak in de buurt koop. ( in Nederland dus). Eerst even passen voor gebruik.

Tsja, de winkels hier in de buurt zijn nogal duur, en nadat ik zo'n goede koffer voor m'n strat had gekregen van Gator durfde ik het wel aan.

The Mess
9 februari 2009, 16:57
Ik heb in m'n mailtje nog niet vermeld dat de verpakking niet meer helemaal origineel is. Wel heb ik een mailtje teruggekregen dat ik de verzendkosten zelf moet betalen.

Aangezien de pasvorm sowieso al niet goed is voor een normale SG en ik in het Thomann topic heb gelezen dat Harry wel zijn porto terug kon krijgen vind ik dit een beetje een raar verhaal.

Wat zal ik doen?